וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רמ"י מאשימים: מ"מ המנכ"ל פוגעת בפרטיותנו

יעל דראל

17.6.2015 / 19:45

במכתב תלונה ששלח ועד העובדים, נטען עוד כי ליאורה טושינסקי "פועלת באופן חד צדדי כדי לפגוע במעמד הרשות, בסמכויותיה ובעובדיה"

בנצי ליברמן. ראובן קסטרו
מנכ"ל רמ"י, בנצי ליברמן/ראובן קסטרו

המתח ברשות מקרקעי ישראל, שהחריף בחודשים האחרונים לאחר פתיחת החקירה המשטרתית נגד מנכ"ל הרשות, בנצי ליברמן, מסלים והולך: מכתב חריף שנשלח לעובדי הרשות מטעם ועד העובדים ברמ"י חושף תלונות קשות נגד ממלאת מקומו של ליברמן, ליאורה טושינסקי, בטענה כי היא פוגעת בעובדים, מעודדת העסקה של עובדי קבלן על חשבון עובדים בתקן ואף מקדמת מדיניות של "אח גדול" שמטרתה לפגוע בפרטיותם באופן דורסני. במכתב נחשף עוד כי הוועד מחרים את טושינסקי ומבקש לקדם הליך של משא ומתן מול מנהל החטיבה העסקית ברמ"י, עדיאל שומרון.

"כידוע לכם, מזה מספר חודשים שאין מנהל ברשות. בהיעדר מנכ"ל לרשות, מנצלת הגב' ליאורה טושינסקי את המצב ופועלת באופן חד צדדי כדי לפגוע במעמד הרשות, בסמכויותיה ובעובדיה. בתקופה זו, מספר הפניות של העובדים לחברי הוועד הארצי עלה באופן ניכר ומטענות אלה ניתן ללמוד כי הגב' טושינסקי פועלת בצורה אגרסיבית, דורסנית ואף בדרך של 'הפרד ומשול' לקידום מטרותיה", נכתב.

בהמשך צוין כי "טושינסקי (פועלת) להוצאה של עבודת הרשות למיקור חוץ, לפגיעה במעמדם ובפרטיותם של העובדים תוך הסטה של משאבים מעבודת ליבת הרשות בהתמודדות עם מצב הדיור במדינת ישראל. טושינסקי לא השכילה לעשות ולא יצרה מערכת אחת שתסייע לניהול קידום השיווק ברשות מקרקעי ישראל ומנגד שוקדת להעברת פעילות מקצועית למוקד טלפוני שאינו מהווה מענה טלפוני, כגון מיון תיקי רשות על ידי נציג מוקד טלפוני במקום עובד רשות".

בכל הנוגע לפגיעה בעובדי הרשות נכתב במכתב כי "טושינסקי פועלת לגיוס של עובדי קבלן לטובת אגף מחשוב כך שהאגף ימנה כ-390 עובדי קבלן (בדרך זו, ממלאים עובדי הקבלן את מקומם של עובדי הרשות בתחומים שאינם עבודת מחשוב תוך פגיעה בהם ואף ישנם מקרים בהם עובד קבלן ממונה על עובד בתקן), תוך הפרה של ההסכם הקיבוצי. היא מתעדפת לכאורה עובדים כאלה על פני אחרים בדרך של מתן הטבות וזאת בצורה שאינה שוויונית ולעיתים אף בניגוד להסכם הקיבוצי".

עוד הואשמה טושינסקי כי היא "מתנערת מאחריות לתהליך הקלוקל בו התנהל אופן חלוקת הבונוסים ולכאורה מנסה אף להוריד את היקף התשלום לעובדים", לשון המכתב.

המכתב החריף כולל כאמור האשמות חריפות בנוגע לפגיעה בפרטיות העובדים. "טושינסקי פועלת לקידום מערכת האח הגדול... וכן מעודדת מערכות אשר מהוות חדירה לפרטיות עובדים במכשירים אלקטרוניים/ סלולריים ותוכנות האינטרנט".

בתקופה זו, נטען במכתב, פנה הוועד הארצי מספר פעמים בבקשה לעצירת התהליכים החד צדדים וכניסה להידברות והליך של משא ומתן. "טושינסקי בוחרת להתעלם באופן בוטה ומזלזל מפניות הוועד הארצי ועושה בארגון כבשלה תוך פיזור מידע שגוי והסתה של העובדים כנגד חברי הוועד הארצי. הואיל ולא מתקיים, כפי שלא התקיים אף פעם, הליך של הידברות בין הגב' טושינסקי ובין חברי הוועד הארצי והואיל ומערכת יחסי האנוש עם הגב' טושינסקי לקויה, הן כלפי חברי הוועד הארצי והן כלפי מרבית העובדים והמנהלים, החליט הוועד הארצי שלא לשתף פעולה בכל תחום עם הגב' טושינסקי. לפיכך, אין להגיע לפגישות ו/או שיחות שגב' טושינסקי יוזמת".

מרמ"י נמסר בתגובה: "הנהלת רמ"י מביעה צער על סגנון פניית הוועד ועל הצעד הלא מקובל שננקט על ידו. גב ליאורה טושינסקי פועלת לטובת הרשות, עובדיה וקידומם. אין מקום לשיח של חרמות וכל נושא שהוועד העלה ומעלה יידון וייבחן באופן עניני לטובת הארגון, עובדיו ועבודתו היעילה".

  • עוד באותו נושא:
  • רמ"י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully