וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הטלפון האמריקאית SBC מפטרת 11 אלף עובדים

סוכנויות הידיעות

26.9.2002 / 23:40

השקעות ההון של החברה יצומצמו בשנת 2003 לטווח של 5-6 מיליארד דולר בעקבות ההאטה בכלכלה ובעיות כתוצאה מרגולציה



SBC קומיוניקיישנס, חברת הטלפוניה השנייה בגודלה בארה"ב, מתכוונת לפטר 11 אלף עובדים ולצמצם את היקף ההשקעות הון שלה על רקע ההאטה בכלכלה.



9,000 מתוך 11 אלף המפוטרים צפויים לאבד את מקום עבודתם במהלך הרבעון הרביעי, והשאר בתחילת שנת 2003. הפיטורים האחרונים הם בנוסף לקיצוץ של 10,000 משרות שביצעה החברה השנה.



SBC צפויה לרשום מחיקות הקשורות לפיטורים הן ברבעון הנוכחי והן ברבעון הרביעי של השנה, וממשיכים לצמצם את השקעותיה ברשתות התקשורת שלה. היקף ההשקעות הון של SBC בשנת 2003 צפוי לעמוד על 5-6 מיליארד דולר.



בהודעת SBC נכתב כי הצמצומים נעשים גם כתוצאה "מרגולציה מיושנת אשר עלולה לאיים בעתיד על יכולת הקיום של רשתות הטלקום במדינות רבות". לטענת מנכ"ל SBC, אדוארד ווייטאייקר, המחירים הסיטוניים שקבעו הרגולטורים במדינות בארה"ב נמוכים מהעלויות ולעיתים נמוכים בעד 60% מהמחירים הקמעוניים.



מצב זה מאפשר, לדבריו של ווייטאייקר, למתחרות של SBC לרכוש גישה לרשתות במחירים מוזלים ולשלשל לכיסם את פער המחירים. עוד הוסיף כי החברות המתחרות פונות בעיקר למשתמשים עסקיים ועשירים, כלומר ללקוחות שמניבים את הרווחים הגבוהים ביותר, ובכך מותירים ל-SBC את הלקוחות הפחות רווחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully