וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקורי עשויה להכריז בשבוע הבא על מוצר חדש בתחום ניהול הביצועים

שירלי יום-טוב

25.9.2002 / 20:58

ב-UBS מעריכים שההכנסות ממוצר כזה עשויות להשתוות להכנסות החברה ממוצרי ה-APM, המהוות 20% מהכנסותיה



חברת מרקורי הישראלית תערוך ביום שני הקרוב מפגש הכרזה, אליו הוזמנו בין היתר עיתונאים וגורמים שונים בשוק ההון. החברה לא סיפקה ולו שבב מידע על מה שצפוי להתרחש במפגש, אולם גורמים בשוק, בהם בית ההשקעות UBS ורבורג, מעריכים כי מרקורי עשויה להכריז בשבוע הבא על מוצר חדש המשיק למוצרי ה-APM (Application Performance Management) שלה.



מרקורי, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד דולר, מתמחה בפתרונות לבדיקת ביצועים וניהולם. תחום ה-APM מהווה כיום 20% מהכנסות החברה, שהסתכמו ברבעון השני ב-94 מיליון דולר. פתרונות ה-APM מתמקדים בניהול הביצועים של האפליקציות השונות המרכיבות את רשת ה-IT בארגונים. תומר יעקב, אנליסט ב-UBS ורבורג, אומר כי מרקורי היא אחת השחקניות הגדולות בתחום ה-APM וכי היא ממוצבת היטב בתחום.



מהו תחום ה-APM? יעקב מסביר כי מדובר בחלק מפירמידה של ניהול הביצועים של משאבי הארגון. כלומר, ברמה הבסיסית הארגון רוצה לוודא כי הגורמים השונים המרכיבים את שרשרת ה-IT פועלים. ה-APM נמצא ברמה מעל והוא לא רק מוודא שהאפליקציות פועלות, אלא יכול גם לאתר צווארי בקבוק אשר יכולים למנוע מאפליקציה כלשהי (למשל שרת WEB) לפעול בקצב אופטימלי. כלי APM בודק בעצם את יעילות האפליקציות בתוך שרשרת ה-IT של הארגון, מסכם יעקב.



מעט חברות המציעות פתרון כולל



אם כך, מהו מוצר משיק לתחום ה-APM ומדוע הוא חשוב למרקורי? יעקב מציין כי בפירמידת ניהול הביצועים, קיימות גם רמות גבוהות יותר, אחת כזו היא ניהול ביצועים ברמת העסק, כלומר BPM (Business Performance Management). מדובר על פתרונות אשר לא רק מאתרים בעיות בקצב הביצועים של המערכות השונות למשל, אלא מסוגלים גם לקשר את הבעיה לתהליכים העסקיים בארגון ולהצביע בעצם על המשמעות העסקית הנובעת מכשל באפליקציה זו או אחרת.



בדו"ח שהוציא היום UBS מציין צוות האנליסטים ג'ורדן קליין וג'ונתן האלף כי אמנון לנדן, מנכ"ל מרקורי, הבהיר בעבר כי מרקורי לא תסתפק בניהול ביצועים ברמת האפליקציה בלבד, אלא תרצה להרחיב את תחום הפתרונות שהיא מציעה ללקוחותיה.



בבית ההשקעות מציינים כי יש כיום מעט חברות בשוק המציעות פתרונות כוללים שכאלה. עוד הם אומרים כי טכנולוגיה כזו יכולה ליצור כמובן גידול בזרם ההכנסות של מרקורי וההכנסות מפתרונות שכאלה יוכלו להשתוות או אף לעלות על הכנסות החברה מפתרונות APM.



בין המתחרות של מרקורי בתחום ניתן לציין את פריסייס הישראלית וחברות ענק כמו BMC, CA, IBM, ו-HP. יחד עם זאת, הטכנולוגיה של IBM למשל בתחום זוכה להערכה מוגבלת בין האנליסיטים של UBS, הרואים בה טכנולוגיה קשה להתקנה ולשימוש. ביחס לפתרונות של מרקורי בתחום הם אומרים כי מדובר בטכנולוגיה קלה להתקנה ולאינטגרציה בארגון המגובה בצוות שיווק ומכירות הממוקד כל כולו בתחום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully