וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הדיור אישר: קרקעות המדינה ישווקו ב"מחיר למשתכן"

יעל דראל

22.6.2015 / 15:01

על פי התוכנית, במכרזים עתידיים שיושקו על קרקעות המדינה ייזכה הקבלן שיציע את מחיר הדירה הנמוך ביותר. בנוסף אישר הקבינט תוכנית לבנייה מהירה. עלות התוכנית: 1.7 מיליארד שקל בשנה

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
משה כחלון/עומר מירון

קבינט הדיור בראשות משה כחלון אישר היום (שני) את ההחלטה לשווק את כל מכרזי הקרקע הנותרים בשיטת מחיר למשתכן. המשמעות: בשאר מכרזי המדינה שישווקו לשוק, הקבלנים שיזכו יהיו אלו שיציעו את מחיר הדירה הנמוך ביותר בניגוד לשיטה הקיימת לפיה הזוכה הוא זה שהציע את ההצעה הגבוהה ביותר. יצוין כי המשמעות היא רק לגבי מכרזים עתידיים שטרם פורסמו, מכאן שמדובר על יחידות דיור חדשות שיתווספו לשוק רק בעוד פרק זמן של בין שנתיים לשלוש שנים.

במשרד האוצר הדגישו כי בניגוד לשיווק בשיטה זו בעבר או בשיטת מחיר מטרה בה ניתן סבסוד גבוה יותר ככל שמחיר הקרקע ביישוב גבוה, וניתנה עדיפות משמעותית למרכז הארץ, הרי שההחלטה הנוכחית קובעת כי יהיה מדרג הנחות רחב - כאשר הנחות גבוהות יותר יינתנו בפריפריה. "כמו כן ניתן יהיה להעמיק את מדרג ההנחות במידה ומחירי הקרקע יעלו על מנת לשמר אופק של יציבות מחירים לזוגות הצעירים", נמסר.

כמו כן, הקבינט החליט גם על יעדי תכנון ושיווק לשנת 2015 אולם מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי היעדים שנקבעו לשנת 2015 עומדים על 45 אלף יחידות דיור – יעד שנחשב נמוך יחסית. עוד בתוכנית שאושרה היום נכללת רפורמה בפדיון הקרקע. "לאור עיכובן של תכניות המיועדות להניב היצע דיור משמעותי, כתוצאה מהליך איטי ומסורבל של פדיון מוצעת רפורמה בפדיון קרקע. הרפורמה המוצעת כוללת צעדים שייעלו את ההליך הקנייני המאפשר פדיון קרקע בעת שינוי ייעוד מקרקע חקלאית לשימושים אחרים כדוגמת דיור", ציינו באוצר.

צעד נוסף שאותו אישרו היום בקבינט הינו צעד שמטרתו השבת דירות מגורים שהוסבו למשרדים – אל שוק הדיור. הצעד שאותו אישר הקבינט כולל הוראת שעה שתהיה תקפה כבר החל מהשנה הזו ועד 2018, שמטרתה לצמצם את השימוש החורג בדירות מגורים לצרכי עסקים. על פי הערכות משרד הבינוי ישנן כיום כ-100 אלף יחידות דיור, חלקן הגדול באזורי ביקוש, המשמשות כמשרדים. נוכח ההצפה הצפויה בשנים הקרובות בשוק המשרדים מוצע להסב אותן חזרה למגורים.

זאת ועוד, הקבינט אישר גם תכנית לעידוד בנייה מהירה, שמטרתה להעניק תמריץ לקיצור משך הבנייה בישראל. החלטה זו תצריך תיקון של החלטת מועצת מקרקעי ישראל בהמשך. סעיף מרכזי נוסף בתכניתו של השר כחלון עוסק בנטייה ביישובי המיעוטים. הקבינט החליט על אימוץ המלצות צוות 120 הימים לטיפול בסוגיות דיור ביישובי המיעוטים, במסגרתה הוחלט בין השאר על הרחבת שטחי הפיתוח בקרקע מדינה אשר ביישובי המיעוטים והגברת פעולות רישום הנכסים.

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully