וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ויקטורי: "נראה בתקופה הקרובה הורדת מחירים"

דנה נחום

22.6.2015 / 13:45

בפאנל "קמעונאות המזון בצומת דרכים" התייחסו הקמעונאים למהלך של רשת מגה ולנושא הייבוא המקביל שעשוי להוזיל מחירים. "כששחקן יוצא משוק הדיסקאונט אנחנו נראה שינוי"

אייל רביד. מגד גוזני
מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד/מגד גוזני

"לטענתם הם יוצאים לדרך חדשה ויצאים כשחקן מעולם הדיסקאונט וכששחקן יוצא - אנחנו נראה שינוי. נאחל להם בהצלחה", כך אמר בעלי רשת ויקטורי ומנכ"לה אייל רביד בכנס השנתי ה-7 לקמעונאות בישראל שנערך היום (שני) במתחם אווניו אייפורט סיטי. רביד התייחס להודעת מגה במסיבת העיתונאים שכונסה אתמול.

בפאנל שנערך בנושא "קמעונאות המזון בצומת הדרכים - האתגרים האסטרטגיים של הענף" לקחו חלק בין היתר, רמי לוי, סמנכ"ל הסחר של טיב טעם, יוסי שלו, מנכ"לית יוניליור ישראל, ענת גבריאל, ובעלי ומנכ"ל רשת "אחד", אירי שחר.

רביד התייחס בדבריו גם לנושא היבוא המקביל ואמר כי "מאוקטובר 2014 התחלתי לפעול בעניין הייבוא המקביל ואני חושב שזה לא משחק חולף, אני הוכחתי שאפשר למכור פסטה ברילה ב-5 שקלים". לטענתו, "אנחנו נראה בתקופה הקרובה הורדת מחירים של מספר מותגים בעקבות דחיפתו של הייבוא המקביל, ביניהן הורדת מחירים דרמטית של כ-40% במחיר משחות השיניים של קולגייט וכן במחירי הקפה הנמס שעד סוף השנה לא ימכר יותר במחיר הגבוה מ- 25 שקלים".

רמי לוי. מגד גוזני
"ברגע שהרגולטורים הגבילו את היצרנים הקטנים, היצרן הגדול שרצה לצאת במבצע והיום הוא לא יכול, רק מרוויח מהעניין". רמי לוי/מגד גוזני

רמי לוי התייחס גם הוא לנושא ותקף את היבואנים המסורתיים שלטענתו "בולמים וסוגרים את הדלת בפני היבואנים המקבילים ואף מאיימים על קמעואנים כי אם יעבדו עם יבואנים מקבילים לא ימכרו את המותג שלהם ברשת". אירי שחר מצדו טען כי היבוא המקביל הוא אינו הפיתרון היחידי ליוקר המחיה וכי המודל של רשת ללא מותגים יכול לתת מענה לאותם הצרכניפם שמחפשים להוזיל את סל הקניות.

יוסי שלו טען בפאנל כי "כל הרשתות פונות לאחד משני הצדדים השונים 'תחרות על מחיר' ו-'חנויות נוחות וחוויה'". לטענתו, "כל רשת שלא תקח את אחד משני הצדדים תהפוך ללא רלוונטית. על אף ש'תרבות הזול' הפכה מאוד משמעותית בשנים האחרונות, רשת טיב טעם דווקא מנסה להתבדל וללכת לכיוונים שונים של מגוון ושיפור הנראות, פתיחה בשעות לא קונבנציונליות ועוד". רמי לוי שסירב להגדיר את המצב כמשבר, התייחס לעניין "תרבות הזול" ואמר כי "אם כולם מגיבים בדרך שאני התחלתי זה אומר שהדרך שלי היא נכונה".

משתתפי הפאנל התייחסו גם לחוק המזון שעבר לאחרונה. לוי טען כי החוק פגע בצרכנים וביצרנים הקטנים לטווח הקצר והוסיף כי "ברגע שהרגולטורים הגבילו את היצרנים הקטנים, היצרן הגדול שרצה לצאת במבצע והיום הוא לא יכול, רק מרוויח מהעניין, כי את המוצר שלו בכל מקרה קונים ואז אין תחרות אמיתית ליצרנים הקטנים". שלו טען כי "חוק המזון הוא התערבות גסה של הרגולטור ביחסים מרצון של ספקים וקמעונאים". החוק, לטענתו, הוביל את הקמעונאים לצרות מיותרות וגדולות שמשתלשלות בסופו של דבר לצרכן. רביד התייחס גם הוא לחוק המזון אותו הגדיר כחוק ה"לוז לוז לוז" שכן "בכל חוק שנחקק אמור להיות אחד מרוויח ואחד מפסיד אבל פה כולם מפסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully