וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ הסינגפורי שהופך את הנוסעים לחו"ל לקניינים פרטיים

דנה נחום

24.6.2015 / 9:34

AIrfrov מחבר בין נוסעים לחו"ל לאנשים המעוניינים במוצר הנמכר במדינת היעד. הנוסעים רוכשים עבורם את המוצר – ומרוויחים עמלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Airfrov/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטארט-אפ סינגפורי חדש בשם AIrfrov מציע שירות מהפכני שמאפשר למי שנוסע לחו"ל להפוך את הנסיעה לרווחית – ובמקביל מבצע מהלך מהפכני בענף הקניות: הפלטפורמה של AIrfrov מקשרת בין המעוניינים לרכוש מוצר ממדינה אחרת לבין אנשים הנוסעים לאותה מדינה. הנוסעים רוכשים עבור הקונה את המוצר ובתמורה מרוויחים עמלה של בגובה 30-40 דולר.

כך זה עובד: הקונים מעלים פוסט לאתר ומפרטים מה המוצר המבוקש, המחיר שיהיו מוכנים לשלם עבורו והמקום שממנו הם מעוניינים לרכוש. הנוסעים בתגובה יוצרים קשר עם הקונה ומתחייבים לרכוש עבורו את המוצר. כדי להבטיח את התשלום עבור הקונים, המזמין מפקיד כסף בחשבון האתר, שאף גובה עמלה של 7% מגובה העסקה, ואחר שהמוצר מגיע למזמין הכסף מועבר לקונה. נכון לעכשיו, Airfrov מציע שירות רק לתושבי סינגפור המעוניינים לרכוש מוצרים ממטיילים ברחבי העולם.

בראיון שהעניק לרשת CNBC הסביר מייסד החברה, קאי לי, כי ככל שהצעת הקונה תהיה גבוהה יותר, הסיכוי שימצא מטייל שיסכים לרכוש עבורו את המוצר - גדל. לטענתו, משום שהמיסוי על יבוא אישי בסינגפור הוא מהגבוהים בעולם, הפתרון של Airfrov חוסך גם את עלויות המשלוח וגם את עמלת המיסוי.

קאי מספר כי הרעיון להקמת הסטארט-אפ הגיע בעקבות חוויה אישית: "בכל פעם שטסתי לחו"ל, חברה שלי הכינה לי רשימה של פריטים שאקנה עבורה בכל אחת מהמדינות שבהן ביקרתי. ממחקר שעשינו עלה כי 80% מהקונים עדיין מסתמכים על בני משפחותיהם וחברים כדי שירכשו עבורם מוצרים בחו"ל, ולכן חשבנו ששירות שכזה יעניין מטיילים נוספים שיש להם מקום במזוודה, ורוצים לעשות קצת כסף מהצד".

האתר מאפשר בנוסף לדרג את "הקונים" ו"המטיילים" ומעניק למטיילים שלהם הציונים הטובים ביותר את התואר "Verified Travellers" המשקף את אמון המשתמשים בהם. בעתיד יתאפשר למטיילים ברחבי העולם לפרסם מוצרים שבהם נתקלו במסגרת חופשתם ולהציע אותם למכירה.

הרעיון של Airfrov אמנם חדשני, אך אינו הראשון לחבר בין קונים ורוכשים ברחבי העולם: במלבורן הוקם לפני כשנה סטאטר-אפ בשם ShopandBox בעל קונספט דומה, שמחבר בין קונים לבין מקומיים המצויים היטב במחירי המוצרים במדינתם ויכולים להשיג עבור הקונים את המחיר הטוב ביותר עבורם. כעת נותר להמתין ולראות האם יהיה מי שירים את הכפפה גם בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • airfrov

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully