וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוקר: בלי נאמנויות פטורות ממס בישראל המדינה תפסיד מאות מיליוני שקלים בשנה

בן ציון ציטרין

26.9.2002 / 7:29

התעניינות משקיעים ישראלים ביצירת נאמנויות בחו"ל תוך הוצאת כספים מישראל גברה עקב אישור הרפורמה במס



האוצר עלול להפסיד מאות מיליוני שקלים בשנה עקב בריחת כספי משקיעים ישראלים לנאמנויות זרות שיוקמו בחו"ל לצורך מקלטי מס. לכן, על המחוקק לאפשר יצירת נאמנויות פטורות ממס בישראל - כך מציעים חבר ועדת רבינוביץ, ד"ר משה דרוקר, וחבר ראשות ועדת המסים של לשכת רואי החשבון, רו"ח ג'ק בלנגה. השניים העבירו לשר האוצר, סילבן שלום, הצעה מפורטת לעידוד ישראלים להקים נאמנויות בישראל כדי לעצור את הוצאת הכספים לנאמנויות בחו"ל. דרוקר נחשב למקורב אישי של שלום.



סוגיית מיסוי הנאמנויות לא נפתרה על ידי ועדת רבינוביץ, שהמליצה למס הכנסה להקים ועדה מקצועית כדי לבדוק אותה לעומק. על פי התיקון לפקודת מס הכנסה שהתקבל כחלק מהרפורמה במס, תושב ישראל, שב-2002 יצר נאמנות או שקיבל מכספי נאמנות שהוקמה קודם לכן סכום גדול מ-100 אלף שקל, יהיה חייב בדיווח - גם אם מדובר בכספים פטורים ממס. התושב ידווח לרשויות על הנאמנות, זהות הנאמן, הנהנה והמוטב ואם הוא תושב חוץ - גם זהות מדינת המושב שלו. מומחי מס סבורים כי חובת הדיווח נקבעה כצעד מקדים לקראת מיסוי הנאמנויות.



התעניינות משקיעים ישראלים ביצירת נאמנויות בחו"ל תוך הוצאת כספים מישראל גברה מאוד עקב אישור הרפורמה במס. לפי המלצות ועדת רבינוביץ, מינואר 2003 יונהג משטר מס פרסונלי המחייב ישראלים במס על הכנסות מכל סוג שהוא שהתקבלו בכל מקום בעולם. כך, נחסמו למעשה השקעות ישראלים במקלטי מס מעבר לים.



כתוצאה מכך שבה ועלתה אופציית יצירת הנאמנות הזרה כהשקעה פטורה ממס. מדובר במסלול השקעה מורכב, שבו המשקיע הישראלי מעביר את כספו לנאמן זר. רווחי ההשקעה של הנאמנות פטורים ממס בישראל משום שהנאמן אינו ישראלי. בין מומחי המס מתנהל בחודשים האחרונים ויכוח על כדאיות ההשקעה בחו"ל באמצעות נאמנויות, במיוחד לאור העובדה שבנאמנות אמיתית המשקיע אמור להיפרד מכספו לצמיתות ואינו יכול לקבלו אלא תוך תשלום קנס מס כבד.



לדברי דרוקר ובלנגה, על מדינת ישראל להשוות - באמצעות חקיקה והנחיות מתאימות - בין משטרי המס והקלות המס החלים על יצירת הנאמנות בחו"ל, לבין אלה החלים על יצירתה של הנאמנות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully