וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים מושכות את הנאסד"ק לעליות לאחר ש-ASML איששה תחזית המכירות

עפרה שלו

25.9.2002 / 23:06

ג'נרל אלקטריק עולה ב-2.8% לאחר שאמרה כי תעמוד בתחזיות ברבעון השלישי; AOL-טיים וורנר יורדת ב-1.6% על רקע חשש כי תיקבע מעורבותה בהונאה; אינטל מוסיפה 3.1%



עליות שערים במסחר בוול סטריט בהובלת מניות הנפט, הפיננסים התעופה וציוד התקשורת. הדאו ג'ונס, שנגע אתמול ברמת שפל של ארבע שנים, עולה ב-0.8% לאחר שג'נרל אלקטריק אוששה את התחזיות לרבעון השלישי. הנאסד"ק רושם עלייה של 1.1% בהובלת מניות השבבים. לעליות במגזר השבבים תורמת הודעתה של יצרנית הציוד לייצור שבבים ASML ההולנדית, שאמרה כי תעמוד ביעד המכירות שלה ב-2002.



מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו באוגוסט ב-1.7% לקצב שנתי של 5.28 מיליון יחידות, קצב שנתי נמוך מהצפוי. ביולי עמד הקצב השנתי על 5.37 מיליון יחידות.



ג'נרל אלקטריק עולה ב-2.8% לאחר שאמרה כי תעמוד ביעדי ההכנסות והרווח לרבעון השלישי. GE, החברה הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק, צופה צמיחה של 8%-10% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ב-2001, ועלייה חדה של 25% ברווח. בהתאם לתחזיות אלו, תרשום GE ברווח נקי של כ-4.1 מיליארד דולר על הכנסות של עד 32.5 מיליארד דולר.



יצרנית הציוד לייצור שבבים אפלייד מטריאלס עולה ב-1%. אינטל , יצרנית השבבים המובילה בעולם, עולה ב-3.1%.



עלייה בהפסדי יצרנית השבבים מיקרון (סימול MU) ברבעון שהסתיים ב-29 באוגוסט. החברה, המייצרת שבבי זיכרון, דיווחה על הפסד נקי של 586.5 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 575.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2001. בשורת ההכנסות דיווחה החברה על צמיחה של כ-50% ל-748 מיליון דולר. מניותיה יורדות ב-2.9%.



AOL טיים וורנר יורדת ב-1.6%. על פי הערכות שונות, שלושה מבכירי קמעונאית הנדל"ן המקוונת הומסטור.קום (סימול HOMS) צפויים להודות היום באשמה על חלקם בהונאה החשבונאית של החברה. ההודאה באשמה צפויה להשפיע על AOL טיים וורנר , שותפתם העיקרית בביצוע ההונאה. גורמים המקורבים למשרד המשפטים בארה"ב מעריכים כי הודאה באשמה תוביל להפללת חטיבת האינטרנט AOL על רקע חשיפת עסקות מפוקפקות בינה לבין הומסטור.



אזהרת רווח חמורה לקונצרן התעשייה האמריקאי טייקו (סימול TYC). הקונצרן, השקוע עד צוואר בסבך של חקירות הונאה, מסר כי רווחיו ברבעון הרביעי (שייסתיים ב-30 בספטמבר) יעמדו על 30-33 סנט למנייה, לעומת תחזיות לרווח של 46 סנט למניה. על אף התחזית השלילית עולות מניותיה ב-4.9%.



ענקית אחסון הנתונים EMC (סימול EMC) הודיעה על רכישת חברת אחסון המידע הפרטית פריסה (Prisa) תמורת 20 מיליון דולר במזומן. הרכישה הנוכחית היא השמינית בשרשרת הרכישות של EMC בשלוש השנים האחרונות. פריסה מפתחת תוכנות אחסון הפועלות בסביבת חלונות של מיקרוסופט. להערכת EMC, תחום זה הולך והופך למרכזי בענף האחסון. מנייתה מתחזקת ב-1.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully