וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הפיננסים והתעשייה משכו את הדאו ג'ונס לעליות על רקע נתוני מקרו חיוביים

רן דוידוב

26.9.2002 / 23:36

נורטל נפלה ב-11% לאחר שפירסמה אזהרת רווח; ברודקום צנחה ב-15% וגררה את מדד מניות השבבים לירידה של 3.1%; מדד ה-S&P 500 עלה ב-1.8%



מניות הבלו צ'יפ בוול סטריט רשמו עליות שערים בעקבות דו"חות כלכליים טובים מהצפוי. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-2% בהובלת מניות הפיננסים והתעשייה HP , אינטל ו-IBM רשמו ירידות שערים ומנעו עלייה חדה יותר של הדאו. ה-S&P 500 עלה ב-1.8%. אך מניות הטכנולוגיה דישדשו על רקע מספר אזהרות רווח והורדת תחזיות למגזר. מדד הנאסד"ק השיל 0.1%. מניית נורטל נפלה ב-11%, לאחר שיצרנית ציוד הטלקום פירסמה אזהרת הכנסות.



כלכלת ארה"ב גילתה, לראשונה מזה שבועיים, סימנים של עוצמה. תביעות דמי האבטלה החדשות ירדו למעלה מן הצפוי, הזמנות למוצרים בני קיימא ירדו למטה מן הצפוי ומכירות בתים חדשים רשמו עלייה.



הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב רשמו ירידה של 0.6% במהלך אוגוסט לעומת יולי, אולם ירידה זו היתה קטנה בהרבה מהצפוי. כלכלנים חזו כי ההזמנות ייפלו ב-2.6%. ביולי זינקו ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-8.6% ועוררו תקוות כי כלכלת ארה"ב מאיצה את התאוששותה. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה נפל ב-24 אלף בשבוע שעבר, הירידה החדה ביותר מאז אמצע יולי. מכירות בתים חדשים עלו באורח בלתי צפוי לשיא של 996 אלף בחודש אוגוסט.



עבור המגזר העסקי, אין בשורות טובות מצד סלומון סמית בארני, שהוריד את התחזית לרווחי חברות S&P 500 בשנת 2003 ל-52.50 דולר למניה מ-54 דולר למניה.



UAL (סימול UAL), החברה האם של אמריקן איירליינס, זינקה ב-31% לאחר שאיגוד העובדים של החברה הציע אתמול הסכם חבילה לחמש שנים במסגרתו יוותר על שכר בגובה 5 מיליארד דולר על מנת למנוע את חברת התעופה מפשיטת רגל. מגזר התעופה רשם עליות שערים חדות; מדד חברות התעופה של דאו ג'ונס המריא ב-6%.



נורטל נטוורקס ירדה ב-11%, לאחר שהזהירה כי לא תעמוד ביעדי ההכנסות של הרבעון השלישי בשל הידרדרות נוספת ברכישות ציוד טלקום בארה"ב ובאסיה. בנוסף, הודיעה החברה כי תבצע איחוד מניות (reversed split), במטרה להעלות את מחירה. הממוצע הנע ל-30 ימים של מחיר מניית נורטל נפל מתחת לדולר אחד - והיא בסכנת מחיקה מהמסחר ב-NYSE. בעקבותיה נרשמו ירידות במניות סיסקו, לוסנט ומתחרות אחרות במגזר. סיינה נפלה ב-11%.



מגזר השבבים הפגין חולשה ששלחה את מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה לירידה של 3.1%. מיקרון, יצרנית שבבי הזיכרון השנייה בעולם, ירדה ב-6.4%, לאחר שסוכנות S&P שינתה את התחזית לחברה מ"יציבה" ל"שלילית"; ברודקום צנחה ב-15% לאחר שסלומון סמית ברני הוריד את תחזית הרווח לרבעון הרביעי ולשנת 2003 לקבוצה של יצרניות שבבי התקשורת ביניהם ברודקום.



מפעילת בתי המלונות מריוט (סימול MAR) הודיעה כי היא צופה לעמוד בתחזיות לרבעון השלישי. מנייתה זינקה ב-10.3% וגררה את מגזר בתי המלון לעליות חדות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully