וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים והטכנולוגיה משכו לעליות; אלקטל זינקה ביותר מ-11%

עפרה שלו

25.9.2002 / 20:25

יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית אמרה כי תמכור 6.1% ממניות קבוצת האלקטרוניקה תאלס; נוקיה עלתה ב-6.2%; ASML זינקה ב-11.4% לאחר שאוששה תחזית מכירות



עליות שערים נרשמו היום המסחר באירופה, על רקע מגמה חיובית יציבה למדי בוול סטריט. על המסחר העיבה מעט תחזית עגומה שפרסמה היום קרן המטבע הבינ"ל בנוגע לצמיחה הכלכלית הגלובלית. לאחר שירד לשפל של שש שנים, עלה היום מדד ה-FTSE בלונדון ב-0.7%. את העליות בלונדון הובילו המפסידות הגדולות של המסחר אתמול - בראשן מניות הפיננסים והתרופות. בפאריס עלה ה-CAC 40 ב-1.6%. בפרנקפורט, על רקע ירידה מתונה מהתחזיות במדד הביטחון העסקי, רושם הדקס עלייה של כ-1.6%.



לפי תחזית קרן המטבע צפויה הצמיחה של כלכלת העולם להסתכם השנה ב-2.8%, ללא שינוי מהתחזית של הקרן בחודש אפריל. התחזית נותרה בעינה רק משום שנרשמה פעילות כלכלית גבוהה מהצפוי ברבעון הראשון של השנה - אולם מאז נרשמה פעילות דלה.



הקרן הוריד את תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2003 ל-3.7% לעומת תחזית קודמת של 4%. אלא שהדו"ח מסויג גם ביחס לתחזית המונמכת. תחזית הצמיחה של גוש היורו לשנה הנוכחית הונמכה אף היא בשיעור חד ל-0.9% מ-1.4%. תחזית הצמיחה לשנת 2003 צופה הקרן צמיחה של גוש היורו בשיעור של 2.3% לעומת תחזית קודמת של 2.9%.



מדד הביטחון העסקי בגרמניה (ifo) ירד בחודש ספטמבר בשיעור מתון מהתחזיות המוקדמות. המדד, המתבסס על סקר הנערך בקרב 7,000 מנהלים בכירים בחברות גרמניות, ירד לרמה של 88.2 נקודות בספטמבר, מרמה של 88.8 נקודות באוגוסט. הירידה במדד היתה מתונה מהתחזיות לקריאה של 88 נקודות.



אסטרה זנקה, חברת התרופות הגדולה, עלתה ב-5.3%, לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA לשיווק התרופה אירסה לטיפול בסרטן הריאות. אסטרה זנקה משכה כלפי מעלה את יתר מניות המגזר: נוברטיס וגלקסו סמיתקליין עלו ב-1.3%.



ויוונדי יוניברסל, חברת המדיה השנייה בגודלה בעולם, הודיעה היום כי 6 חברים במועצת המנהלים פרשו. החברה האמריקאית-צרפתית, שקיימה היום ישיבה לגיבוש תוכנית הבראה, אמרה כי בכוונתה גם למכור נכסים בשווי של 12 מיליארד יורו (11.7 מיליארד דולר) לפחות, במטרה לצמצמם את חובותיה, העולים על 18 מיליארד דולר. עוד הודיעה ויוונדי כי השלימה את מכירת חטיבת הטלוויזיה בתשלום האיטלקית טלפיו (Telepiu) לניוז קורפ של רופרט מרדוק תמורת מיליארד יורו (980 מיליון דולר).



בנוגע לחברת שירותי הסביבה, ויוונדי אנוויירונמנט, בה חלקה הוא מעל ל-40%, אמרה ויוונדי כי היא בוחנת דרכים להגדלת התועלת שהיא מפיקה ממנה. כמו כן, ציינה שאין בכוונתה למכור מניות של ויוונדי אנוויירונמנט בשוק. בתגובה עלתה מניית ויוונדי אנוויירונמנט ב-6.1%. ויוונדי עלתה ב-2%.



יצרנית ציוד התקשורת אלקטל זינקה ב-11.4% לאחר שמסרה כי תמכור 6.1% ממניות קבוצת האלקטרוניקה תאלס (Thales SG) למשקיעים מוסדיים. חטיבת ההשקעות של סוסייטה ג'נרל שתנהל את המכירה, מסרה כי אלקטל תמכור כ-10.3 מיליון מניות של תאלס. המכירה צפויה לגייס כ-340 מיליון יורו.



יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם נוקיה צופה גידול של 10%-15% במכירות שוק הסלולר בשנת 2003 ובשנים הבאות אחריה, אמר היום נשיא נוקיה אמריקס, קיי.פי וילסקה, המשתתף בכנס של בנק אוף אמריקה סקוריטיז בסן פרנסיסקו. נוקיה עלתה ב-6.2%.



יצרנית ציוד ייצור השבבים ההולנדית ASML אמרה כי תעמוד ביעד המכירות שלה ב-2002. מניותיה זינקו ב-11.4%, על רקע עליות חדות במגזר השבבים.



במגזר הטלקום נרשמה מגמה מעורבת: בריטיש טלקום ירדה ב-5.3%; דויטשה טלקום עולה ב-4.4%.

מניות הפיננסים תיקנו את הנפילות של אתמול. ברקליס עלה ב-3.3%; לוידס, ענקית הביטוח הבריטית, עלתה ב-3.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully