וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו שלושה בעלי מקצוע שצולמו ב"יצאת צדיק"

דנה נחום

8.6.2015 / 11:57

על פי החשד, השלושה סיפקו חשבוניות שבהן הופיעו שמות בדויים, פירסמו את עסקיהם בשמות אלה ואף רימו בדיווחי המס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים הכט, מתוך התוכנית "יצאת צדיק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה בעלי מקצוע שצולמו בתוכנית "יצאת צדיק" נעצרו על ידי חוקרי פקיד שומה חקירות תל אביב, בחשד כי הם מעלימים הכנסות והוציאו חשבוניות על שמות בדויים במטרה להתחמק ממס.

שלושת העצורים - אשר הביאור (33), אריאל ברוכים (40) ורן לחיאני (28), כולם תושבי חולון, נעצרו בעקבות מידע שהתקבל ביחידת חקירות מס הכנסה תל אביב והמרכז, שלפיו השלושה מסרבים להוציא ללקוחות חשבוניות או קבלות עבור עבודות אינסטלציה שביצעו. במסגרת חקירה סמויה שנפתחה בנושא, עלה גם שמם בהקשר של תוכנית הטלוויזיה "יצאת צדיק", שבה צולמו כשהם מספקים חשבוניות עם השם "ישראל לבשטיין", כשבפועל הופיעו על גביהן מס' ת.ז וטלפון של רן לחיאני.

אתמול נפתחה חקירה גלויה נגד החשודים, שבמהלכה נערכו חיפושים ונתפסו חומרים שונים, והחשודים הובאו לחקירה. לחיאני הודה בחקירה כי הוא אותו "ישראל לבשטיין" וכי הצ'קים מופקדים בחשבונו העסקי בבנק הפועלים. לאחר מכן הוא שינה את גרסתו והחליט לשמור על זכות השתיקה. אריאל ברוכים הודה בחקירתו כי אין אדם שקוראים לו ישראל לבשטיין, וכי הם עושים שימוש בשם זה על מנת שלא יוכלו לאתרם במידה וירצו לתבוע אותם; מהחקירה עלה עוד כי השלושה נוהגים לפרסם את עצמם באמצעות הפצת מגנטים עם שמות בדויים.

על פי החשד השלושה קיבלו את שכר העבודה במזומן או באמצעות צ'קים שאותם פרעו אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים) על מנת להקשות עוד יותר על איתורם, כשברוב המקרים, לחיאני וברוכים, אשר מקבל קצבת נכות של 100% מביטוח לאומי בגין אי כושר השתכרות, לא דיווחו על החלק הארי של הכנסות אלו בדוחות התקופתיים שלהם לרשות המסים. הביאור כלל אינו מספק חשבוניות מס ללקוחותיו, מלבד המקרים שבהם לקוחות התעקשו ואז סיפק חשבוניות על שמו "לבשטיין", אך הבטיח לחוקרים כי "הוא מתכוון לפתוח תיק ברשות המסים בעתיד".

מעצרם של שניים מהשלושה הוארך בשלושה ימים על ידי השופטת אפרת בוסני מבית משפט השלום בתל-אביב ו, כאשר השלישי ממתין לחוות דעת בעניינו לאחר שזה נשלח לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית בבי"ח אברבאנל.

עו"ד חיים לוי, נציגו של הביאור מוסר כי "אתמול מרשי עוכב ע"י רשות המסים ונחקר והוא מכחיש את החשדות המיוחסות לו הוא משתף פעולה ומסר הודעה מלאה. אתמול בערב הוארך מעצרו ואני סמוך ובטוח שלאחר שהרשות תסיים את מלאכת הבירור יתברר כי החשדות כנגד מרשי תתפוגגנה".
עו"ד דינה אורצקי, נציגותו של אריאל ברוכים, טוענת שטרם נמסרו אליה כל פרטי החקירה ועל כן אין ביכולתה להגיב. עו"ד משה שמיר, נציגו של רן לחיאני סירב להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • עבירות מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully