וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כושר ועושר: כמה עולים אימונים פרטיים והאם זה משתלם

דנה נחום

3.6.2015 / 12:38

חדרי הכושר אאוט? יותר ויותר מתעמלים שוכרים את שירותיהם של מאמנים פרטיים כדי לזכות בליווי צמוד בדרך אל הכושר. איזה סוגי אימונים הכי פופולריים בשוק, איך בוחרים מאמן, וכמה זה בכלל אמור לעלות?

"מרבית האנשים לא יכולים או רוצים לפקוד את מכון הכושר יום יום. מלבד זאת, יש אימונים שאף רצוי לקיים מחוץ לחדר הכושר דוגמת אימוני ריצה"

תחום הכושר בישראל כבר יצא מזמן מידיהם של ה"משוגעים לדבר" ונהפך פופולרי בכל שכבות האוכלוסייה. סקר של משרד הבריאות מ-2012, למשל, מצא כי 56% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הפנאי.

האפשרויות העומדות בפני המתאמנים רבות ומגוונות, ומספרן גדל בהתמדה: מאימונים עצמיים, דרך שלל חדרי כושר ומרכזי ספורט וכלה בשלל מסגרות אלטרנטיביות. אחת האפשרויות שנהפכו באחרונה ליותר ויותר מבוקשות הם האימונים הפרטיים באמצעות מאמן אישי – מה שמעלה את השאלות האם זה באמת משתלם ומה היתרונות.

"מרבית האנשים ששוכרים כיום את שירותיו של מאמן פרטי עושים זאת למטרה מסוימת: הכנה למרתון, חיטוב לקראת הקיץ, שיפור הישגים לספורטאים מקצועיים או טיפול נקודתי בפציעה", מסביר שי אלנקרי, מייסד מגזין "כושר ישראל" ובעלי מועדון הכושר קונספט ברמת פולג. "לכן, מנוי שנתי לחדר כושר הוא בזבוז כסף מבחינתם היות והם מראש מתאמנים לפרק זמן של 3-4 חודשים".

לדברי אלנקרי, מנוי ממוצע לחדר כושר בעל שם יכול לעלות 250-450 שקלים בחודש, כשהמחיר תלוי בין השאר במיקומו הגיאוגרפי ובשירותים המיוחדים המוצעים למתאמנים כמו בריכה, ספא, מכשירים מתקדמים ועוד. בנוסף, אומר אלנקרי, יש לקחת בחשבון שביטול מנוי בחדר הכושר כרוך בדמי ביטול, לרוב בעלות של חודש בממוצע. "חדר כושר לא מתאים לכל אדם, ואימון כושר פרטי יכול להוות אלטרנטיבה טובה", אומר אלנקרי. "מרבית האנשים לא יכולים או רוצים לפקוד את מכון הכושר יום יום. מלבד זאת, יש אימונים שאף רצוי לקיים מחוץ לחדר הכושר דוגמת אימוני ריצה, או לא ניתן לקיים בחדר כושר דוגמת גלישת סאפ".

בישראל פועלים כיום מאות מאמני כושר פרטיים בכל רחבי הארץ, גם בחדרי הכושר, גם המפעילים סטודיו פרטי או וגם כאלה העורכים אימונים במקומות ציבוריים (OUTDOOR). עלות השיעורים הפרטיים נעה לרוב בין 120 ל-300 שקלים לשעת אימון - בהתאם לגורמים כמו ותק המאמן והכשרותיו, עלות אחזקת הציוד או הסטודיו, אזור המגורים והעונה. כמו בתחומים האחרים, גם כאן במקרים רבים ככל שמתרחקים מאזור המרכז המחירים צונחים ב-20%-30%.

אז איך מתחילים? "ראשית, יש לבחון את המוניטין של המאמן וכן את ההמלצות שיש לגביו ברשת או בין חברים", מייעץ אלנקרי. "עם זאת, צריך לזכור שככל שמאמן ותיק יותר ובעל המלצות, כך הביקוש אליו עולה וסביר כי יגבה יותר עבור אימון. המצב האידיאלי הוא להתאמן 3-4 פעמים בשבוע בכל סוג אימון. ובכל מקרה, אין ספק כי האימון הפרטי ייתן מענה טוב יותר מזה שמקבלים בחדר הכושר".

האימון: ריצה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

תרבות המרתונים וחצאי המרתונים פורחת מאוד בשנים אחרונות ומביאה מתעמלים רבים לשכור את שירותיהם של מאמני ריצה פרטיים. ליאור סוירי, מאמן כושר וריצה באזור המרכז יותר מ-10 שנים אומר כי "יש ביקוש גובר לסוג זה של אימון, היות ומאמן ריצה מתאים לך את תוכנית האימונים הנכונה לך, עובד אתך על טכניקה ודואג שתגיע לתוצאות".

מחירי אימון ריצה פרטי הם בממוצע 160-180 שקלים, וככל שהמתעמל ירבה לקחת יותר אימונים כך עלות השיעור תרד. לטענת סוירי ישנם גם מאמנים שייגבו 120-130 שקלים לשעת אימון, אבל סביר להניח שאלו מאמנים מתחילים. נקודה נוספת שמעלה סוירי היא כי מתעמלים רבים מעדיפים להתחיל לקחת שיעורים במסגרת אימון פרטי כדי לעבוד על הטכניקה שלהם, ולאחר שמרגישים יותר בנוח יעדיפו להצטרף לקבוצת ריצה שיכולה להוזיל משמעותית את העלויות לכ-300 שקלים בחודש, במסגרת מנוי של 2-3 אימונים בשבוע. המטרה בסופו של דבר, לטענתו, היא להוביל את המתעמל ל"עצמאות ספורטיבית", דבר שלא יקבל במסגרת אימון בחדר כושר.

האימון: TRX

trx  עם עגלת תינוק. עידו שחם
trx עם עגלת תינוק/עידו שחם

תחום אימוני רצועות ה-TRX עשה עלייה לישראל לפני כשנתיים-שלוש ונחשב כיום לאחד הפופולריים בקרב המתעמלים. במסגרת האימון, המתבסס על משקל הגוף, עובדים המתעמלים על כל השרירים ויכולים להגיע לחיטוב והרזייה בפרק זמן קצר יחסית. אורי הופמן, מאמן TRX פרטי באזור המרכז, ממליץ למתעניינים להשקיע תחילה באימונים פרטיים עם מאמן מקצועי שעבר הכשרה מיוחדת בתחום. שעת אימון TRX פרטי תעלה ליחיד החל מ-120 שקלים ועד לכ-250 שקלים. בניגוד לתחום הריצה, נראה כי עלות אימוני TRX שומרת באופן יחסי על טווחי מחירים דומים גם אם מתרחקים מאזור המרכז.

"ישנם מאמנים שמשכירים אולם בחדר כושר כדי לערוך את השיעורים, ולכן יגלמו את העניין במחיר הסופי, אבל גם אלו שמאמנים בחוץ, לוקחים בחשבון את זמן ומרחק הנסיעה כשהם מחשבים את עלות השיעור", אומר הופמן. כדי לחסוך בעלויות, הוא מציע למתעמלים חדשים להתגבש בקבוצה של 3-4 אנשים – מה שיוריד את העלות לכ-50 שקלים לאדם לשעת אימון. עם זאת, הוא אינו ממליץ לקחת חלק בקבוצות הגדולות מ-6 מתאמנים, שכן למאמן אין יכולת להעניק תשומת לב אישית לכל מתאמן ולוודא שהוא עושה את התרגילים בצורה נכונה ואפקטיבית.

הופמן ממליץ עוד להקפיד על מספר של 2-3 אימונים בשבוע, אך לדבריו בתוך כ-3 חודשים ניתן כבר יהיה לראות תוצאות של ממש. שירה מנגן, בעלת "היט פיט" ומאמנת אישית באזור ירושלים, ממליצה הקפיד על 2 אימונים פרטיים בשבוע, כשהמטרה שלה היא לבנות "תפריט אימונים" שיאפשר ללקוח להתאמן לבד בשאר ימות השבוע.

האימון: פילטיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אימוני פילטיס אינם חדשים בנוף האימונים הישראלי, אך עדייו נחשבים פופולריים מאוד. נוי נחומסון, מדריכת פילטיס בהולמס פלייס ברעננה מספרת כי "שיעור הצעירים שלוקחים אימונים פרטיים של פילטיס הוא נמוך, בין היתר כי מדובר באימון יקר יחסית ולכן הם אינם מרשים לעצמם לקחת אותו במסגרת שיעורים פרטיים".

מחיר שיעור פילטיס פרטי הוא 200-300 שקלים לשעה, בין אם השיעור נעשה במסגרת חדר כושר או במסגרת של סטודיו פרטי. המחירים הגבוהים, לדברי נחומסון, נובעים בעיקר מעלותם הגבוהה של המכשירים. "אין לי ספק שככל שנתרחק מהמרכז נרגיש פערי מחירים של 10-15% פחות פר שיעור", היא אומרת. "זאת בהתאם למצב הסוציואקונומי של האוכלוסייה והעובדה שעלות השכירות של הסטודיו תהיה לרוב נמוכה יותר".

דליה בק, בעלת מכון ביישוב עומר שבדרום מאששת את דבריה של נחומסון ומספרת כי עלות שלושה אימונים עומדת בדרום על 250 שקלים בלבד. "האנשים במרכז מוכנים לשלם יותר ולכן גובים מהם סכומים מופרכים", טוענת בק. "צריך להבין שבדרום המצב הסוציואקונומי הוא גרוע ולכן אנשים לא יסכימו לשלם סכומים מטורפים על אימונים פרטיים".

בק ממליצה למתאמנים המעוניינים באימון פרטי, להתחיל בשיעור פרטי אחד או שניים כדי ללמוד את הטכניקה - ואז להשתלב בקבוצה. "הדבר יביא לחיסכון משמעותי בעלויות היות ובקבוצה תשלמו כ-75 שקלים לשעת אימון", היא מסבירה. דרך נוספת לחסוך בעלויות היא לעבור מאימון פילטיס מכשירים לפילטיס מזרן, שלטענת נחומסון, אפקטיבי באותה המידה. אימון פרטי במקרה כזה יכול לעלות 100-150 שקלים לשעה.

האימון: גלישת סאפ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלישת סאפ מסתמנת כאימוני המים המבוקשים בארץ ואף בעולם. מיכל משיח, בעלת מועדון הגלישה isup בהרצליה, טוענת כי הסיבות לכך נעוצות בקלות הלמידה והחתירה על גלשן הסאפ והאטרקטיביות של אימונים בים הפתוח: "הספורט נמצא בצמיחה אדירה ובשנה וחצי האחרונות צברתי כבר 50-60 לקוחות קבועים כשאני גאה לומר ש-85% מהם הן נשים".
אימוני סאפ פרטיים אינם זולים כלל ויש לקחת בחשבון את עלות הציוד וכן את העובדה שביטוח למתאמנים בים יקר יותר מאשר בכל ספורט אחר. משיח ממליצה למתחילים לקחת 1-3 אימונים פרטיים בתור התחלה, כדי ללמוד את הטכניקה ולעבוד נכון. עלות שיעור פרטי תעמוד על 150-300 שקל לשיעור שיימשך שעה-שעה וחצי.

לדברי משיח, יש כמה אפשרויות להוזיל את העלות: מנוי של 50 שעות ב-3,000 שקלים או מנוי ל-100 שעות ב-5,000 שקלים. העלויות הגבוהות נובעות לטענתה של משיח בשל העובדה שהיא מספקת את כל הציוד הנדרש למתאמנים וכל שנשאר להם זה להגיע לחוף. לאלו שכן מחליטים להצטייד בגלשן סאפ פרטי, מוסיפה משיח, יש אפשרות לאחסן אותו בחלק ממועדוני הגלישה שמציעים שירות אחסון אך השירות יכול להגיע לעד 4,000 שקלים.

גם בתחום הסאפ לאזור הגיאוגרפי יש השפעה מעטה על גובה המחיר: הידי כנרתי ממועדון גלישה שבי ציון" מספר כי עבור שיעור פרטי תצטרכו להיפרד מ-200 שקלים לשעת אימון, אך ניתן להוזיל את העלות אם רוכשים מראש קורס פרטי הכולל 3 שיעורים בעלות של 500 שקלים, או אם מצטרפים לקבוצת אימון של עד 4 אנשים שבמסגרתה יעלה אימון של כשעה 150 שקלים.

dana_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully