וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנטרג'י לביהמ"ש: החברה לא יכולה להמשיך ולפעול ללא תוכנית הבראה; החובות למערכת הבנקאית 12.5 מ' ד'

אמיר הלמר

26.9.2002 / 16:28

בבקשת הקפאת ההליכים שהוגשה אתמול מציינת החברה כי בכוונתה לפטר עובדים; החברה מסתמכת על הנפקת האג"ח של גילת סאטקום שאמורה להזרים אליה כ-2 מ' ד'



חברת מנטרג'י , העוסקת בתחום ההדרכה והלימוד מרחוק, טוענת בבקשתה להקפאת הליכים שהגישה אתמול כי החברה נקלעה לקשיי נזילות עקב חוסר בתזרים המזומנים שלה. החברה מסרה כי היא מתקשה לעמוד בהוצאותיה השוטפות ובכלל זה בתשלום שכרם של העובדים ותשלום לספקים ותעמוד בעמל רב בפרעון אשראים למערכת הבנקאית. עוד מציינת החברה כי שני הדירקטורים החיצוניים שלה התפטרו וכי הדבר אינו מאפשר לה לעמוד בדרישות הבורסה בניו יורק.



החברה מציינת בבקשה כי חובותיה לנושים המובטחים - בנק הפועלים , בנק לאומי והבנק הבינלאומי - עומדים על סך של 12.5 מיליון דולר מתוכם קרוב ל-50% באג"ח להמרה. חובות מובטחים נוספים של החברה הינם לבעלי מניותיה, קבוצת שמרוק ודסק"ש , בסך 350 אלף דולר.



כמו כן, חייבת החברה לעובדיה סך של כ-650 אלף דולר. בעניין זה טוענת החברה כי לעובדיה שולמו כ-30% ממשכורות חודש אוגוסט, למנכ"לים המשותפים של החברה לא שולם שכר ונכון להיום, אין בקופת החברה מקורות תזרימיים לתשלום משכורות ספטמבר. יש לציין כי לחברה עצמה 12 עובדים בלבד.



בנוסף, מציינת החברה כי חובותיה לנושים הרגילים, שאינם בעלי מניות, מגיע למיליון דולר ולמס הכנסה חייבת החברה כ-120 אלף דולר. מנטרג'י מציינת עוד כי היא נקלעה למצבה הנוכחי בגין מספר גורמים בהם עיכוב בביצוע עסקות למכירת מוצרי TrainNet שצפויות להתבצע. מגורמים המקורבים לחברה נמסר כי עסקות אלו נעצרו לאחרונה בעקבות המיתון העולמי וכי עצירת העסקות שהיו אמורות להזרים כ-2 מיליון דולר לחברה היא הסיבה העיקרית לבעיה התזרימית שנוצרה.



כמו כן, תולה החברה את האשמה בעיכוב בגיוס מימון באמצעות הנפקת אג"ח בחברה הבת, גילת סאטקום, מערכות אשר היתה אמורה בעקבות הגיוס לשלם למנטרג'י חובות בסכומים ניכרים. המדובר בהנפקה בהיקף מינימלי של 5-6 מיליון דולר שהיתה אמורה סאטקום לבצע בתל אביב ובאמצעותה לשלם למנטרג'י חוב בסך של כ-2 מיליון דולר.



עוד טוענת החברה כי קיים עיכוב במכירת פעילות המבקשת בארה"ב כאשר המדובר ככל הידוע בחלק מפעילות הלימוד מרחוק של החברה וכן כי בעלי המניות של החברה הפסיקו את הזרמת הכספים. מנטרג'י מוסיפה בבקשה כי היא קיבלה זה לא מכבר מכתבי התרעה מחברה באנגליה למימוש כתבי שיפוי שניתנו על ידה כנגד תביעות בעלי נכסים שנשכרו על ידי חברה נכדה וקיים חשש לתביעות מצד חברות בארה"ב למימוש ערבויות שנתנה החברה למשכירי נכסים לחברות בנות ונכדות.



המדובר ככל הנראה בדרישה הנוגעת לסגירת פעילות הדרכת טכנולוגיות המידע באנגליה, הפועלת תחת השם ג'ון ברייס UK. מנטרג'י הודיעה לאחרונה כי הכניסה את השלוחה לכינוס נכסים כאשר החוב הבנקאי של השלוחה עמד על 4.5 מיליון ליש"ט. מנטרג'י מוסיפה כי ללא תכנית הבראה מסודרת הכוללת קיצוץ בהוצאות, גיוס השקעות ומימוש נכסים לא תוכל החברה להמשיך בפעילותה.



מנטרג'י מפרטת בבקשה את העיקרי תוכנית ההבראה לפיהם תפטר החברה עובדים ותעביר עובדים חיוניים לחברות בנות - זאת כדי להפחית באופן משמעותי את הוצאותיה. כמו כן, מוסיפה החברה כי עליה להגיע להסדר בדבר הפחתת חובותיה לנושים השונים, מכירת פעילותה בתחום הלימוד מרחוק תוך קבלת התחייבות לתמלוגים וביצוע של גיוס אג"ח בחברת גילת סאטקום שתפרע חלק מחובה למנטרג'י.



עוד מתכננת החברה למכור חלק מנכסיה ולארגן מחדש את פעילותה במסגרת של חברות הבנות ולבחון אפשרות לממש את השלד הבורסאי הנסחר בנאסד"ק. בנוסף, מתכננת החברה לאתר משקיעים שיזרימו מימון לסילוק חובותיה.



יש לציין, כי אך לפני שנה ביקרה מנטרג'י בבית המשפט בתל אביב, וגם אז בכדי לגבש הסדר נושים כדי לאפשר את המשך פעילותה. מנטרג'י הגיעה לבית המשפט בעקבות חוב של כ-70 מיליון דולר לטווח הקצר, מתוכו חוב של כ-44 מיליון דולר לבנקים, כאשר 70% מהחוב היה לבנק הפועלים. שאר החוב התחלק בין בנק לאומי (20%) והבנק הבינלאומי הראשון.



בנוסף, היה מוטל על צווארה של החברה חוב נוסף של 27 מיליון דולר - הלוואה שנתנה לה קבוצת שמרוק, מבעלי המניות של החברה, תמורת אג"ח להמרה. בהסדר שגיבשה אז החברה עם נושיה נקבע כי חובה של החברה, בסך 43.4 מיליון דולר, יומר למניות, וכן בעלי המניות הקיימים יזרימו לחברה הון נוסף של 2.85 מיליון דולר.



מנטרג'י טרם פירסמה תוצאותיה לרבעון השני של השנה. העולה מתוצאות הרבעון הראשון של 2001, התחייבויותיה של החברה בסיום מארס הסתכמו ב-57.7 מיליון דולר, כאשר 28 מיליון דולר מקורם בטווח הקצר. החברה ציינה בדו"חות כי חובותיה בטווח הקצר לבנקים מסתכמים ב-3.9 מיליון דולר וכי 7.2 מיליון דולר מקורם באג"ח להמרה. 18.6 מיליון דולר נוספים מקורם בחובות לבנקים לטווח הארוך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully