וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תבנה מטה חדש ברעננה בחצי מיליארד שקל

שירי חביב ולדהורן

7.6.2015 / 12:12

המטה הגלובלי של ענקית התרופות צפוי לעבור מפתח תקווה. הקרקע נרכשת מג'ורג' חורש, יבואן טויוטה בישראל. המיקום החדש של מטה החברה יהיה כאמור ברעננה, בסמוך לבניין המשרדים של SAP

מפעל טבע בכפר סבא. דרור עינב
מפעל טבע בכפר סבא/דרור עינב

המטה הגלובלי של חברת התרופות טבע צפוי לעבור בעתיד מפתח תקווה לרעננה - כך נודע ל"גלובס". טבע, המנוהלת על ידי ארז ויגודמן, בוחנת מזה תקופה את האפשרות לרכז את כל פעילות המטה באתר אחד, לעומת המצב הנוכחי שבו הפעילות מפוזרת על פני מספר אתרים. ל"גלובס" נודע כי טבע החליטה לרכוש קרקע ולבנות עליו את מטה החברה, והיא ניהלה דיונים עם שלושה גורמים שונים: קרסו מוטורס וישרס המחזיקים בקרקעות בפתח תקווה, וכן עם ג'ורג' חורש, יבואן טויוטה, המחזיק בקרקע ברעננה. האפשרות שנבחרה בסופו של דבר הייתה הקרקע ברעננה. ההערכות הן שעלות הפרויקט כולו - רכישת הקרקע ובניית המטה - תגיע לכחצי מיליארד שקל.

מטבע נמסר בתגובה כי "חברת טבע תשלים בימים הקרובים רכישת קרקע ברעננה עליה יקום בעתיד מטה החברה הגלובלי בישראל. כפי שהודיעה החברה לפני מספר חודשים, הקמפוס, שבנייתו תושלם בעוד כחמש שנים, יאחד את פעילות המטה הגלובלי הפזורה כיום במספר רב של אתרים. הקמפוס יעניק לעובדי טבע בארץ סביבת עבודה מתקדמת ונוחה אשר תעודד את המצוינות המדעית, הטכנולוגית והעסקית לה מחויבת החברה, וזאת לצד שימור המורשת של טבע ומייסדיה. הקמפוס ימוקם בתוך סביבה ירוקה עם דגש על בנייה נמוכה אשר תעודד שיתוף פעולה תוך שימור הרוח המיוחדת של החברה.

המקום הנבחר עונה בצורה הטובה ביותר לדרישות שהגדירה החברה בתחילת התהליך לוודא שהמעבר ייתן מענה ברמה הגבוהה ביותר לצרכי העובדים ולנוחותם. לצד מעבר מטה החברה לקמפוס מאוחד ברעננה תשמר החברה את מורשתה בעיר פתח תקווה, אשר אירחה את החברה והייתה חלק מרכזי בהתפתחותה בארץ משך שנים ארוכות. בימים הקרובים תפרסם החברה בקשה להגשת הצעות לשם מציאת גוף אשר יתכנן ויבצע את הבנייה של הקמפוס".

נכון להיום ממוקם מטה טבע ברחוב בזל בפתח תקווה. פעילותה של טבע בפתח תקווה היא ארוכת שנים, ובאתר האינטרנט של טבע אף מודגש הקשר ההיסטורי בין טבע לעיר - שנוגע גם לכך שפתח תקווה נוסדה על-ידי יואל משה סלומון, אביו של חיים סלומון, שהיה אחד ממייסדי טבע בתחילת המאה הקודמת. לפי הנתונים המפורסמים בדוחות טבע, לחברה יש כיום בפתח תקווה שטחי נדל"ן בהיקף של למעלה מ-45 אלף מ"ר, מתוכם כ-35 אלף מ"ר המשמש למטה החברה והיתר כמעבדות מו"פ. מעבר לכך, טבע פעילה בישראל ברמת חובב, כפר סבא, ירושלים, שוהם, נתניה ואשדוד.

המיקום החדש של מטה החברה יהיה כאמור ברעננה, בסמוך לבניין המשרדים של SAP. מדובר בשטח שנמצא ליד מחלף רעננה צפון, באזור התעשייה שבו פועלות לא מעט חברות בולטות, ביניהן נייס, Texas Instruments ו-Waze. גם חברת הטכנולוגיה קומברס עברה באחרונה מרמת החיל בת"א למשרדיה החדשים באזור.

בעל הקרקע ברעננה, חורש, בעלי חברת יוניון השקעות ופיתוח, הוא אחד מאנשי העסקים העשירים בישראל. מלבד רישיון הייבוא של רכבי טויוטה לישראל, חורש מחזיק גם בזיכיון של רשת האופנה H&M בארץ. פעילות הייבוא של טויוטה ב-2014 הניבה לחורש רווחי שיא, והחברה החזיקה ב-11.8% מנתח השוק. טבע נסחרת בבורסות של ניו יורק ותל אביב, ושווי השוק שלה הוא 51.4 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully