וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז הפסידה במחצית הראשונה 22.1 מיליון דולר; ההכנסות צנחו ב-84% ל-3 מיליון דולר

אילן מוסנאים

26.9.2002 / 9:43

במחצית המקבילה הסתכמו ההכנסות בכ-18.6 מ' ד' וההפסדים - בכ-6.3 מ'ד'; המזומנים בקופה ירדו ל-328 מ' ד'; "ממשיכים להיות אופטימיים ומחכים להתאוששות השוק" * אלי רייפמן לא מתרגש מהאזהרה של נוקיה * אמבלייז ממשיכה להתייעל: הוציאה את עובדיה לחופשה מרוכזת



חברת אמבלייז מפרסמת הבוקר עוד דו"ח נפל והפעם היא מציגה הפסד של 22.1 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2002, זאת לעומת הפסד של 6.25 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2001.



משמעותית יותר היא הירידה החדה בהכנסות החברה, שמספקת פתרונות מולטימדיה על גבי רשתות סלולר ואינטנרט רחב פס. אלו הסתכמו במחצית בכ-3 מיליון דולר והיו נמוכות בכ-84% לעומת הכנסות של 18.6 מיליון דולר במחצית הפותחת של 2001.



קופת המזומנים של החברה, שעמדה בסוף השנה שעברה על כ-350 מיליון דולר, נשחקה לרמה של 328 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-384 מיליון דולר.



נציין כי כבר במחצית הקודמת נרשמה הרעה משמעותית בתוצאות של אמבלייז, והכנסותיה צנחו לרמה של כ-8 מיליון דולר (בנטרול ההכנסות מעסקת אלפאסל). התנאים בשוק התקשורת העולמי, והצמצום המתמשך בהשקעות הון בתשתיות בתחום זה, המשיכו להקשות על החברה והדבר בא לידי ביטוי בהתרסקות שורת המכירות שלה.







באופן מעט תמוה בשורת ההוצאות התפעוליות של החברה נרשמה עלייה של כ-4% לרמה של 30.1 מיליון דולר. מתוך הוצאות אלו חלק הארי - 12.6 מיליון דולר, נגרם עקב הוצאות מו"פ. 10.6 מיליון דולר נגרמו בגין הוצאות שיווק ומכירה של החברה (שהניבו לה כאמור הכנסות של 3 מיליון דולר בלבד), סכום נוסף של 5 מיליון דולר נרשם בגין הוצאות הנהלה וכלליות ו-1.9 מיליון דולר הופחתו בגין מוניטין. הנהלת אמבלייז מציינת כי היא רואה זאת מחובתה לייעל את מבנה העלויות שלה ולהמשיך ולהפעיל בקרה תקציבית שמרנית.



הצניחה בהכנסות והעלייה בהוצאות התפעוליות הביאו לכך שההפסד התפעולי של אמבלייז הוכפל לרמה של 29.1 מיליון דולר, לעומת רמה של 14.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



סעיף הכנסות המימון של החברה תרם לחברה 7.2 מיליון דולר - ירידה חדה לעומת הכנסות מימון של 11.2 מיליון דולר בששת החודשים שפתחו את 2001.



למרות המצב הנוכחי הקשה, באמבלייז מנסים לשמור על אופטימיות. החברה מדווחת כי יש לה מספר רב של עסקות פוטנציאליות וביקוש הולך וגובר לפתרונות מולטימדיה על גבי רשתות סלולר. הביקוש מורגש, לדבריה, בכל החטיבות העסקיות שלה ומגיע ממפעילים סלולריים, חברות שירותי טלוויזיה אינטראקטיווית ויצרני מכשירי קצה.



בנוסף, ממשיכה אמבלייז לחזק את מעמדה על ידי חתימת הסכמים לשיתופי פעולה, הרחבת חדירתה לשוק וחיזוק היתרונות הטכנולוגיים שלה.



החברה מציינת כי לעיכוב בהשקת הרשתות מהדור השלישי אין השפעה מהותית על תוצאותיה, שכן היא יכולה לספק את הביקוש לשירותי מולטימדיה על גבי רשתות הסלולריות הקיימות.



לדברי אלי רייפן, מנכ"ל אמבלייז, החברה פועלת לשימור מיצובה וחיזוק היחסים עם שותפיה העסקיים עד לנקודה בה השוק יתחזק. באמבלייז נשארים אופטימיים לגבי העתיד, למרות המצב, עקב כך שפתרונותיה של החברה זכו להכרה בינלאומית כפתרונות המובילים בשוק ושמספר ההסכמים, המכרזים וניסויי השדה עליהם היא חתומה הולך וגדל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully