וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בהומסטור.קום עלולים להפליל את AOL

יהודה שויצר

25.9.2002 / 23:32

הבכירים צפויים להודות באשמת ניפוח הכנסות; העסקות הנחקרות נערכו בשיתוף עם AOL למטרת קידום אתר הומסטור באינטרנט

שלושה מבכירי קמעונאית הנדל"ן המקוונת הומסטור.קום (סימול HOMS) צפויים להודות היום באשמה על חלקם בהונאה החשבונאית של החברה, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". ההודאה באשמה צפויה להשפיע על AOL טיים וורנר, שותפתם העיקרית בביצוע המעשה.

בין הנאשמים שצפויים להודות באשמה: סמנכ"ל הכספים לשעבר בהומסטור.קום, סמנכ"ל התפעול לשעבר והממונה על הפיננסים בחברה. גורמים המקורבים למשרד המשפטים בארה"ב מעריכים כי הודאה באשמה תוביל להפללת חטיבת האינטרנט AOL על רקע חשיפת עסקות מפוקפקות בינה לבין הומסטור. מהדיווח עולה כי ג'ון ג'יסק, סמנכ"ל התפעול של הומסטור.קום, שהתפטר בינואר, הסכים להודות באשמת קשירת קשר לביצוע עבירה והונאת משקיעים דרך ביצוע עסקות סיבוביות שכל מטרתן היתה לנפח הכנסות באופן מלאכותי.

ג'וזף שו, סמנכ"ל הכספים לשעבר, צפוי להודות באשמת קשירת קשר לביצוע עבירה של ניפוח הכנסות. ג'ון דה סימון, הממונה על הפיננסים, צפוי להודות באשמת סחר פנימי במניות ועלול אף להיכנס לכלא לתקופה של עד לחמש שנים.

החקירה בעניינה של הומסטור, שהחלה בינואר השנה, נמצאת בשלבים מתקדמים ומתעתדת לשפוך אור על אחד הצדדים האפלים ביותר בעולם העסקים - העסקות הנרקמות בין בכירים בחברות למטרת ניפוח הדדי של הכנסות. הומסטור כבר הודתה באפריל האחרון כי ביצעה רישום כוזב במאזניה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2001 - היא ניפחה את הכנסותיה ב-39%, 46.4 מיליון דולר. מניות החברה שנסחרו בשיאן ב-120 דולר, נסחרות כעת במחיר של כ-40 סנט בלבד.

AOL על הכוונת


לאחרונה, התרבו הפרסומים כי התובע הפדרלי ורשות ני"ע חוקרים חשדות כי אמריקה אונליין ניפחה את הכנסותיה באמצעות עסקות סיבוביות - שיטה חשבונאית ששימשה את אנרון לניפוח הכנסות. במרכז החקירה עומד דיוויד קולברן, מנהל עסקות ראשי של אמריקה אונליין אשר פוטר מ-AOL בשבוע שעבר בטריקת דלת. אתמול דווח כי אחת העסקות הסיבוביות קשורה לספקית הטלקום פושטת הרגל וורלדקום, שחשפה לאחרונה הונאת ענק.

ב-19 ביולי הוגשה תביעה ייצוגית נגד המנהלים הבכירים ב-AOL טיים וורנר, בטענה כי מכרו את מניות החברה כשבידם "מידע שלילי שלא נחשף לציבור". בין החודשים פברואר ומאי 2001, קצר סטיב קייס, יו"ר החברה, רווח של כ-100 מיליון דולר, ואילו המנכ"ל פרסונס הרוויח 21 מיליון דולר. בוב פיטמן, שפרש מתפקיד סמנכ"ל תפעול של החברה בחודש שעבר, רשם רווח של 66 מיליון דולר.

רשות ניירות ערך האמריקאית ומשרד המשפטים של ארה"ב חוקרים עסקות סיבוביות שביצע קונצרן המדיה AOL טיים וורנר עם חברות, שפירסמו באתרי האינטרנט של AOL בתמורה להשקעות שביצע בהן הקונצרן. מחקירה פנימית שערכה החברה בחשבונות חטיבת האינטרנט שלה עולה סבך של עסקות ברטר, שביצעה אמריקה אונליין עם חברות שפירסמו באתרי האינטרנט שלה.

בשנה שעברה השקיעה AOL כ-30-50 מיליון דולר בחברת אוקסיג'ן מדיה, ערוץ כבלים בעל אוריינטציה נשית, ושילבה את שידורי הערוץ בחבילת הכבלים שלה. במקביל, הסכימה אוקסיג'ן לשלם כ-100 מיליון דולר - סכום משמעותי מאוד לחברת מדיה צעירה - עבור פרסומות שהופיעו מרביתן באמריקה אונליין.

אחת השאלות החשובות העולה מהעסקות הסיבוביות היא האם AOL ושותפותיה רשמו כהלכה את הנכסים אותם החליפו ביניהן. מקורבים לחקירה, הנוגעת למערכת היחסים המסחריים בין AOL לוורלדקום, אומרים שהעסקות היו כרוכות בניפוח הכנסות מצדה של AOL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully