וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהלחץ ישפיע על מקבלי ההחלטות: אסור לזלזל באפקט אורנג'

3.6.2015 / 22:35

רצונו של מנכ"ל ענקית התקשורת הצרפתית לעזוב את ישראל, הוא חלק מגל שיכול לשבש חתימת הסכמים לשיתוף פעולה וסחר. בקהילה העסקית חוששים שבמוקדם או במאוחר הדבר יביא לכך שמקבלי ההחלטות לא ירצו להסתבך במהלכים שנויים במחלוקת

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
הפגנות בצרפת בקריאה לחרם על ישראל/AP

אפשר להקל ראש בהתבטאותו של מנכ"ל אורנג', סטפן רישאר, שדיבר על רצונו לעזוב את קשריו עם פרטנר הישראלית בהקדם. אפשר גם להגיד שה-BDS הוא התארגנות שולית וקיצונית, שאינה מייצגת את דעת הקהל האירופית - ובוודאי לא את המנהיגות שנותרה ביסודה ביקורתית אך אוהדת ישראל. אבל אי אפשר לזלזל בהשפעה הגוברת של הארגון האנטי-ישראלי על עולם העסקים באירופה. אנשי עסקים בישראל חשים בשנה האחרונה שקשה יותר לעשות עסקים באירופה. יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, הביע בראיון שהעניק לוואלה!NEWS לרגל יום העצמאות את דאגתו מפעילות הארגון וציין ש"באירלנד קשה כיום לישראלים לעשות עסקים".

עוד בנושא
מנכ"ל פרטנר משיב אש: "אם אורנג' יעזבו - הם ישלמו הרבה כסף"
מנכ"ל אורנג': מתכוונים לעזוב את ישראל כמה שיותר מהר

לאווירה הקשה אין עדיין ביטוי בנתוני הסחר בין ישראל למדינות האיחוד האירופי. עיקר היצוא הישראלי מבוסס על מוצרי אלקטרוניקה, תוכנה, חומרים כימיים ותרופות שאינם מגיעים למדפי הסופרמרקטים ואינם רגישים לחרם צרכנים.
ה-BDS לא גרם לביטול עסקות ענק, ולא הצליח לטרפד את שיתופי הפעולה החשובים בין ישראל לאיחוד בתחומי המדע והטכנולוגיה.

אבל בקהילה העסקית חוששים שבמוקדם או במאוחר ישפיע הלחץ על מקבלי החלטות שלא ירצו להסתבך במהלכים שנויים במחלוקת. התעמולה נגד ישראל יכולה לשבש חתימת על הסכמים לשיתוף פעולה וסחר ולחלחל הלאה למגזר העסקי.
תחום רגיש במיוחד למתיחות מדינית הוא התיירות. מאז מבצע צוק איתן סובל ענף התיירות הנכנסת לישראל ממשבר מתמשך. מספר הלינות ירד בכשליש לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המשבר נובע מגורמים שונים, בהם המשבר הכלכלי באירופה ומאמצי השיווק המוגברים של מדינות מתחרות בישראל כמו יוון ומדינות הבלקן, אבל הביקורת נגד ישראל והקריאות לחרם בוודאי שאינם מסייעים. האדישות היחסית של ישראל עד כה נוכח פעולות ה-BDS עלולה להתברר בהמשך כטעות שמחירה גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully