וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוניקוול, מתחרתה של צ'ק פוינט, פירסמה אזהרת רווח

גתית פנקס

26.9.2002 / 12:09

פייפר ג'פרי: "החשיפה של צ'ק פוינט לשוק של הארגונים הבינוניים אינה גדולה כמו זו של סוניקוול"

חודש ספטמבר, שיסתיים ביום שני הבא, הוא קריטי ביותר עבור החברות הנסחרות בוול סטריט, שבאווירה הקשה הנוכחית בה תקציבים מוקפאים, הן סוגרות בו לעתים חצי מהכנסותיהן הרבעוניות. אחת מהחברות הללו היא ענקית אבטחת הרשתות הישראלית צ'ק פוינט , שצפויה לסגור 40%-50% מהכנסותיה בספטמבר - סיכון גדול יחסית. למעשה, העובדה שכך קורה באופן מסורתי בכל רבעון אף הובילה את צ'ק פוינט ברבעון הראשון לפרסם אזהרת הכנסות עקב היותו של מארס חודש חלש מהצפוי.

שעון החול מתקתק, ובינתיים הגיע אינדיקטור שעלול להיות שלילי עבור החברה הישראלית: SonicWALL, מתחרתה של צ'ק פוינט המתמחה בפתרונות אבטחה לאינטרנט בעיקר, פירסמה אזהרת רווח והכנסות ממנה עלה כי הכנסות החברה יידרדרו והיא אף תשוב להפסדים. סוניקוול הודיעה כי היא מצפה להכנסות של 23-26 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, נמוך מהתחזיות שדיברו על הכנסות של 29 מיליון דולר.

בשורה התחתונה (פרופורמה), החברה מצפה לדווח על הפסד של סנט למניה או רווח של סנט למניה (700 אלף דולר לכאן או לכאן), בניגוד לתחזיות שקיוו לרווח של כ-3.5 מיליון דולר (בהכללת הוצאות חד פעמיות ההפסד יוכל להגיע ל-4 מיליון דולר). ברבעון הראשון של השנה, זה שצ'ק פוינט פיספסה, פירסמה סוניקוול אזהרת רווח - באותו היום.

פייפר ג'פרי: הרבעון השלישי - מתקדם לפי התחזיות. בינתיים

מנהלי סוניקוול, שנסחרת לפי שווי של 200 מיליון דולר, תלו אתמול את האשם בפספוס התחזיות בהאטה בדרישה למוצרי החברה מכיוונם של ארגונים בינוניים. בנוסף, הם ציינו כי מוצרי החברה עבור ה-SOHO - בתי עסק קטנים ומשתמשים ביתיים - דווקא עמדו ביעדים ואף זכו לדרישה מוגברת. בבתי ההשקעות, וביניהם פסיפיק גרוות', ציינו כי הסיבה לכך שסוניקוול לא עמדה ביעדים בתחום הארגונים הבינוניים-גדולים נעוצה בהתגברות התחרות עם החברות סיסקו ונטסקרין. צ'ק פוינט לא הוזכרה.

"בין סוניקוול ובין צ'ק פוינט יש חפיפה מסוימת מבחינת המוצרים", אומר האנליסט יוג'ין מנסטר מבית ההשקעות פייפר ג'פרי בדו"ח חדש על החברה, "אולם החשיפה של צ'ק פוינט לשוק של הארגונים הבינוניים והקטנים אינה גדולה כמו זו של סוניקוול". כלומר, ההשפעה על צ'ק פוינט בהידרדרות שוק הארגונים הבינוניים תהיה קטנה יותר. יצוין, כי מניית סוניקוול צנחה אתמול ב-17% במחזור גדול ואילו מניית צ'ק פוינט נותרה אדישה יחסית ועלתה ב-1.7% למחיר של 15.2 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר.

האנליסט מנסטר מציין כי מבדיקה שערך בשבוע הראשון של ספטמבר בקרב מפיציה של החברה עולה כי הרבעון מתקדם לפי התוכניות וכי יהיה דומה ברמת המכירות לקודמו, הרבעון השני. יחד עם זאת, הוא מזכיר את דרגת הסיכון בכך שהחברה סוגרת אחוז ניכר ביותר מהרבעון בחודש האחרון, כלומר - כלום עוד לא סגור.

ברבעון השלישי של השנה צ'ק פוינט עשויה לא לצמוח ולדווח על הכנסות דומות לאלה של הרבעון השני - 108.6 מיליון דולר (לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 5%-10% ברבעון השלישי ושל 10% ברבעון הרביעי). החברה מקווה לצמוח ברבעון הרביעי. בשורה התחתונה מעריכה צ'ק פוינט כי תדווח על רווח נקי של 25 סנט למניה ברבעון השלישי - 63.4 מיליון דולר ורווח של 27 סנט למניה ברבעון הרביעי (68.5 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully