וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הורה על הקמת צוות לבחינת מחדל הדיור בראש העין

יעל דראל

1.6.2015 / 17:33

שר השיכון הנכנס הורה על הקמת הצוות בעקבות טענות תושבים כי אינם יכולים לגור בדירה החדשה שרכשו בגלל היעדר תשתיות. עם זאת, על-פי הערכות בענף הצוות לא יוכל לסייע לרוכשים באופן מעשי

יואב גלנט ביום עיון של מרכז בגין סאדאת, מאי 2011. שי אוקנין
שר הבינוי, יואב גלנט/שי אוקנין

משרד הבינוי מתעורר: שר הבינוי החדש, יואב גלנט, הורה על הקמת צוות לבדיקה ולתיקון הליקויים, שבעקבותיהם נמנע אכלוסן של מאות דירות בשכונת פסגות אפק בראש העין. במשרד הבינוי מסבירים כי השכונה החדשה, שבדרום ראש העין, צפויה להיות המוקד העיקרי באזור המרכז שבו ייבנו דירות חדשות בשנים הקרובות ולכן השר אף עם ראש העיר ראש העין, שלום בן משה, והורה לבצע בדיקה מידית לפתרון הסוגיה. במשרד ציינו עוד כי השר גלנט הורה להאיץ את תיקון הליקויים וכי בכוונתו לקיים השבוע דיון משותף עם בן משה כדי למצוא פתרון לבעיה.

הודעת שר הבינוי מגיעה לאחר פרסומים בשבוע האחרון, שלפיהם רוכשי דירות אינם יכולים להתגורר בדירות על אף שבנייתן כבר הושלמה. זאת, בשל היעדר תשתיות בסיסיות בשכונה – ביניהן מים וחשמל. עם זאת, הקמת צוות הבדיקה, שבראשו צפוי לעמוד מנכ"ל המשרד החדש, אשל ארמוני, מגיעה רק לאחר שבעיריית ראש העין כונסו כמה ישיבות בנושא בתקופה האחרונה, ולאחר שגם כמה חברות יזמיות התריעו על כך שקצב סיום עבודות התשתית בשכונה אינו עומד בלוח הזמנים.

על פי ההערכות בענף, צוות הבדיקה לא יוכל לסייע באופן מעשי ליחידות הדיור שאכלוסן מתעכב כעת, וצפוי להתמקד בעיקר באיתור הליקויים שהובילו למצב הנוכחי במטרה למנוע אותם במתחמי הבנייה האחרים באזור. הבנייה המסיבית בשכונת פסגות אפק מבוצעת כחלק מהסכמי הגג שעליהם חתמו משרד הבינוי, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר עם עיריית ראש העין – שבמסגרתם אמורות להיבנות למעלה מ-15 אלף יחידות דיור חדשות בדרום העיר. עתודת הקרקע הזו נחשבת לעתודת הבנייה הגדולה ביותר על קרקעות מדינה באזור המרכז הארץ, והבנייה במקום צפויה להכפיל את אוכלוסיית העיר, המונה כיום כ-45 אלף תושבים בלבד.

ראש העין: משלמים משכנתא, קיבלו מפתח - ולא יכולים להיכנס לדירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully