וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזנונים הפיראטיים בחוף הים בראשל"צ ייהרסו בסוף אוגוסט

יעל דראל

10.6.2015 / 16:11

כ-20 שנה אחרי שהוקמו, פסק בית המשפט כי על בעלי המזנונים בחוף הים בראשון לציון לפרק את המבנים כיוון שבנייתם היתה ללא היתר

חופשה חוף ים תל אביב. ShutterStock
חופשה חוף ים תל אביב/ShutterStock

קיצם של המזנונים בחוף הים של ראשון לציון: בית המשפט המחוזי מרכז לוד דחה את ערעורם של בעלי מזנונים, אשר בנו מבנים ללא היתר בחוף ימה של ראשון לציון, וקבע כי המבנים ייהרסו עד סוף חודש אוגוסט.

החלטה זו התקבלה לאחר שהפרקליטות והמשרד להגנת הסביבה ניהלו בתקופה האחרונה מאמצי אכיפה מוגברים כנגד פגיעות במרחבים החופיים בישראל. במסגרת המהלך הוצאו צווים כנגד בעלים של חמישה מזנונים, אשר בנו מבנים ללא היתר על חוף הים בראשון לציון במטרה, בין השאר, לאפשר מעבר חופשי של הציבור בסביבת החוף. בעלי המזנונים, אשר שוכרים למעלה מ- 20 שנה את המזנונים מכוח הסכמי שכירות שנכרתו עם עיריית ראשון לציון בעבר, נבנו בחלקם על פי היתרי בנייה שניתנו לאורך השנים על ידי הוועדה המקומית בעיר ומשמשים כמזנונים לטובת הציבור הרחב וקהל המתרחצים בחוף הים.

עם זאת, המדינה טענה כי בעלי המזנונים עושים שימוש שלא כדין בקרקע וכי לאורך השנים העמידו באופן בלתי חוקי מבנים, שמשיות, וכיסאות תוך פגיעה בסביבה החופית. בעלי המזנונים טענו מצידם כי לאור זכויות השכירות שלהם במזנונים טרם כניסתו של חוק החופים לתוקף – החוק לא חל עליהם ודרשו לבטל את צווי ההריסה. בית המשפט דחה את ערעורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully