וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעורכי הדין לענייני משפחה אינטרס כלכלי בסבל של הלקוחות

9.6.2015 / 14:04

לעיתים קרובות מייעצים עורכי דין המטפלים בזוגות מתגרשים להיאבק בבן הזוג עד כדי הגעה לבית המשפט. נדב נישרי מזכיר כי לא רק טובת הלקוח עומדת מול עיניהם

הגיע הזמן לומר את האמת ובקול רם וברור - לעורכי דין לענייני משפחה יש אינטרס כלכלי מובהק לגרום ללקוחותיהם להעמיק את המלחמה מול בן או בת הזוג שלהם. ככל שהמלחמה תהיה יותר קשה משפטית כך יגדל שכר הטרחה שבצידה. בשנים האחרונות אנו רואים הרבה מדי מקרים, בהם בני זוג שאין ביניהם מחלוקת גדולה על חלוקת הרכוש ו/או על הסדרי הראייה והמשמורת על הילדים, מגיעים לאחר מלחמה קשה לבית המשפט כדי שיחליט עבורם את מה שהם יכלו להסכים לפני שנים ולפני שכל אחד מהם הוציא עשרות ומאות אלפי שקלים על שכר טרחת עורך דין ואגרות בית משפט.

בימינו, הרוב הגדול של הזוגות שמתגרשים עושה זאת לאחר שאחד מבני הזוג החליט שהוא או היא רוצה לצאת לדרך חדשה ושהזוגיות כבר לא מתאימה לו. אין כאן שאלה של נכון או לא נכון, השאלה היא האם זו המציאות האובייקטיבית עבור שני בני הזוג? ואם אכן המציאות היא שבני הזוג נפרדים ומתגרשים, צריכה להישאל השאלה- כיצד יהיה הכי נכון להתמודד עם המצב? מאחר וגירושין מטבעם גורמים לאחד המשברים הרגשיים והכלכליים הגדולים ביותר שחווים אנשים בחייהם, ברור שהם נמצאים במצב נפשי רגיש ועדין ובשל כך עלולים לפעול בדרך שתזיק להם. דווקא במצב רגיש זה היה נכון לצפות לקצת חמלה מצד הסביבה.

לצערי, בפועל אותם בני זוג סובלים, לא פוגשים את היועצים הנכונים במרבית המקרים. כאשר אנשים רגישים שכאלה, שלאו דווקא חוו בגידה או אלימות אלא נפגעו עד עמקי נשמתם מבן הזוג שלהם, שהחליט לסיים את הנישואין, פוגשים עורך דין שמבטיח להם שהוא יקרע את בן הזוג שלהם ויראה לו מה זה! הם מרגישים שהנה יש מישהו שיכול לתמוך ולעזור. הם רק שוכחים או לא מבינים שלאותו בעל מקצוע יש אינטרס להעמיק את המלחמה ולהגדיל את הסבל. או כפי שאמר פעם שופט בבית המשפט לענייני משפחה - "במרוץ הסמכויות מנצח זה שלעורך הדין שלו יש רכב יותר מהיר".

אני מייחל ליום בו במסגרת הייעוץ המשפטי על הזכויות (שתמיד באות עם חובות שאיש אינו מזכיר) שנותנים עורכי הדין לענייני משפחה, לבני זוג טרום הליכי גירושין, הם לא יגידו רק מהם הזכויות אלא ישאלו את השאלה החשובה ביותר - מהי התוצאה הטובה ביותר עבורכם ומהי הדרך הנכונה להשיגה? אילו היו שואלים עורכי הדין את השאלה הזו בתחילת הדרך ואילו היו מקבלים תשובה כנה, היו מבינים בני הזוג שהריב אינו על כסף או ילדים. הריב הוא על הרגש הפגוע והלב שנשבר. הריב הוא על עשרות שנות נישואין שהולכות לפח. אין סכום כסף שיכול לפצות על הכאב הזה. לכן עצוב שיש מי שמחליט לקחת דווקא במצב הזה את כל חסכונותיהם של בני הזוג הפגיעים.

החוק החדש להסדרת התדיינות בסכסוכי משפחה שאמור להיכנס לתוקפו בספטמבר הקרוב אמור למנוע מרגע כניסתו לתוקף, מעורכי הדין לייעץ למלחמה כצעד ראשון בגירושין. אני תקווה שהחוק יכנס לתוקף מאחר ואז תרד כמות האלימות בגירושין בצורה דרמטית ולבני הזוג המתגרשים יהיה מקום טוב יותר להתמודד עם הכאב (מחוץ לאולם בית המשפט). לצערי נראה שמופעל לחץ כבד על המחוקקים שיעצרו את החוק וירוקנו אותו מתוכן.

נדב נישרי, מגשר גירושין- מנכ"ל קבוצת יחד גישור וחבר לשכת המגשרים בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully