וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת מכירת הפניקס לקבוצת פוסון הסינית

רון שטיין

21.6.2015 / 9:51

על פי גורמים בענף הביטוח הסינים בוחנים אפשרויות להשארתו של המנכ"ל אייל לפידות בקבוצה, גם אם בתפקיד אחר מהנוכחי, ונוסף על כך לחלק את התגמול שבו יזכה בין הפניקס לבין החברה הרוכשת

יצחק תשובה בועידת הנשיא 2009. אורי לנץ
יצחק תשובה/אורי לנץ

עסקת הענק למכירת השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס ( 1,076 +0.09% ) לידי ענקית ההשקעות הסינית פוסון נחתמה. המוכרת, קבוצת דלק של יצחק תשובה, חתמה מול פוסון על הסכם מפורט ומחייב.

מה שעיכב את העסקה לאחרונה היה בעיקר רצונה של הרוכשת הסינית לקבל מדלק הבטחה לשיפוי ביחס לתוצאות החקירה שמנהלת בימים אלה רשות ני"ע כנגד בית ההשקעות אקסלנס, שבשליטת הפניקס. ככל הידוע, בדלק מעוניינים לבצע עסקה חלקה ככל האפשר, ואינם מעוניינים להישאר חשופים למה שיקרה בהפניקס ובאקסלנס בעתיד הרחוק.

באפריל השנה עצרה רשות ני"ע את עמרי ויסמן, מנהל דסק מניות בחדר המסחר של הלקוחות המוסדיים באקסלנס נשואה, החברה הבת של אקסלנס, בחשד לביצוע עבירות תרמית בני"ע, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות הלבנת הון. ימים ספורים לאחר מכן דיווחו אקסלנס והחברה האם שלה הפניקס על כך שנושאי משרה בכירים נחקרו ברשות ני"ע.

סוגיה נוספת שלא הייתה סגורה כללה את הצורך בהגעה להסכמות עם עובדי הפניקס, שהתאגדו במסגרת ההסתדרות. ישנו גם עניין מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות. על פי גורמים בענף הביטוח הסינים בוחנים אפשרויות להשארתו של לפידות בקבוצה, גם אם בתפקיד אחר מהנוכחי, ונוסף על כך לחלק את התגמול שבו יזכה בין הפניקס לבין החברה הרוכשת. ואולם, הוראות הרגולציה האחרונות בנוגע לתגמול בכירים ויו"רים בגופים פיננסיים סיבכו את פתרון הסוגיה הזו.

ההסכם הראשוני בין פוסון לדלק נחתם בינואר השנה, ולפיו פוסון תרכוש 42%-52% ממניות הפניקס, בתמורה למחיר המשקף את שווי ההון העצמי של חברת הביטוח בסוף הרבעון השלישי ב-2014 - כ-3.7 מיליארד שקל, ובתוספת ריבית של 4.7% שתשולם לקבוצת דלק החל מסוף הרבעון השלישי אשתקד ועד למועד השלמת העסקה. לאור זאת, גם לאחר ההנחה הצפויה (עד 200 מיליון שקל), התמורה לדלק תהיה גבוהה במידה ניכרת משווי מניות הפניקס בבורסה - שמשקפות נכון להיום שווי חברה של כ-2.55 מיליארד שקל. פוסון כבר ביצעה בדיקת נאותות מעמיקה לקבוצת הפניקס.

  • עוד באותו נושא:
  • פיניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully