וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיריון ורוצה לטוס לחו"ל? כל מה שאת צריכה לדעת על ביטוח רפואי

דנה נחום

21.6.2015 / 12:45

מרבית חברות הביטוח מציעות כיסוי ביטוחי לנשים בהיריון שטסות לחו"ל, אך העלות יכולה להשתנות לפי שלבי ההיריון וכך גם הסעיפים הקטנים. מה צריך לדעת ומה כדאי לשאול לפני העלייה למטוס

הריון בחופשה. ShutterStock
הריון בחופשה/ShutterStock
נשים בהיריון שעוברות לידה מוקדמת, לרוב ייאלצו להתאשפז כמה ימים בבית החולים ולכן יש לברר מהו מספר הימים המקסימלי שמכסה הביטוח, והאם הוא כולל את האשפוז בפגייה

המחשבה על טיסה לחו"ל בזמן היריון עלולה להרתיע נשים רבות מחשש שיזדקקו לבדיקה או לטיפול בארץ זרה. ואולם, בשוק מוצעים ביטוחים רפואיים בדיוק למטרה זו – שנועדו לאפשר לנשים בהיריון לנצל גם הן את עונת הנסיעות לחופשה בחו"ל בראש שקט.

ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים בהיריון, בדומה לביטוח נסיעות רגיל, לוקח בחשבון את גילה של המבוטחת, מצבה הרפואי, משך הנסיעה וכן את היעד. הביטוח מעניק למעשה מעטפת של הגנות מפני סיבוכים רפואיים שעלולים להתרחש בזמן החופשה או בנסיעת העבוד - החל מדימומים ועד ללידה מוקדמת בחו"ל הכוללת מערך של טיפול באם ובפג והטסתם ארצה. עשרות אלפי ישראליות טסות בכל שנה לחו"ל בתקופת ההיריון, ולכן מרבית חברות הביטוח מאפשרות להרחיב את כיסוי הביטוח הקיים כך שיותאם לצרכיה של האשה. עם זאת, לדברי יואל אמיר, מנכ"ל חברת ביטוח הנסיעות לחו"ל PassportCard ישראל, נשים בהיריון עלולות להיתקל בכמה מכשולים בדרך לרכישת פוליסות הביטוח ולכן חשוב שיידעו איזה סוגים מוצעים ומה צריך לשאול לפני שרוכשים אותן:

עד שבוע 12: במקרים רבים, נשים הנמצאות בהיריון בשלב זה אינן יודעות על כך. לכן, מרבית חברות הביטוח מכילות בתוך ביטוח הנסיעות הרגיל סעיף המאפשר טיפול רפואי לאישה בהיריון, גם אם לא ידעה על כך מראש. חשוב להדגיש כי מדובר בנשים שאכן לא ידעו שהן בהיריון ואין להן אישור רפואי המוכיח אחרת. גובה הפוליסה משתנה בין חברות הביטוח ויכול לנוע בטווח של 15-30 אלף דולר. עלות ביטוח שכזה היא בממוצע כ-3 דולר ליום במרבית חברות הביטוח.

שבועות 12-24: במרבית חברות הביטוח, נשים המבוטחות בשלב זה של ההיריון מקבלות למעשה "כיסוי להפלה", שכן הסיכוי ללידה מוקדמת בשלב זה הוא נמוך. תקרת הביטוח שתינתן לרוב תהיה גבוהה ותעמוד על טווח של 50-200 אלף דולר. הסכומים הגבוהים, לפי אמיר, אמנם עשויים להרשים במבט ראשון, אך בשבועות אלו - גם אם האישה תזדקק לאשפוז או פעולה כירורגית, מדובר לרוב בהפלה שעלותה הכספית נמוכה בהרבה מזו של לידה מוקדמת. חשוב לציין כי חברות ביטוח רבות לא מכסות את הלידה המוקדמת והפג. עלות ביטוח בשבועות אלה להיריון תהיה כ 4-5 דולרים בממוצע ליום.

שבועות 25-32: בשבועות אלו חשוב מאוד לוודא עם חברות הביטוח כי הפוליסות מכסות מקרים של לידה מוקדמת. חשוב מכך – יש לוודא כי הן מעניקות כיסוי גם לפג עצמו. גובה הפוליסה הרלוונטיות לשבועות אלה יכול לנוע בטווח של 50-60 אלף דולר, אך מומלץ מאוד להבין למה התקרה משמשת בכיסוי זה: כיצד מחלקת חברת הביטוח את הפוליסה בין האם לתינוק.

נשים בהיריון שעוברות לידה מוקדמת, לרוב ייאלצו להתאשפז כמה ימים בבית החולים ולכן יש לברר מהו מספר הימים המקסימלי שמכסה הביטוח, והאם הוא כולל את האשפוז בפגייה. לידה בחו"ל יכולה לעלות בסביבות 10-15 אלף דולר ועד 30,000 דולר במקרה של ניתוח קיסרי שהסתבך, ועלויות של פגייה עשויות להגיע בקלות ל-50 אלף דולר.

עניין נוסף שיש לשים לב אליו הוא האם חברות הביטוח מעניקות כיסוי גם לרך הנולד מרגע הלידה ומה גובה כיסוי הפוליסה במקרה זה. ולבסוף, על אף שמרבית חברות הביטוח אכן לוקחות בחשבון את תחשיב הטסת האם והפג במקרה של לידה מוקדמת, כדאי מאוד לוודא שסעיף זה אכן מכוסה במסגרת הביטוח. עלות ביטוח בשבועות אלו יכולה להתחיל בכ-6 דולרים ליום, ואף להאמיר לכדי עשרות דולרים ליום בהתאם למצבה הרפואי של האישה.

בשבועות אלה, חשוב מאוד לוודא עם חברות התעופה עצמן שאין כל בעיה מבחינתן. מרבית חברות התעופה לא יסכימו להטיס אישה בשבוע 32 ואילך להריונה, שכן הדבר עלול לגרור הוצאות כספות גבוהות במידה ותחל לידה בזמן הטיסה - דבר שיאלץ לערוך נחיתת חירום. חברות תעופה רבות דורשות לראות אישורים מרופא ועל כן על האישה להיערך לכך מראש ולהצטייד מראש בכל האישורים הנחוצים לצורך כך.

שבוע 33 ומעלה: רוב חברות הביטוח יסכימו להעניק כיסוי רק עד שבוע 30, ומעטות החברות שאף יבטחו עד שבוע 32. העלות של כיסוי ביטוחי שכזה עלולה להאמיר ולהגיע לעד עשרות דולרים ליום ביטוח, ואמיר מ- PassportCard אף מספר על מקרה של אישה שהוטסה בשבוע 34 להריונה ושילמה כ-150 דולר ליום עבור ביטוח מתאים.

היריון בסיכון: במקרים שבהם מוגדר היריון בסיכון, 99% מחברות הביטוח ידרשו תשלום נוסף עבור כיסוי מתאים - או שלא יאפשרו לבטח את האישה כלל. כך, למשל, במקרים שבהם מדובר בהיריון של אישה מבוגרת (40+), מרבית חברות הביטוח יידרשו תוספת תשלום או שלא יאפשרו לבטח כלל. כמו כן, במידה ומדובר בהיריון עם תאומים, המוגדר מראש היריון בסיכון, יש לוודא עם חברת הביטוח שאכן קיים כיסוי במידה ומתרחש לידה מוקדמת שמכסה את שני הפגים. מצבים נוספים שבהם כדאי לוודא עם חברת הביטוח מהו הכיסוי המתאים.

בנוסף, במצב שבו עוד לפני הנסיעה החלו דימומים או התקיימו טיפולים ובדיקות לא שגרתיים - כדאי מאוד לדווח על כך לחברת הביטוח על מנת שלא תנסה להתחמק מתשלום. כמו כן, מומלץ לדווח לחברת הביטוח על מקרי הפלות בעבר וטיפולים תרופתיים שהחלו בזמן ההיריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully