וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית iDigital: "להחזיק מקבוק זה כמו להחזיק יצירת אמנות"

דנה נחום

9.6.2015 / 10:38

על מנת לשבור את החסם של הישראלים למחשבי המק של אפל תעניק החודש היבואנית איידיגיטל הנחה על מבחר המחשבים. המנכ"לית איילת צרפתי-רוזן: "נעשה כל מה שניתן על מנת להקל על המעבר"

מקבוק. זאביק דרור,
המקבוק של אפל/זאביק דרור

בניסיון למשוך לקוחות חדשים ולשבור את החסם הקיים בקרב הצרכנים הישראלים, יצאה רשת iDigital, יבואנית אפל בישראל, במהלך שיווקי ראשון שיעניק עד 15% הנחה על כל המחשבים מסדרת מק בחנויות הרשת. הבחירה לצאת דווקא עכשיו עם המהלך השיווקי נובעת לטענתה של מנכ"לית iDigital, איילת צרפתי-רוזן, מההתעניינות הגדלה והולכת של הישראלים במחשבי המק. "כשנכנסתי לתפקיד ראיתי בדחיפת המוצר כהזדמנות גדולה מאוד, נתח השוק של מחשבי המק גדל בלמעלה מ-20% ואנחנו ראינו בכך ברכה לעמלנו. בשנה וחצי האחרונות עשינו הרבה מאוד עבודה פנימית, הכוללת סקרי שוק ומשיכת תשומת לב למוצר בתוך סניפי הרשת, אבל הבנו שזה הזמן לעבור לפעילות גדולה יותר, עם הרבה אנרגיה פרסומית ויח"צנית כדי לטפל בחסמים הקיימים בקרב הישראלים ולהרגיל עליהם את המוצר".

במסגרת מבצע Mac Month שייערך לאורך כל יוני, תציע הרשת את כל סדרת המחשבים של אפל הקיימים בישראל לרבות סדרת הניידים הכוללת את מק-בוק אייר, מק-בוק פרו, המק-בוק החדש וכן את המחשב הנייד מבית החברה איי מק - בהנחה של 12% ולרוכשים הרחבת אחריות ל-3 שנים, תוענק הנחה בגובה של 15%. מהלך זה לטענת הרשת ימחק את פערי המחירים הקיימים בין רכישת מחשבי מק בחו"ל לבין רכישתם בארץ וישתלם אף יותר לאלו שירכשו את המחשבים בחנות הרשת באילת בשל הפטור ממע"מ.

כך למשל, מחשב מק-בוק החדש (12 אינצ') שעשה עלייה לישראל בתחילת החודש הנוכחי וכן מחשב מק-בוק פרו (13 אינצ'), שנמכרים בסניפי הרשת במחיר של 7,499 שקל יעלו לצרכן לאחר 12% הנחה 6,599 שקל. הנחה גדולה אף יותר תוכלו להשיג בסניפה הדרומי שבאילת, שם מחירם נמוך מלכתחילה ועומד על 6,353 שקל לפני הנחה ויעמוד על 5,590 שקל לאחר 12% הנחה. מחשב מק בוק אייר (11 אינצ') שעולה בחודש רגיל בסניפי הרשת 5,199 שקל, יעלה כעת 4,575 שקל לאחר 12% הנחה. חשוב לציין כי כדי לקבל את גובה ההנחה המקסימלי העומד על 15%, יהיה על הרוכש להרחיב את חבילת האחריות למוצר, המכונה iDigital Care, משנת אחריות אחת (שניתנת אוטומטית עם הרכישה) ל-3 שנים וזאת, בעלות של כ-1,000 שקל נוספים לכל התקופה.

מנכ"לית מנכלית איידיגיטל איילת צרפתי רוזן. צילום: סטודיו 15
ספק: זאביק דרור,
מנכ"לית iDigital, איילת צרפתי-רוזן/צילום: סטודיו 15 ספק: זאביק דרור

נתוני חברת מחקרי השוק GFK מראים כי מכירות מק בישראל עלו ברבעון הראשון של 2015 ל-8% מכלל המחשבים הניידים, זאת לעומת 6.8% ברבעון המקביל ב-2014. אך על אף הגידול במכירות, נתון זה מעיד על חשיפה נמוכה יחסית של הישראלים למחשבי המק, מגמה הפוכה מזו שנמצאה ע"י סקר שערך מכון כלים שלובים בין משתמשי מחשבים בישראל ולפיו 41% מהנשאלים מעדיפים את מותג המק של אפל, בפער כמעט כפול מהמתחרה Dell שאחריו עם 23%.

לטענתה של צרפתי-רוזן הפער בין ה"רצוי למצוי" נובע משני חסמים עיקריים שיש לישראלים המונע מהם לעבור אל עבר המק: האחד הוא המחיר הגבוה של המוצרים והשני, שלטענתה נמצא כחסם העיקרי לרכישת המחשב - הוא השונות של המק. "מחשבי המק מגיעים עם מערכת הפעלה השונה מזו של מחשבי ה-PC ואנשים חוששים מהמעבר הזה היות והתרגלו לעבוד עם אופיס. כמו כן, ישנו חשש בקרב צרכנים מהממשק של מחשבי המק והעבודה אל מול אנשים המשתמשים במחשבי ה-PC שאינם מדברים באותה שפת הפעלה. אבל החסם שמצאנו כבולט ביותר הוא דווקא נושא העברית והעובדה שאנשים לא יודעים שלמק נוספה לפני שנה וחצי מערכת הפעלה ותמיכה בעברית, דבר שהרתיע אותם עד עכשיו מלעבור למוצרי החברה".

מלבד ההנחה שתעניק הרשת על סדרת המחשבים וכדי להנגיש עוד יותר את הסדרת המחשבים לקהל הישראלי, תקיים הרשת בכל שעה, הדרכות קצרות על מק ואף תוצע לכל רוכש סדנת הדרכה חינם של שעתיים ללימוד הצעדים הראשונים בעבודה על המחשב. "חשוב להבין שהמהלך הנוכחי לא נועד למשוך את "המקבוקיסטים" אלא לגרום לכל אותם 41% שכבר חושקים במחשבי החברה לעבור אל עבר המק ולעשות כל מה שניתן כדי להקל עליהם את המעבר", מוסיפה צרפתי-רוזן.

בניגוד לנתח השוק המצומצם יחסית (8%) של מחשבי המק בישראל ולמגמת ההיחלשות של האייפדים בכל העולם ובישראל בפרט, חולשים ה"אייפונים" מבית היוצר של אפל על נתח שוק של 32%. המשיכה של צרכנים ישראלים למוצרי אפל ובראשם האייפונים, נובעת קודם כל לטענתה של צרפתי-רוזן בשל הנראות שלהם. "כשאתה מחזיק את המקבוק זה כמו להחזיק יצירת אמנות". בנוסף מציינת צרפתי-רוזן את חוויית המשתמש הנוחה שמעניקה אפל ללקוחותיה שלטענתה "אינה משתווה לאף מכשיר אחר".

לרשת iDigital 10 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ והיא היבואנית הרשמית של חברת אפל בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully