וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קיבלו את המזוודות בזמן - אל-על תפצה ב-3,000 שקל

ספיר פרץ-זילברמן

8.6.2015 / 14:31

המזוודות הגיעו לידי המשפחה התובעת רק לאחר שלושה ימים. ביהמ"ש קבע כי אל-על לא הוכיחה כי עשתה כל שיכלה למניעת הנזק

בואינג 737 של אל על. AP
בואינג 737 של אל על/AP

זוג נוסעים וילדיהם שטסו עם חברת התעופה אל-על לוונציה, נאלצו לטייל בעיר הגונדולות ללא ציוד. זאת מאחר ש-5 מזוודות שארזו לטיול לא הגיעו. בני המשפחה, שנותרו ללא כל ציוד לרבות ציוד אישי, נאלצו לרכוש ציוד אישי חיוני להם ולילדיהם עד שהמזוודות הגיעו, בחלוף 3 ימים מיום הגעתם לוונציה.

בני המשפחה הגישו תביעה קטנה לבית המשפט בחיפה על סך של 11,760 שקל, אולם שופטת בית המשפט, תמי לוי-יטח, הורתה לאל-על לשלם לתובעים את הוצאותיהם לתקופה בה המתינו למזוודות בסך של 2,458 שקל; וכן הוצאות משפט בסך של 400 שקל. עם זאת, לא אושרה בקשת הפיצוי בגין עוגמת-נפש.

לצד אל-על, נתבעה בתיק זה גם רשות שדות התעופה, כאשר אל-על והרשות הטילו את האחריות לנזק זו על זו. כאמור, בית המשפט קבע כי אל-על היא האחראית לנזק שנגרם לכבודת התובעים.

על-פי פסק הדין, אל-על לא הוכיחה כי עשתה כל שיכלה למניעת הנזק, בין היתר בהיעדר פיקוח משמעותי ואפקטיבי מצד רשות שדות התעופה במסגרת השימוש במערכת הבידוק והמיון של המזוודות.

בתוך כך, יצוין כי בשל תקלה שפגעה באופן גורף בטיסות שיצאו באותו היום, הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בירושלים, אשר טרם אושרה לדיון כתביעה ייצוגית וטרם הוכרעה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully