וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש בארה"ב: לקופקסון של טבע השפעה חיובית מתמשכת על חולים המשתמשים בו למעלה מ-6 שנים

אלי דניאל

25.9.2002 / 17:19

המחקר בדק את ההשפעות קצרות הטווח וארוכות הטווח של הקופקסון על המערכת החיסונית של אנשים הסובלים מהידרדרות בהתקפי הטרשת הנפוצה



מחקר חדש שבדק את יעילותה של תרופת הקופקסון המיוצרת ע"י טבע והמיועדת לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה, מראה כי לתרופה ישנה השפעה אימנולוגית (חיסונית) חיובית מתמשכת, גם לאחר שהחולים נוטלים אותה במשך 6 שנים ויותר. את המחקר ערך בית הספר לרפואה באוניברסיטת מרילנד בארה"ב והוא פורסם לאחרונה בירחון ה-Neurological Sciences האמריקאי.



המחקר בדק את ההשפעות קצרות הטווח וארוכות הטווח של הקופקסון על המערכת החיסונית של אנשים הסובלים מהידרדרות בהתקפי הטרשת הנפוצה, כאשר מטרתו היתה לבדוק האם ההשפעה החיובית על המערכת החיסונית בחודשי הטיפול הראשונים המשיכה גם לאחר מספר שנות טיפול. במחקר הושווה מצבם של 10 חולים אשר נטלו את התרופה כבר באמצע שנות ה-90 למצבם של 10 חולים אשר נטלו את התרופה במשך כ-10 חודשים.



תוצאות המחקר הראו גידול במספר התאים אשר מסוגלים להקטין את תדירות ההתקפים ולמנוע הידרדרות במצבם של חולי הטרשת הנפוצה (Th2 Cells). כמו כן, מהתוצאות עולה כי לתרופה השפעה חיובית גם בקרב חולים אשר נטלו אותה במשך תקופה של 6-9 שנים. החוקרים סבורים כי מחקר נוסף אשר יקיף מספר גדול יותר של מטופלים יוכל לספק מידע נוסף ולסייע בהבנת המכניזם של פעולת הקופקסון, השווק כיום על ידי טבע בכ-40 מדינות ברחבי העולם והיקף המכירות שלו בשנת 2002 מוערך ע"י האנליסטים בכ-500 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully