וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שופרסל: "הקמעונאים לא יוכלו לשאת לבד את נושא יוקר המחיה"

דנה נחום

15.6.2015 / 12:33

בכנס "מזון בעידן החדש", הוסיף איציק אברכהן כי להערכתו נתח השוק של המותג הפרטי ישלש עצמו בשנים הקרובות ל-15%-17%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הקמעונאים לא יוכלו להמשיך ולשאת על גבם לבד את נושא יוקר המחיה" – כך אומר היום (ב') מנכ"ל רשת שופרסל, איציק אברכהן, בכנס "מזון בעידן החדש 2015" המתקיים בכפר המכבייה. לדבריו, "המצב הוא שקמעונאים מפסידים מדי רבעון ויבואנים, ספקים ויצרנים מציגים יציבות ורווחיות גבוהה. ראו רבעון ראשון 2015 - הוא בעייתי מאוד".

אברכהן הוסיף כי בענף ישנה התחזקות של מוצרי מותגים פרטיים – מוצרים שמציעות הרשתות כמתחרים מוזלים למותגים מוכרים. "אנו רואים שיותר ויותר רשתות שואלות איך כדאי לבדל עצמן מלבד נושא המחיר - כל אחת מחפשת דרך להיות שונה מקודמתה", טוען אברכהן. "אני מעריך שזירת המחיר בארץ תהיה משמעותית, ותימשך הרגישות למחיר והאגרסיביות בעניין. גם שופרסל עשתה מהלכים בנושא הזה: בקיץ שעבר הורדנו מחירים באופן משמעותי. אבל אני מזהה שהרשתות החלו להיכנס לתהליך של חיפוש ויצירת ערכים מעבר למחיר - גם דרך המותג הפרטי.

"אני מעריך שאחד הכלים, שיצמחו בשנים הבאות וישפרו את מצבם של הקמעונאים בכל הקשור למערכת היחסים עם הספקים והצרכנים, יהיה המותג הפרטי. עם התגברות התחרות והפתיחות בנושא של יבוא, נהפך הכלי הזה למשמעותי יותר ויותר. נתח המותג הפרטי עמד עד לאחרונה 6%-5%, ואני מעריך שבשנים הקרובות ניישר קו עם מדינות אירופה וננוע לכיוון של 15%-17% מנתח המחזורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully