וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג על הבורסה של תל-אביב: הראלי רחוק מסיום

קובי ישעיהו

31.5.2015 / 12:10

אמיר גיל מפסגות: "נראה שמה שעשוי לשנות את המגמה זו העלאת ריבית אולם ברור שזה לא צפוי לקרות בקרוב". גלעד אלפר מאקסלנס: "המניות הן כיום אפיק השקעה פנטסטי בגלל אלמנטים טכניים"

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בסוכנות בלומברג פורסמה כתבה, במסגרתה מצוין כי הסיבות שהביאו לראלי האחרון בבורסה של תל אביב עדיין בתוקף ואין סיבה למכור מניות למרות השיא האחרון במדד ת"א 25.

המכפיל הממוצע בבורסה נמוך בכ-13% לעומת אירופה וארה"ב, רמת התנודתיות שולחת איתות שורי וגם לפי הממוצעים הנעים הראלי בת"א יכול להימשך עמוק לתוך 2015, למרות פתיחת השנה החזקה.

"נראה שמה שעשוי לשנות את המגמה זו העלאת ריבית אולם ברור שזה לא צפוי לקרות בקרוב. אם כבר מדובר על עוד הורדת ריבית אפשרית", אומר אמיר גיל, מנהל השקעות בכיר בפסגות.

מניות ת"א 25 נסחרות כיום במכפיל 14 על הרווח הצפוי השנה, לעומת כ-17 במדד ה-S&P 500 וכ-16 באירופה.

גלעד אלפר, אנליסט בכיר במחלקת המחקר של אקסלנס, מציין כי "המניות הן כיום אפיק השקעה פנטסטי בגלל אלמנטים טכניים ולא בגלל סיבות כלכליות אמיתיות. הריבית האפסית דוחפת את המניות ובסוף מגיעה מפולת".

"המניות בבורסה הן האפיק המועדף, גם אם הן לא זולות במיוחד", אומר גיל.

כלכלני גולדמן זאקס, כמו גם בתי השקעות זרים אחרים, העריכו לאחרונה שבנק ישראל יוריד את הריבית לאפס, אולם זה לא קרה בהחלטה האחרונה.

איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות יצירות, מציינת כי בבנק ישראל מוטרדים מההתפתחויות בשער החליפין ומהשפעתן הצפויה על צמיחת היצוא והמגזר הסחיר, אך מאחר ושער החליפין שמר על רמתו מאז ההחלטה האחרונה, היווה גורם זה תמיכה להחלטה להותיר את הריבית על כנה. אלא שמאז החלטת הריבית האחרונה, התחזקו לחצי הייסוף. השקל התחזק בשבוע האחרון ב-1.26% כנגד סל המטבעות וירד ב-0.74% אל מתחת למה שהכלכלנים מכנים "הקו האדום", שהוא הרמה שבה בחר בנק ישראל להפחית את הריבית לחודש מרץ ב-0.15% לרמתה הנוכחית, תוך ציון שער החליפין כגורם העיקרי להחלטה.

לא ברור האם אכן סימנו בבנק ישראל את הרמה בה הופחתה הריבית לפני 3 חודשים כ"קו אדום", יותר מכך, סביר כי לבנק אין רמה נקודתית של שער חליפין שעליה הוא מנסה להגן, שכן גם בבנק ישראל יודעים, שיכולת המדיניות המוניטרית לשנות מגמה בשוק המט"ח הינה יותר ממוגבלת. עם זאת, אם תימשך מגמה זו של התחזקות השקל בשבועות הקרובים, הרי שהדבר יעלה את ההסתברות להפחתת ריבית נוספת בסוף החודש, במטרה למתן את קצב הייסוף במשק, אומרת ניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully