וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מגה: נתבע אישית את הדירקטורים

אילנית חיות

2.6.2015 / 9:22

אביגדור קפלן בשיחה עם "גלובס": "יש לנו דיונים בימים הקרובים. אנחנו מתחילים לפעול לתכנית הבראה אבל מוקדם עדיין למסור מידע. יש לי אג'נדה אחת ויחידה - לשמור על פרנסת העובדים ולהבריא את מגה"

אביגדור קפלן בכנס כלכליסט, נובמבר 2009. אורי לנץ
אביגדור קפלן/אורי לנץ

החרפה נוספת במערכת היחסים בין ועד עובדי מגה של קבוצת אלון להנהלה ולבעלי השליטה. עובדי הרשת נערכים להגשת תביעות אישיות נגד הדירקטורים של רשת מגה ובוחנים אף הגשת תביעות אישיות נגד בעלי השליטה ברשת.

לדברי יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, "כל אלה שהיו בשבע השנים האחרונות צריכים לדעת שנחפש אותם אחד אחד, את כל הדירקטורים ואת ההחלטת הניהוליות שלהם. אנחנו יודעים מה היה בחברה ומה הם עשו בחברה ואנחנו מוכנים לאופציות משפטיות נגדם. אנחנו בודקים את המעמד המשפטי של ועד העובדים, מה אנחנו יכולים לתבוע, ואנחנו נפגשים עם משרדים בעלי שם".

ההחרפה באה בעקבות ידיעות שהגיעו לוועד העובדים ולפיהם מתכננת הנהלת הרשת לבצע סגירה נוספת של סניפים, מעבר ל-10 הסניפים שלהם הסכימו העובדים.

בשיחה עם "גלובס", אומר מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, כי טרם התקבלה כל החלטה בעניין. לדבריו, "יש לנו דיונים בימים הקרובים. אנחנו מתחילים לפעול לתכנית הבראה אבל מוקדם עדיין למסור מידע. יש לי אג'נדה אחת ויחידה - לשמור על פרנסת העובדים ולהבריא את מגה. ברור לכולם שכל חמשת השחקנים הראשיים שמשפיעים על מגה - עובדים, ספקים, משכירי הנדל"ן והבעלים - כולם צריכים לתת כתף כדי לאושש את הרשת ולהעלות אותה על דרך המלך. אם כל אחד יחכה שהשני יתן כתף, זה לא יעזור. המטרה שלי היא להביא את כולם למכנה משותף. מגה תמשיך להתקיים. זה לא דבר שמישהו יכול להרשות לעצמו לסגור. יש עובדים טובים, מערכת ותיקה שמתפקדת והמטרה לרתום את כולם".

ש': יש נכונות?

"יש נכונות. עדיין לא באנו בדברים עם כולם אבל התמונה הכללית שמצטיירת לפניי היא שיש נכונות של כל הצדדים להירתם כדי שמגה תצא ממצוקתה. כדי לעבור מרמת האמירה לרמה הפרקטית, צריך להגיע להבנות עם הרבה מאוד גורמים".

קפלן מדגיש, "אנחנו לא הולכים לתספורות, שמישהו לא יבין זאת בטעות מדבריי. אפשר גם לעזור לא בדרך תספורת".

בהתייחס לסגירה אפשרית של סניפים נוספים אומר קפלן, "יש מספר סניפים שהדימום בהם הוא דימום כבד, כמו בכל ארגון, וצריך לטפל בהם. את חושבת שברשתות האחרות אין סניפים מדממים? בטוח יש. צריך לראות מה הסיכוי לתקן את הדימום ולקבל החלטה ספציפית".

ש': בכמה סניפים מדובר?

"אין מכסה. זה צריך להיות פועל יוצא מתוצאה. אם יש חמישה מדממים נסגור חמישה ואם יש 11, נסגור 11. אבל אין החלטה. אף אחד לא יכול להכריח מישהו להפסיד בכוח. אני כרגע מנסה לבדוק מה מקור הדימום- האם זה מיקום הסניף, תפקוד הסניף, מרכיבי ההוצאות ועוד. אני אדם שלומד לפרטים ולא מקבל החלטות בהינף יד".

בהתייחס להצהרת העובדים כי יתבעו את הדירקטורים אומר קפלן, "יש שתי גישות: האחת היא להתחשבן על העבר והשנייה היא להסתכל קדימה. אני מסתכל קדימה. כל הדיבורים האלה לא מביאים לשום מקום. המטרה שלי אחת - שמגה תצא ממצוקותיה וכדי לצאת מהמצוקה, צריך להסתכל קדימה. יש מקום להפיק לקחים אבל הנבירה בהיסטוריה לא תביא לשום תוצאה אלא הפשלת שרוולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully