וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיימתם את התואר? כך תתמודדו עם חיפוש העבודה

שירות התעסוקה

17.6.2015 / 8:38

אחרי סיום הלימודים וקבלת התואר מגיע השלב החדש עבור רוב האקדמאים הצעירים - חיפוש העבודה הראשונה. איך עוברים את זה?

סטודנט קורא ספר עם אוזניות. ShutterStock
סטודנט קורא ספר עם אוזניות/ShutterStock

לפעמים זה נראה כמו מרוץ ארוך. בעצם, מרוץ היא לא המילה הנכונה, המילה מרתון מתאימה כאן יותר. אם אתם אוטוטו בוגרים טריים מהאקדמיה, אתם בטח מכירים זאת היטב: את המרדף אחר הזמן, להספיק, לעמוד בציפיות של כולם, להצליח, לתמרן... והנה תיכף, ממש בקרוב, כל זה עומד להיגמר: עשיתם את זה! סיימתם את הלימודים ואתם כבר יכולים לשים בגאווה מאחוריכם את מערכת השעות והלו"ז הצפוף של המבחנים וגם את התרגילים והעבודות... נשמע כמו כיף חיים! שלווה! אנחת רווחה.

העניין הוא, שבתום פרק אחד בחיים, תמיד מתחיל פרק חדש והפרק הזה שאתם נכנסים אליו היום הוא בעצם החיים האמיתיים. כן... ברוכים הבאים לשארית חייכם: לעולם האמיתי...

ייתכן שתחליטו לצאת לחופשה קצרה כדי לפרוק מתחים, אבל הצעד הבא והבלתי נמנע הוא מן הסתם... לחפש עבודה.

בוגרים טריים רבים אינם מודעים לקושי הממתין להם בתהליך החיפוש, אך לא עובר זמן רב לאחר שהם מתחילים לחפש עבודה והם מבינים שפשוט זה לא יהיה. אין הרבה משרות פתוחות המיועדות לעובדים מתחילים, ברוב המשרות נדרש ניסיון קודם ונוסף לכל, על כל משרה מתמודדים מועמדים רבים.

אז איך עוברים את תקופת חיפוש העבודה הראשונה שלכם בהצלחה? איך שומרים על אופטימיות גם אם התקופה מתארכת ועבודה חדשה עדיין נראית באופק? הנה 5 טיפים:

1. מבינים שזה ממש לא אישי- כן, זה לא אתם, זה שוק העבודה וכל בוגר טרי חווה את מה שאתם עוברים כרגע. אלפי אנשים מסיימים לימודים בכל שנה וכולם עוברים בדיוק את אותה הדרך ומתמודדים עם אותו האתגר. מצד שני... כשחושבים על זה- בסופו של דבר כולם מצליחים למצוא עבודה וגם להתברג בתוך שוק העבודה ועל כן, היו אופטימיים, זה רק עניין של התמדה ושל זמן!

2. משקיעים בחיפוש, אבל במקביל עושים דברים נוספים- יש מחפשי עבודה שנכנסים כל כך לתהליך עד שהוא משתלט להם על כל שעות היום, מה שעם הזמן מקלקל לגמרי את מצב הרוח. כמו בכל דבר בחיים, יש לשמור על פרופורציות. צרו לעצמכם לוח ז זמנים שבו בכל יום אתם מקדישים מספר שעות לחיפוש עבודה, אבל בשאר אתם עושים דברים אחרים- סידורים, ספורט, מפגשים עם חברים... מה שבא לכם.

3. מכינים שיעורי בית- חשבתם ששיעורי בית עושים רק בתקופת הלימודים? תשכחו מזה! אם זומנתם לראיון עבודה, זה הזמן לנצל את כישורי המחקר שרכשתם באקדמיה: אספו מידע על החברה שבה אתם מתראיינים, קראו חדשות, הבינו היטב את תיאור המשרה שאליה פניתם, נסו לאתר אנשים שאתם מכירים שעובדים או עבדו בחברה ויכולים לתת לכם מספר טיפים לקראת הראיון ובקיצור: היו תלמידים חרוצים!

4. נצלו את הזמן הפנוי ללמידה נוספת- התואר שלכם אולי הושג בדם, יזע ודמעות, אבל לרוב שוק העבודה דורש מיומנויות נוספות שאינן נלמדות באקדמיה. זה הזמן להשיג לעצמכם נקודות יתרון- לכו ללמוד אנגלית עסקית, הירשמו לסדנת אקסל, עשו קורס בשפת תכנות חמה שלצערכם לא הייתה חלק מתוכנית הלימודים. כל מה שתעשו יקנה לכם יתרון על המתחרים שלכם.

5. למדו לקחים מהניסיון- באמת שלא חוכמה לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולהתאכזב מהתוצאות, כך שזו כנראה לא הגישה הנכונה. במקום זאת, נסו ללמוד מהניסיון שלכם ושל האחרים: רשמו לעצמכם לאחר כל ראיון אילו שאלות נשאלתם ואיך הגיב המראיין לתשובות שנתתם, תנו לעצמכם ציונים ותקנו בראיון הבא את מה שהיה פחות טוב. קראו טיפים לראיונות עבודה ולכתיבת קורות חיים ברשת. התייעצו עם חברים. היעזרו בפורומים וקבלו עצות ממי שעבר כבר בדיוק באותו השביל.

בהצלחה!

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully