וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הצלנו את מגה"

דנה נחום

21.6.2015 / 13:10

הסכמות בין ועד העובדים להנהלת מגה: מאות עובדים יאבדו את מקום עבודתם, עשרות סניפים ייסגרו. קפלן: "העובדים שותפים הן בבעלות והן ברווחים". ניסנקורן: "אסור לתת לחברה כמו מגה ליפול". יו"ר הוועד: "קשה לנו, אבל תארו ש-6,000 איש הולכים הביתה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

מנכ"ל קבוצת אלון אביגדור קפלן, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציגי העובדים ברשת מגה קיימו יום (ראשון) מסיבת עיתונאים לרגל ההסכמות בין הנהלת החברה לוועד העובדים - על מתווה שיאפשר להוציא לדרך את תוכנית ההבראה לרשת המצויה בקשיים.

לדברי ניסנקורן, "אחרי מספר ימים מרתוניים הגענו להסכם שייחתם היום. לקחנו את מגה ומצאנו דרך לייצב אותה ולהחזיר לפסים של הצלחה. הצלנו את מגה. יש במגה 6,000 עובדים ועשינו הסכם לא פשוט שישאיר מקום עבודה יציב. אנחנו מסתכלים קדימה בהרבה אופטימיות וזהו יום בשורה.
-30 סניפים ייסגרו. נעשה את הכל שכל 160 הסניפים שיישארו יהיו רווחיים. אנחנו רואים אחרי הסכם זה, מגה אחודה, בלי הרעיון שהיה בהתחלה למכור חלק מפעילותה. מעל 3,500 משפחות ימשיכו להתפרנס ממגה בכבוד.

מגה. מגד גוזני
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסיבת העיתונאים/מגד גוזני

"החלק השני של ההסכם: העובדים יכנסו כשותפים בחברה. יוקצו להם שליש ממניות החברה. נציגי העובדים ייכנסו לדירקטוריון ויקחו חלק בדיונים על עתיד החברה. כנראה שפרופ' זליכה ילווה את העובדים בדיונים אלה.

"אסור לתת לחברה כמו מגה ליפול. האלטרנטיבה גרועה. זו חברה גדולה מאוד עם פיזור על עובדים מדן ועד אילת, עובדים קשיי יום שרוצים להתפרנס בכבוד. זו חברה שחייבת להמשיך להתקיים ודוגלת בהסכמים קיבוציים. ההסכמות מוכיחות כמה טוב שיש ועד עובדים חזק".

מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, הוסיף כי "ההסכם הוא נדבך חשוב ביותר בהבראת מגה בהבאתה לצמיחה. זה בהחלט הסכם חדשני: העובדים שותפים הן בבעלות והן ברווחים. ברור שההבראה תיתכן רק אם כל הגורמים המעורבים ייתנו כתף - הספקים, אנשי הנדל"ן והבנקים.

"הבעלים נותנים כתף. נעביר למגה מרבוע כחול סכומים משמעותיים כדי להגיע לדרך המלך. אנו רואים במגה מקום עבודה וחברה מרכזית בשוק הקמעונות, ויש לנו עובדים מצוינים שיעשו את המלאכה".

מנכ"ל מגה הנכנס רביב ברוקמאייר הגדיר את הסכם "צעד ראשון" לשותפות שתביא את החברה לפסים עסקיים נורמליים ותחזיר אותה לתכניות העבודה שלה. "אנו מאמינים במהלך זה. האתגרים הגדולים הם לחבר את הספקים לתוך התהליך ולהביא למהלכים שויקלו על תזרים המזמונים הנדרש לרשת. אנו רוצים לעשות את הדברים בצורה מושכלת לא רוצים לעשות תספורות כאלה ואחרות אלא לדרוש דחיית תשלומים מהספקים".

עוד אמר ברוקמאייר כי "לשום צד לא היה קל לוותר על כמות חנויות ומחזור מכירות שכזה, אבל הבנו שאם נעשה צעד שיהיה כפלסטר בלבד נמצא עצמנו בבעיות דומות תוך זמן קצר". לדבריו, בתקופה הקרובה החברה תשקיע הרבה אנרגיה כדי לצקת תוכן במותג "מגה בעיר" ותמתן את פעילותם ברשתות ה"הארד דיסקאונט" כדי לא להמשיך לדמם בתחרות הזו שמשחקת בכללים שקשה להם לעמוד בהם.

יו"ר וועד העובדים, אייל אלי, אמר: "ניהלו אותנו לא נכון. משכו דיווידנדים. אבל תמיד שמנו לנגד עינינו את טובת החברה. לא נתנו אמון במי שהוביל את הדירקטוריון. כשבא אביגדור ישבנו בחודשים האחרונים כדי לחפש דרך להבריא את מגה. מה מרוויחים עובדי מגה? קופאית שעובדת 4 שעות ביום מרוויחה 2,300 שקל בחודש. יש לנו קרן השתלמות, זו בושה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מסיבת עיתונאים של מגה וההסתדרות עם אליעזר קפלן ואבי ניסנקורן. מגד גוזני
נעביר למגה מרבוע כחול סכומים משמעותיים כדי להגיע לדרך המלך. אליעזר קפלן/מגד גוזני

"קיבלנו החלטות מאוד קשות לציבור העובדים שלנו. חיפשנו דרך שהאונייה הענקית הזו לא תשקע. חששתי שמגה תרד מהמפה. הבנו שאין לנו ברירה אלא לקבל החלטות קשות. יש לנו משפחות ששני בני הזוג עובדים במגה. אבל תארו לכם ש-6,000 איש הולכים הביתה".

אתמול נפגשו קפלן, ניסקורן ויו"ר ועד העובדים, אייל אלי, על מנת לסכם על ההבנות שהושגו בין הצדדים. בין השאר הוסכם כי ייסגרו כ-30 סניפי הרשת ו-350 עובדים יאבדו את מקום עבודתם - בנוסף לכ-400 עובדים זמניים.
עוד הוסכם כי העובדים יקבלו כשליש ממניות הרשת בתמורה להסכמתם על קיצוצי שכר למשך 5 שנים, ואילו בעלי המניות יעבירו לקופת הרשת כ-200 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully