וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפ ישראלי יאפשר למחפשי דירות "לסייר" בהן מכל מקום בעולם

יעל דראל

16.6.2015 / 9:42

חברת Shrewd: things, המשתמשת בטכנולוגיית מציאות משודרת, מציעה לכל מי שמחפש דירה לבדוק אותה בלי לקום מהכיסא. כל מה שצריך זה להצטייד במשקפי תלת-ממד מקרטון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Shrewd: things. הרובוט סורק את הדירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"כל מה שצריך לעשות זה להרכיב משקפי תלת-ממד פשוטים, שלהם המשתמש מחבר את הטלפון הנייד שלו. בדירה ישנו רובוט שמשדר את פנים הדירה אל הקונה הפוטנציאלי, על פי תנועות הגוף שלו. באופן כזה, הלקוח יכול להתהלך בדירה"

רכישת דירה למגורים או להשקעה נחשבת אחד הצעדים הכלכליים המשמעותיים ביותר עבור מרבית האוכלוסייה, אלא שכשהנכס והרוכש מרוחקים זה מזה גיאוגרפית – מדובר במשימה מורכבת, בעלת פוטנציאל לאכזבה וטעויות. סטארט-אפ ישראלי חדש בשם Shrewd: things, שהוקם השנה, מבקש לבטל לראשונה את המרחק הגיאוגרפי בין רוכשי דירות לנכסי נדל"ן ברחבי העולם באמצעות טכנולוגיית "מציאות משודרת" (projected reality).

הטכנולוגיה מאפשרת למשתמשיה ל"סייר" בחלל הדירה, מבלי להיות בה באופן פיזי. כל שצריך לצורך החוויה הוירטואלית הם משקפי תלת-ממד פשוטות וטלפון נייד. הטכנולוגיה החדשה, לצד פיתוחים נוספים שפותחו לאחרונה עבור שוק הנדל"ן, הוצגה השבוע לראשונה באירוע real tech date שהתקיים ביוזמת המטבחון פרסום ויוניברסל מקאן, בשיתוף מרכז הבנייה הישראלי במתחם SOSA בתל אביב.

"הטכנולוגיה שאנחנו מספקים מייצרת לא רק הדמייה בתלת-ממד של הנכס אלא מאפשרת לרוכשי דירות את החוויה של בדיקת הנכס באופן אישי – מבלי להיות בו", מסביר ארז בוחניק, מייסד ומנכ"ל החברה. "אתה יכול להיות בפריז, למשל, ולטייל בדירה שאותה אתה שוקל לקנות בנתניה - בכל שעה ובכל זמן שתבחר".

בוחניק הקים את Shrewd: things בשנה האחרונה עם שותפו ובן דודו, ערן בוכניק, המתמחה בפיתוח תוכנה (web developer). לדבריו, חוויית המשתמש שהסטארט-אפ הישראלי הצעיר מציע מצריכה מעט מאוד אנרגיה ותפעול מציבור לקוחותיו. "לא מדובר באפליקציה, אלא בחיבור לאינטרנט באמצעות לינק", אומר בוחניק. "כל מה שצריך לעשות זה להרכיב משקפי תלת-ממד פשוטים שלהם המשתמש מחבר את הטלפון הנייד שלו. בדירה עצמה ישנו רובוט שמשדר את פנים הדירה אל הקונה הפוטנציאלי, על פי תנועות הגוף שלו. באופן כזה, הלקוח לא רק מסתכל על חלל הדירה מבפנים, אלא יכול להתהלך בה כרצונו ולחוות אותה בזמן אמת. אם הוא רוצה לצאת לגינה, למשל, לבדוק עד כמה הדירה מוארת בשעות הבוקר, או לעלות אל הקומה השנייה – הוא יכול לעשות זאת מכל מקום בעולם".

משקפי התלת-ממד הדרושות לצורך השימוש הן מסוג גוגל קרטבורד (google cardboard) – משקפי תלת-ממד עשויות קרטון, שנמכרות בכ-7 שקלים באינטרנט. "הן נראות פשוטות למראה, אבל למעשה יש בהן חיישנים ומגנט שמאפשרים למערכת שלנו לעבוד. מבחינת הלקוח זו השקעה מאוד קטנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיתוח של Shrewd: things/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לסיורים וירטואליים המבוצעים כיום בנכסי נדל"ן והמאפשרים ללקוחות לצפות מרחוק בסרטון מוכן-מראש של פנים הדירה, הרי שאחד הדברים הבולטים בטכנולוגיה החדשה הוא האפשרות לבצע פעולות בדירה בזמן אמת. "אם הלקוח מעוניין לבחון מערכות בתוך הבית - הוא יכול להפעיל אותן", מוסיף בוחניק. "בנוסף תהיה אפשרות לקבל אינפורמציה צרכנית בנוגע לדירה על גבי המסך. לדוגמה, אם אתה נכנס למטבח בדירה ומדובר במטבח שאותו סיפק הקבלן - תהיה אופציה להציג על המסך אלטרנטיבות אחרות לרכישת מטבחים בדירה מחברות אחרות, כולל העלויות שלהן".

בוחניק, בעל ניסיון של יותר מ-20 שנה במערכות תקשורת ומחשוב ענן, מסרב לפרט בשלב זה כמה כסף הושקע בחברה ומהם שיתופי הפעולה העסקיים שנבחנים בשלב זה, אך לדבריו, "פעילות החברה מהווה מפגש ראשון בין עולם הנדל"ן לבין טכנולוגיות 'האינטרנט של הדברים' (Internet of Things) – באופן שיאפשר למפתחים בחברה להתחבר לעולמות תוכן נוספים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully