וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-1.5%; קומברס מוסיפה 2.5%

שירלי יום-טוב

25.9.2002 / 23:04

קומברס הודיעה היום על 2 חוזים בהודו בהיקף של 17 מיליון דולר; צ'ק פוינט עולה ב-1.3%; מרקורי מוסיפה 2%


וול סטריט רושמת היום תיקון טכני לירידות החדות שאפיינו את המדדים המובילים. מדד הנאסד"ק ומדד הדאו ג'ונס עולים בפתיחה כ-1.5%.

המניות הישראליות הכבדות רושמות עליות בהתאם למגמה בשוק: צ'ק פוינט עולה ב-1.3%, קומברס מוסיפה 2.5% ומרקורי מוסיפה 2%. צורן וביוטכנולוגיה עולות ב-2%. אי.סי.טל ממשיכה לכרות רמות שפל, עם ירידה של 2%.

סקירת טרום מסחר

המסחר בוול סטריט עתיד להתנהל היום על רקע רמות השפל שאליהן צנחו המדדים המובילים והחיפוש של השוק כולו אחר תחתית. בנוסף ל"ציידי המציאות", שעתידים לחזור לשוק אחרי הנפילות החדות בו, עתיד להשפיע היום על המסחר החוזק בשוק הנדל"ן. כך, מרמזים החוזים העתידיים הנסחרים באירופה על עלייה של 1.5% בנאסד"ק וטיפוס של 1.4% במדד s&p 500.

אתמול הותיר הבנק המרכזי האמריקאי את ריבית הבסיס על כנה, 1.75% - המהווה שפל של 4 עשורים. בנוסף, ציין הפד כי מלחמה אפשרית עם עיראק עלולה לפגוע בהתאוששות הכלכלה האמריקאית. גם מחירי הנפט המתקנים מטה עשויים להותיר חותמם על המסחר. מחיר חבית נפט לאספקה מיידית הנסחרת בלונדון יורד ב-1%.

היום עתיד להתפרסם נתון מאקרו של אחד המגזרים היחידים החזקים כיום בארה"ב, הנדל"ן. האנליסטים בוול סטריט מעריכים כי מכירות הבתים הקיימים באוגוסט טיפסו ב-1.3% לסך של 5.4 מיליון. אחד הפרמטרים המסייעים במיוחד למגזר הנדל"ן החזק הוא הריבית הנמוכה על משכנתאות. ריבית זו מאפשרת לצרכנים האמריקאים לארגן מחדש משכנתאות קיימות או לקחת משכנתאות חדשות זולות לצרכי רכישת בתים.

עם המניות שעשויות לרכז מסחר היום נמנית אנ.די.אס . אתמול השתפרו סיכויי החברה לשמור על לקוחתה העיקרית, DirecTV. זאת, לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי לא אישר את המיזוג של DirecTV עם חברת הטלוויזיה בלוויין אקוסטאר. מהלך זה עשוי לאפשר לרופרט מרדוק, השולט באנ.די.אס דרך חברת News Corp, לקדם את רכישת DirecTV.

גם קומברס תעורר עניין היום לאחר שהעיתון "The Times of India" דיווח כי החברה חתמה על עסקה לאספקת שירותי ערך מוסף לתקשורת עם שני גופים בהודו בשווי כולל של 17 מיליון דולר.

מניות מעניינות נוספות היום הן גיוון אמיאג'ינג, שנפלה אתמול ב-9% במחזור ער לשפל של חצי שנה; גם אי.סי.טל ירדה אתמול לרמות שפל, 8.5 דולרים. עניין רב ריכזה אתמול נטרו כשפתחה את עונת האזהרות של הישראליות. החברה פירסמה "אזהרת הכנסות" שבה צפתה כי הכנסותיה ייחתכו ב-50% ברבעון. לאור זאת ירדה המניה ב-7.5% למחיר של 2.2 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully