וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות מתערב במשבר במגה: כינס דיון דחוף מחר

אילנית חיות

17.6.2015 / 10:50

יו"ר ועד מגה: "ההנהלה פנתה אלינו לבדוק אופציה למכירת תת-הרשת YOU; יש גורמים שמנסים להפיל את מגה ולמכור אותה בשקל. אנחנו ועד אחראי, לא ניתן לחברה ליפול"

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

הנהלת קבוצת אלון ביקשה את הסכמת ועד עובדי מגה למכירת תת-הרשת YOU הפועלת בזירת הדיסקאונט.

אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה, אומר כי "הנהלת הקבוצה פנתה אלינו, אמרה שהם רוצים להציל את מגה וללכת להסכם הבראה. הם רוצים למכור את YOU, שיש בה 37 סניפים, ומועסקים בה 2,000 עובדים. אמרנו להם שלא נוותר על 2,000 עובדים. אמרנו להם: 'לכו תמצאו קונה שמוכן לקנות את החנויות יחד עם העובדים. אם יש קונה כזה, לכו להסתדרות וקבלו אישור, או לחילופין, נלך למתווה שסיכמנו עליו".

- מה ענה לך מנכ"ל קובצת אלון, אביגדור קפלן?

"הם יבדקו את האופציה. אף אחד לא הולך למוטט את החברה. אנחנו ועד אחראי. כל עוד אני יו"ר הוועד, וההסתדרות אחריי - לא ניתן לחברה ליפול".

- ומה אם חלילה כל הרשת תקרוס?

"נשב ונמצא דרך משותפת. קפלן אמר שהוא רוצה למכור תת-רשת, ובכסף הזה לחזק את שאר החברה. הוא העלה אופציה, לא אמר שיש לו קונה. יש גורמים שבוחשים ורוצים שהרשת תיפול, כדי לקנות אותה בשקל. יש גורמים אינטרסנטיים רבי-עוצמה שבוחשים בקדירה. הם רוצים שמגה תפשוט רגל, כדי שהם יוכלו לקונת אותה דרך בית המשפט. הם יוצרים את העליהום על הרשת. לא נאפשר את זה".

בין הנהלת קבוצת אלון והנהלת מגה קיימים חילוקי דעות באשר לאסטרטגיה שעל הרשת לנקוט בה נוכח מצבה הקשה, שבא לידי ביטוי בהפסדים כבדים ובירידה במכירות.

מנכ"ל מגה הנכנס, רביב ברוקמאייר, אמר היום (ד') ל"גלובס": "התפקיד שלי בימים אלה הוא להתמודד באגרסיביות מול השוק ולהגביר את המכירות. מגה חייבת לחזור ולמכור, וצריך להביא את YOU למקום שהיא צריכה להיות בו. המשימה שלי היא להגדיל את המכירות בלי לפגוע בשירות בסניפים, ולצמצם את עלויות המטה".

לא עבר הרבה זמן מאז פרסום הידיעה, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע לתקשורת כי הוא זימן אליו למחר (ה') בשעה 9:00 בבוקר את הנהלת רשת מגה ואת ועד עובדי החברה לדיון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully