וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל לא תתנגד למסירת תפעול תשתית ההולכה לגז הטבעי לתש"ן

עמירם כהן

26.9.2002 / 7:35

מסירת תפעול התשתית לתש"ן, עשויה להחזיר לה חלק מההפסדים שייגרמו לה בגין הפסדי הכנסות מאכסון והזרמת סולר ומזוט לתחנות הכוח



חברת החשמל לא תתנגד למסירת תפעול תשתית ההולכה לגז הטבעי לחברת תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) - כך אמר אתמול בכיר בחברת החשמל בתגובה לידיעה על פגישה שקיימו לאחרונה מנכ"ל תש"ן, רפי טטרקה, ומנכ"ל חברת החשמל, יעקב רוזן, שעסקה באפשרות זו. מסירת תפעול התשתית שתוקם על ידי חברת החשמל לתש"ן, עשויה להחזיר לה חלק מההפסדים שייגרמו לה בגין הפסדי הכנסות מאכסון והזרמת סולר ומזוט לתחנות הכוח של חברת החשמל, לאחר שדלקים אלו יומרו בגז טבעי.



הבכיר הוסיף כי מומחים בינלאומיים, שבדקו את הצעת תש"ן ולפיה צנרת הזרמת הדלק שבבעלות החברה תנוצל להזרמת הגז לתחנות הכוח של חברת החשמל, קבעו כי הצנרת אינה מתאימה למטרה זו. עם זאת, לדבריו, אין סיבה לדאגת עובדי תש"ן כי צנרת הדלק של תש"ן, המוליכה מוצרי דלק לחברת החשמל, תושבת. הוא הוסיף כי תחנות הכוח של חברת החשמל מסוג טורבינות גז מחזור משולב הפועלות כיום על סולר יהיו דו-דלקיות, כלומר יוכלו לפעול גם על סולר וגם על גז.



יו"ר הרשות לשירותים ציבוריים חשמל (רשות החשמל), דוד אסוס, אמר אתמול כי על נציגי הרשות להיות שותפים בצוות ההיגוי להקמת תשתית ההולכה שתקים חברת החשמל. לדבריו, הרשות תהיה הגוף המפקח על הקמת התשתית מתוקף החוק הקובע כי היא הגוף המפקח על פעילות החברה. הוא הוסיף כי על הרשות לדאוג שצרכני החשמל ולא רק החברה ייהנו מרווחיה מהקמת התשתית, אם יהיו כאלה. על פי חוק משק הגז, הפיקוח על התשתית יעבור לאחר הקמתה והסמכת בעל רשיון להפעלתה לידי רשות נפרדת לגז הטבעי, שתפעל באחריות שר התשתיות.



אסוס הוסיף כי גיוס ההון להקמת תשתית ההולכה לגז הטבעי לא ייעשה במסגרת המסלולים הקיימים שנועדו להקמת מערכת החשמל, וכי יש להימנע מלערב גיוס בגיוס. ההשקעה בהקמת תשתית ההולכה שנמסרה לחברת החשמל נאמדת ב-530 מיליון דולר. ככל הנראה תגייס החברה את המימון בהנפקת אג"ח בחו"ל, מאחר שמסלול הגיוס בשוק ההון המקומי לחברת החשמל מוגבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully