וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על תוכנית כחלון: "דרך חדשה ונועזת שלדעתי תצליח"

יעל דראל

7.6.2015 / 21:21

בדיון בלשכת ראש הממשלה בנושא הורדת מחירי הדיור, אמר נתניהו: "אנחנו הולכים לטפל בשלושת אמצעי היצור - הקרקע, כוח האדם וההון. נוכל להשיג תוצאה". שר האוצר אמר כי "אנחנו רוצים לעזור לכל שוק הדיור, אבל ליבת העניין זה הזוגות הצעירים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת הדיון מחר (ה') בקבינט הדיור, שבו צפוי שר האוצר משה כחלון לאשר את תוכניתו בתחום הדיור, התקיים היום דיון בלשכת ראש הממשלה בירושלים בנושא הורדת מחירי הדירות.

הדיון, שבו נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמשך כשעתיים וצפוי להימשך גם מחר בבוקר, השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט, השר להגנת הסביבה אבי גבאי, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי משרדי ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הפנים ובנק ישראל.

בפתח הישיבה הביע נתניהו תמיכה בתוכניתו של כחלון ואמר: "שר האוצר ואני התחייבנו לאזרחי ישראל לעשות הכל כדי להוריד את מחירי הדיור. המדד האמיתי שצריך להסתכל עליו זה כמה מכפלות של משכורות זוג צעיר צריך להשקיע כדי לקנות דירה, וזה המדד האמיתי שאותו אנחנו רוצים לתקוף ולהוריד - ואנחנו יכולים, אין לי שום ספק בזה. אנחנו הולכים לטפל בשלושת אמצעי היצור - הקרקע, כוח האדם וההון. אם נטפל בשלושת הדברים הללו, אנחנו נוכל להשיג תוצאה. יש פה שורה של צעדים ששר האוצר מביא על מנת להניע את התהליך. אנחנו רוצים להעביר את זה במהירות דרך הממשלה ומה שצריך גם דרך הכנסת. יש כאן בהחלט דרך חדשה, נועזת, ולדעתי גם זו שתצליח".

כחלון אמר: "אחד היעדים שלנו כממשלה, וזה עלה גם בשיחות הראשונות שלי עם רה"מ, זה התמודדות עם המצב הזה ולתת פתרונות, ובדגש על זוגות צעירים. אנחנו רוצים לעזור לזוגות הצעירים שלנו, כמובן - לכל שוק הדיור, אבל ליבת העניין זה הזוגות הצעירים. אנחנו מתעסקים בעיקר עם היצעים, בעיקר עם פתיחת השוק, בעיקר עם שיווק קרקעות, בעיקר עם תכנונים. מתכוונים להגדיל את התכנונים בצורה דרמטית".

כחלון ציין כי "בקבינט הדיור אנחנו נסיים את הריכוז של גופי הדיור במדינה, תחת קורת גג אחת. המהלך יתבצע על ידי העברת רמ"י ומנהל התכנון למשרד האוצר. אני מאמין שהעברת הסמכויות שצפויה מחר בקבינט היא צעד ממשי, היא תפתח לנו את האפשרות ולדעתי תקדם ותזרז ואפילו תזניק את הסיכויים לפתור את משבר הדיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully