וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי יוניברסל הגדילה את יעד מכירות הנכסים לכ-12 מיליארד דולר; 6 דירקטורים פרשו

עפרה שלו

25.9.2002 / 18:21

ויוונדי הודיעה על השלמת מכירת חטיבת הטלוויזיה בתשלום לניוז קורפ במיליארד יורו; אמרה כי בכוונתה למכור אחזקות בחטיבת משחקי הווידיאו ואת חטיבת ההוצאה לאור



ויוונדי יוניברסל , חברת המדיה השנייה בגודלה בעולם, הודיעה היום כי 6 חברים במועצת המנהלים פרשו. החברה האמריקאית-צרפתית, שקיימה היום ישיבה לגיבוש תוכנית הבראה, אמרה כי בכוונתה גם למכור נכסים בשווי של 12 מיליארד יורו (11.7 מיליארד דולר) לפחות, במטרה לצמצמם את חובותיה, העולים על 18 מיליארד דולר.



בעבר אמרה החברה כי תמכור נכסים בשווי של 9.8 מיליארד דולר בלבד. בין היתר, תמכור ויוונדי אחזקות בחטיבת משחקי הווידיאו ואת חטיבת ההוצאה לאור, ועתה היא מחפשת קונים פוטנציאליים. בנוגע לחברת שירותי הסביבה, ויוונדי אנוויירונמנט, בה חלקה הוא מעל ל-40%, אמרה ויוונדי כי היא בוחנת דרכים להגדלת התועלת שהיא מפיקה ממנה. כמו כן ציינה שאין בכוונתה למכור מניות של ויוונדי אנוויירונמנט בשוק.



ויוונדי לא סיפקה פרטים נוספים בנוגע לסגטל, בה היא מחזיקה 44%. החברה אמרה רק כי היא בוחנת מגוון רחב של אפשרויות בנוגע לעתיד האחזקות בסגטל, בהן הגדלתן ומכירתן לוודאפון הבריטית. אנליסטים אומרים כי סגטל מהותית מאוד לעתידה של ויוונדי, בשל תזרים המזומנים הגבוה שלה.



עוד הודיעה ויוונדי כי השלימה את מכירת חטיבת הטלוויזיה בתשלום האיטלקית טלפיו (Telepiu) לניוז קורפ של רופרט מרדוק תמורת מיליארד יורו (980 מיליון דולר). עד עתה השלימה ויוונדי מכירות נכסים בשווי של 1.1 מיליארד יורו.



ויוונדי יוניברסל, שהוקמה ממיזוג בין חברת שירותי סביבה צרפתית לחברת מדיה אמריקאית, צברה חובות של 19 מיליארד יורו תחת הנהגתו של ז'אן מארי מסייה, שהוביל אותה למסע רכישות שאפתני בתקופה בה מחירי החברות הרקיעו שחקים. לאחרונה הודח מסייה והוחלף בז'אן רנה פורטו. במהלך השנה צנחו מניות ויוונדי ב-80%.



פורטו צופה כי עד סוף 2004 תקטין את נטל החוב שלה ל-6 מיליארד יורו (5.86 מיליארד דולר). כמו כן, אמר פורטו כי ויוונדי קיבלה אורכה של שנה להחזר ההלוואה שמועד פרעונה היה אמור לחול בקרוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully