וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הביטחון העסקי בגרמניה נפל בספטמבר ל-88.2 נקודות

יהודה שויצר

25.9.2002 / 11:31

הירידה היא בשיעור מתון מהתחזיות המוקדמות; לירידה בביטחון העסקי הובילה העלייה באבטלה והחולשה בהזמנות בתי החרושת



מדד הביטחון העסקי בגרמניה (ifo) ירד בחודש ספטמבר בשיעור מתון מהתחזיות המוקדמות. המדד, המתבסס על סקר הנערך בקרב 7,000 מנהלים בכירים בחברות גרמניות, ירד לרמה של 88.2 נקודות בספטמבר, מרמה של 88.8 נקודות באוגוסט. הירידה במדד היתה מתונה מהתחזיות לקריאה של 88 נקודות.



כלכלת גרמניה, המרכזת כשליש מהפעילות הכלכלית באירופה, שקועה במיתון כבר תקופה ארוכה. חברות רבות בגרמניה הודיעו לאחרונה על פיטורי ענק, בהן באייר שהודיעה על פיטורי 15 אלף עובדים, סימנס שמסרה על קיצוץ של 4,000 משרות נוספות, שיביאו את מספר המפוטרים בחברת הענק ל-42 אלף בשנתיים האחרונות. כלכלת גרמניה איבדה 200 אלף משרות מתחילת 2002.



לירידה בביטחון העסקי הוביל המצב הקשה בו שרוי המשק הגרמני. לאחרונה דווח על ירידה חדה במכירות הקמעונאיות ועל ירידה בהזמנות בתי חרושת. שילוב של החולשה הנוכחית ומצב התעסוקה הקשה במדינה הוביל לתוצאות הקשות של הסקר.



אתמול דווח כי מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב נפל בחודש ספטמבר לרמה של 93.3 נקודות - הרמה הנמוכה מאז נובמבר 2001. מדד התנאים העכשוויים, האומד את תפיסת הצרכנים את מצבם הפיננסי העכשווי, נפל ל-88.5 נקודות - הרמה הנמוכה מזה שמונה שנים. בחודש אוגוסט עמד מדד התנאים העכשוויים על רמה של 93.1 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully