וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרים נוספים בפרשת חשבונות הבנק של ישראלים ב-UBS

אלה לוי-וינריב

10.6.2015 / 11:34

רופא שיניים מגבעתיים ושכיר מעתלית נעצרו ע"י רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות שנבעו מאחזקת חשבונות בנק בשווייץ

הבנק UBS בציריך, שווייץ. רויטרס
הבנק UBS בציריך, שווייץ/רויטרס

סורין הרשקוביץ (62) מגני תקווה, בעליה של מרפאת שיניים פרטית בגבעתיים, ומיכאל ורנר (63) מעתלית, כיום שכיר ובעברו בעל עסק לממכר חומרי אריזה בחיפה, הם שני החשודים הנוספים בפרשת חשבונות הבנק של ישראלים ב-UBS שווייץ. השניים נעצרו ושוחררו הבוקר (ד') תוך הפקדת ערבויות כספיות של 250 אלף שקל לכל אחד.

כזכור, משרד פקיד שומה חקירות חיפה והצפון מנהל חקירה מורכבת ורחבת-היקף בפרשת חשבונות בנק המוחזקים על-ידי ישראלים בבנקים בשווייץ, בהיקף המסתכם במאות מיליוני אירו. עד כה, רוב הנחקרים בפרשה היו לקוחותיו של רוני אליאס, יועץ השקעות בבנק UBS השווייצרי.

לפני כחודש חלה התפתחות בחקירה, ונחקרו שני חשודים מרשימה נוספת ואחרת של לקוחות בנק UBS בשווייץ, שהגיעה לידי החוקרים באמצעות יחידת יעדים של רשות המסים. גם שמם של הרשקוביץ וורנר הופיע ברשימה הנוספת והאחרת.

הרשקוביץ וורנר חשודים כי במשך תריסר שנים, החל מ-2003, העלימו הכנסות שנבעו להם מאחזקת חשבונות בבנק UBS בשווייץ. יתרת חשבונו של הרשקוביץ עומדת על 700,000 פרנק שווייצרי, ושל ורנר על 400,000 פרנק שווייצרי. בחיפושים שנערכו בבתיהם של השניים נמצאו מסמכים הקושרים כל אחד מהם לחשבון הבנק שלו.

השופטת שולמית ברסלב מבית משפט השלום בחיפה אישרה הבוקר את הסכמת הצדדים לשחרורם של החשודים בתנאים מגבילים, בכלל זה הפקדת ערבויות בסך רבע מיליון שקל על-ידי כל אחד מהחשודים ועיכוב יציאתם מהארץ למשך 6 חודשים.

כאמור, בימים אלה מנהלת רשות המסים חקירה מורכבת ורחבת-ממדים במשרד פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, בפרשת החשבונות הישראליים בבנקים הזרים. זאת, לאחר שבשנה שעברה הגיעה לידי הרשות רשימת חשבונות של לקוחות ישראליים של UBS, שקיים חשד לגביהם כי העלימו מס באמצעות הבנק; בהמשך הגיעה לרשות רשימה נוספת של לקוחות בנק זה. מדובר בחשבונות בנק המוחזקים על-ידי ישראלים בבנקים שווייצריים בעיקר, בהיקף של מאות מיליוני אירו.

במסגרת זו נעצרו בחודש שעבר, ושוחררו בתנאים מגבילים, אשת עסקים מתחום האופנה והעיצוב, יסמין ראובני, ואחיה, מישה ראובני, איש עסקים מתחום הנדל"ן. זאת, בחשד כי העלימו הכנסות של מיליון פרנק שווייצרי - כ-6.6 מיליון שקל - מהחזקת חשבונות בבנק UBS בשווייץ.

קודם לכן נחקרו בפרשה לקוחותיו של רוני אליאס, יועץ השקעות בבנק UBS השווייצרי, אשר הוזכרו באחת הרשימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully