וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק האירי AIB במגעים למכירת החטיבה האמריקאית שהיתה מעורבת בשערוריית הונאה

דפנה מאור

26.9.2002 / 13:42

לפי הערכות, הרוכש הפוטנציאלי הוא בנק M&T, המציע 2.3 מיליארד דולר במזומן ומניות



אלייד אייריש בנקס (AIB), הבנק הגדול באירלנד, נמצא במגעים למכירת אולפירסט, החטיבה האמריקאית שלו, שהיתה מעורבת בשערוריית הונאה של 690 מיליון דולר. הבנק לא זיהה את השותפים למגעים, אולם לפי הערכות, עשוי M&T הניו יורקי לרכוש את אולפירסט תמורת 2.3 מיליארד דולר במזומן ומניות.



ההונאה ב-AIB היתה אחת הגדולות ביותר שפקדו את עולם הבנקאות מאז מוטט ניק ליסון את בנק ברינגס בשנת 1995. סוחר מט"ח בשם ג'ון ראסנק הצליח להסתיר מהבנק עסקות מט"ח לא מורשות שביצע במשך קרוב לחמש שנים, וכך כיסה על הפסדים של 691 מיליון דולר. חקירה פנימית של AIB קבעה כי ניהול כושל ובקרה לא נאותה איפשרו את קיום ההונאה.



במארס פיטר AIB שישה מנהלים באולפירסט, בתום חקירה פנימית בת חודש שניהל יוג'ין לודויג, לשעבר המפקח על הבנקים בארה"ב. בין המפוטרים היה דיויד קרונין, סמנכ"ל הכספים של אולפירסט, אשר היה הממונה של ראסנק. יו"ר אולפירסט, פרנק בראמבל, הודיע על פרישה מוקדמת מתפקידו. ראסנק טען לחפותו במשפט שנערך ביוני.



לבנק M&T נכסים של 31 מיליארד דולר ושווי שוק של 6.9 מיליארד דולר. מיזוג עם אולפירסט יגדיל את שווי נכסים ל-50 מיליארד דולר ואת אחיזתו בחוף המזרחי של ארה"ב. קבלת נתח מניות ב-M&T תיתן ל-AIB אחזקה בבנק אמריקאי מצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully