וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד קליין: טיפול הממשלה בכלכלה "לא מניח את הדעת"

נחמיה שטרסלר

26.9.2002 / 7:12

לדבריו, יש צורך בתוכנית שתחדש את הצמיחה ותוריד את האבטלה; קרן המטבע: ב-2003 צמיחה חיובית בישראל



נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הגדיר אתמול (רביעי) את טיפול הממשלה במצב הכלכלי "לא מניח את הדעת". קליין, השוהה בוואשינגטון לרגל כינוס קרן המטבע הבינלאומית, התייחס בראיון ל"הארץ" להורדת דירוג האשראי של בנקים ישראליים ולאפשרות שגם הדירוג של ישראל ייפגע, כמו גם להערכות שפירסמה אתמול קרן המטבע בנוגע לצמיחה בישראל. "הממשלה לא צריכה לנפנף את ההתראה שקיבלנו מחברות הדירוג. היא לא צריכה להגיד שהכל בסדר ולא צריך לעשות כלום. צריך להתייחס להתראות במלוא הרצינות ולחזור ולשאול איך בונים עכשיו תוכנית כלכלית, שתחזיר את הצמיחה ותוריד את האבטלה. התשובות שנתנה עד כה הממשלה אינן מניחות את הדעת".



מוטי בסוק מוסיף: מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, אמר אתמול כי כרגע מתמקדת הממשלה באישור תקציב 2003 בכנסת. "אינני רוצה לעסוק יותר מדי בדירוג של ישראל, למרות חשיבותו. הדבר שבאמת חשוב לנו הוא להעביר את התקציב והתוכנית הכלכלית בכנסת", אמר.



מראני גם הביע ביטחון כי דירוג האשראי של ישראל לא ייפגע: "גופי הרייטינג מדרגים מדינות, בסופו של דבר, על בסיס יכולתן לפרוע חובות. יכולתה של ישראל בתחום זה טובה מאוד ואינה מוטלת בספק. יש לנו גם הרכב חוב טוב, כש-97% ממנו ארוך טווח".



בדו"ח שפירסמה אתמול קרן המטבע הבינלאומית היא מעריכה כי הצמיחה בישראל ב-2002 תהיה שלילית ותסתכם ב-1.5%-, וכי רק בשנה הבאה תהיה בישראל צמיחה חיובית, בשיעור של 1.8%. הערכות הקרן שונות מהערכות משרד האוצר - הצופה צמיחה שלילית של 1% השנה וצמיחה חיובית של 1% בשנה הבאה. למרות הצמיחה החיובית צופה הקרן גידול באבטלה: להערכתה האבטלה השנה תגיע ל-10.7% בממוצע וב-2003 תהיה 10.9% בממוצע. הקרן צופה צמיחה שלילית ב-2002 רק בעוד שתי מדינות שבהן הכלכלה מפותחת - יפאן ואיסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully