וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחה מעורבת בבורסה; "כל ירידה - הזדמנות קנייה"

קובי ישעיהו

8.6.2015 / 8:17

באסיה היום המגמה מעורבת ובחוזים על מדדי וול סטריט נטייה לירידות ■ שוק האג"ח ימשיך לרכז עניין רב

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

יום המסחר בבורסה (ב') צפוי להפתח במגמה מעורבת, תוך המתנה של הפעילים לפתיחת המסחר באירופה וארה"ב. זאת לאחר שאתמול השלים מדד מ"א 25 מהפך וסיים בעלייה של 0.4% לאחר פתיחה שלילית. באסיה היום המגמה מעורבת ובחוזים על מדדי וול סטריט נטייה לירידות.

שוק האג"ח ימשיך גם היום לרכז עניין רב. אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי לעליית התשואות של השבועות האחרונים יש גורמים רבים אבל מעל הכל היא נובעת מהבנה שהעולם לא הולך לתהליך של יפניזציה. התאוששות הכלכלה האמריקאית אחרי הרבעון הראשון והיציאה של אירופה מהסביבה הדפלציונית מאותתות למשקיעים שברמות התשואות הנמוכות שנרשמו באפריל שוק האג"ח היה פשוט יקר מדי. כעת משחזרו מחירי האג"ח לרמתם באוקטובר 2014, נראה כי הלחץ לעליית תשואות בעולם פחת.

בישראל לעומת זאת, "השוק עדיין מוטרד יותר מהשאלה אם הריבית תופחת פעם נוספת בחודש הקרוב מאשר מתוואי הריבית לטווח הבינוני-ארוך. לכן, כל עוד השוק המקומי מגלם שהריבית המקומית תהיה נמוכה יותר מזו שבארה"ב עד שנת 2021 , הסיכון לעליית תשואות נותר גבוה", אומר גרינפלד.


איציק נוי, מנכ"ל Smart Capital, מציין כי "חוסר הוודאות השורר בשוק ההון בעקבות משבר החוב של יוון, גורר את מדדי המניות בעולם לירידות שערים חדות יחסית. מדד הדאקס הגרמני, השיל בשבוע החולף כ-2.8%. כאמור, הערכתנו לגבי המצב היווני היא ברורה, יוון לא תגיע לחדלות פירעון ולא תצא מגוש האירו. בנוסף, מריו דראגי וה-ECB ממשיכים להדפיס 60 מיליארד אירו כל חודש - לפחות עד ספטמבר 2016, ואף הצהירו שקיים סיכוי להגדלת ההיקפים, ואין מנוס מחזרה לשבירת השיאים במדדים".

"לכן, כל ירידה היא הזדמנות להצטרפות למגמת העלייה. מדד סנטימנט הלקוחות של סמארט קפיטל (הבוחן את סך הפוזיציות הפתוחות של לקוחות החברה על חוזי ה – DAX) מצביע על המשך המגמה וחזרה לעליות בטווח הקצר", אומר נוי.

טבע הגדילה את ההחזקה שלה במיילן ל-2.2% מהחברה במסגרת מאמציה להוציא לפועל את ההשתלטות על החברה בהיקף של 40 מיליארד דולר, בעוד האחרונה ממשיכה עדיין לנסות להשתלט על פריגו. ועוד בענייני טבע, המטה הגלובלי של חברת התרופות צפוי לעבור בעתיד מפתח תקווה לרעננה - כך נודע ל"גלובס". טבע בוחנת מזה תקופה את האפשרות לרכז את כל פעילות המטה באתר אחד, לעומת המצב הנוכחי שבו הפעילות מפוזרת על פני מספר אתרים.

מניית אופקו ירדה בחדות אתמול לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער שלילי של כ-8.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully