וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון נלחם במשקיעים: יעלה את מס הרכישה ל-10%-8%

יעל דראל

10.6.2015 / 18:35

בנוסף מתכוון כחלון לכונן מסלול מקוצר לפיצול דירות כדי לעודד את שוק השכירות. תצומצם תקופת הפטור ממס שבח עבור דירות בירושה

השר משה כחלון, חיפה יוני 2015. ערן גילווארג
שר האוצר, משה כחלון/ערן גילווארג

שר האוצר, משה כחלון, מביא את השלב הראשון בתוכנית הדיור שלו לאישור הקבינט: על פי התוכנית, צפוי כחלון להעלות את מס רכישה למשקיעים ל-8%-10%. כיום קיימות כמה מדרגות 5%-7% שיועלו ל-8% ומדרגות 8%-10% יועלו ל-10%.

תוכנית זו כוללת גם צעדי מיסוי נוספים להרחבת היצע הדירות הזמינות וכן צמצום הגדרת דירות בהמתנה. בניגוד למצב כיום שבו רשות המסים מאפשרת לרוכשי דירה שנייה, שעדיין לא מכרו את דירתם הראשונה, משך זמן של 24 חודשים עד ליום המכירה (לצורך חיוב במס) – צפוי פרק הזמן לעמוד על 12 חודשים בלבד מעתה.

צעד נוסף שאותו יביא כחלון לאישור הקבינט הקרוב הוא צמצום תקופת הפטור ממס שבח עבור דירות בירושה. מקבלי דירה יחידה בירושה זכאים למכור אותה בפטור ממס שבח ללא קשר למספר הדירות שברשותם וללא הגבלת זמן. על פי ההצעה, תקופת הפטור ממס שבח על דירה יחידה שהתקבלה בירושה תוגבל ל-24 חודשים מיום קבלת הדירה, או שנתיים מיום כניסת החוק לתוקף.

התוכנית, הטעונה כאמור את אישור הקבינט, מיועדת בשלב הראשון להגדיל את היצע הדיור ולמתן את הביקוש בקרב רוכשי דירה שנייה. בהמשך, הבהיר כחלון כי בכוונתו להציג גם תוכנית פיננסית התומכת בהסדרת שוק הדירות להשכרה.

לצד הצעדים הללו התוכנית החדשה תכלול רפורמות להגדלת היצע הדיור, בהם צעדים שמטרתם לעודד את המרתן של דירות מגורים המשמשות כיום למשרדים – לטובת מגורים. כמו כן, צפוי כחלון לאפשר מסלול מקוצר לפיצול דירות להשכרה, במטרה להגדיל את מלאי הדיור בשוק וכן להורות על הרחבת תוכנית מחיר למשתכן – אשר הוקפאה בתקופת שר הבינוי הקודם, אורי אריא,ל וכן לבצע כמה צעדים שיסייעו להסרת החסמים לבנייה למגורים ביישובי המיעוטים.

כפי שנחשף בוואלה! נדל"ן כחלון מבקש להוציא לדרך את הצעת החוק לעידוד הבניה במרחב הכפרי, אשר במשך תקופה ארוכה זכתה להתנגדות באוצר על מנת להרחיב את יישובי המגזר הכפרי בפריפריה באמצעות מענקים. התוכנית צפויה לכלול גם פתרונות דיור לאוכלוסייה החרדית, אשר בשלב זה טרם נחשפו וכן הרחבה של הסכמי הגג להיקף של כ-95,000 יחידות דיור.

"היום אנחנו לוקחים אחריות ומציגים רפורמה ממשלתית חסרת תקדים, וביחד עם זאת שקולה ומאוזנת שתטפל גם בצד ההיצע וגם בצד הביקוש", אמר כחלון בהתייחסו לתוכנית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אף הוא לתוכנית ואמר כי "שר האוצר ואני התחייבנו לאזרחי ישראל לעשות הכל בכדי להוריד את מחירי הדיור. אנחנו הולכים לטפל בשלושת אמצעי הייצור – הקרקע, כח האדם וההון. אם נטפל בשלושת הדברים הללו - נוכל להשיג תוצאה. אנחנו רוצים להעביר את זה במהירות בממשלה ובכנסת. יש כאן בהחלט דרך חדשה, נועזת ולדעתי גם זו שתצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully