וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך ייראה מגדל המגורים הגבוה בת"א

יעל דראל

24.6.2015 / 12:57

שני מגדלים בצורת תלתן, 770 דירות במחיר של 3.5-7.5 מיליון שקל ונוף שמשתווה רק לזה שמציע הגג של עזריאלי. 480 דירות כבר נמכרו ב-1.5 מיליארד שקל. הפרויקט השאפתני של גינדי השקעות, Love Tel Aviv מכוון גבוה

יח"צ - חד פעמי
seperator

ביום שבו נכנס לתוקפו העלאת מס הרכישה - מהלך שהוביל שר האוצר, משה כחלון, במטרה להילחם בציבור המשקיעים, מדווחת חברת גינדי השקעות על מכירה של כ-70% מכלל יחידות הדיור בפרויקט Love Tel Aviv החדש בעיר (במתחם הרחובות קרליבך, חשמונאים ובגין בתל אביב) – בהיקף של 1.5 מיליארד שקל - כ-15% מהן למשקיעים תושבי חוץ.

"מכרנו עד היום 270 דירות במגדל אחד ועוד כ-210 דירות במגדל השני, כ-480 דירות – בהיקף מכירות של כ-1.5 מיליארד שקל. סך הכל יהיו בפרויקט 770 דירות", מספר המשנה למנכ"ל החברה, מורדי שבת. "מכרנו את הדירות הללו כמעט ללא שיווק ופרסום, פנינו למאגר הלקוחות הוותיק שלנו והרוכשים הם ברובם מתוך מאגר הלקוחות של גינדי – מבחינתנו זו הצלחה מסחררת".

בחברה מציינים כי המגדלים החדשים הם מגדלי המגורים הגבוהים ביותר בעיר ואומרים כי כ-15% מכלל הרוכשים בפרויקט הם תושבי חוץ, שרוכשים את הדירות לשקעה. "המגדלים האלה מתנשאים כמעט לגובה מגדלי עזריאלי ולכן רוב הדיירים ייהנו מנוף אורבני עוצר נשימה".

להערכת החברה, האכלוס של המגדל הראשון צפוי תוך כחמש שנים, ב-2020 והשני בין חצי שנה לשנה לאחר מכן.
שני המגדלים, שייבנו בצורת תלתן ויתנשאו לגובה של 48 קומות כל אחד, ממוקמים על שטח של כ- 10 דונם, במגרש שעליו יוקמו בסופו של דבר ארבעה מגדלי מגורים בין הרחובות החשמונאים וקרליבך. היקף העסקה של רכישת הקרקע להקמת שני המגדלים הללו עומד על כ-740 מיליון שקל (ללא מע"מ).

בחברה לא פירטו מה הנזק הצפוי לפרויקט עקב עבודות החפירות והתשתית הצפויות בתוואי הרכבת הקלה בעיר וכיצד הן ישפיעו על נגישות הדיירים לפרויקט. מנור גינדי הסתפק באמירה כללית ואמר כי "ציר מנחם בגין יהיה מעט עמוס, ציר החשמונאים יהיה פתוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית אחת הדירות ב-Love Tel Aviv/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובינתיים, הפגנה בחוץ

על פי פרסומי החברה, דירות 4 חדרים בפרויקט יימכרו בסכום של כ-5.5-3.5 מיליון שקל, דירות 5 חדרים יימכרו ב- 7.5-4.5 מיליון שקל ודירות 6 חדרים יימכרו ב- 7-10 מיליון שקל. בחברה ציינו כי המחירים בדירות נעים בממוצע סביב 40,000 שקל למ"ר וכי דירת 5 חדרים בפרויקט, ששטחה כ-150 מ"ר, נעה בין 6-7 מיליון שקל.

שבת ציין כי המגדלים החדשים מצטרפים למתחם הראשון יותר שבו נבנים 11 בניינים וכי במתחם יוקם בעתיד בית ספר יסודי שייפתח על פי התוכניות ב-2017, לצד עשרה גני ילדים ומרכז קאנטרי קלאב עבור תושבי האזור. מבין יחידות הדיור במתחם הרקאשון, מכרה גינדי השקעות כמעט 100% מהדירות (715 יחידות דיור מתוך 722 יחידות), בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל.

במסיבת עיתונאים, שקיימה החברה בתל אביב דיווחה גינדי השקעות, כי גם חתמה על עסקת מימון המגדלים, בהיקף של 2.5 מיליארד שקל. המימון ניתן על ידי קונסורציום הכולל את בנק לאומי וגופים מוסדיים בהם מנורה, הראל וכלל ביטוח. במסיבת עיתונאים שכינסה החברה בתל אביב, הודיעו בעליה, אורי לוי ומנור וכפיר גינדי, עוד כי העסקה לרכישת הקרקע מעיריית תל אביב וחברת השוק הסיטונאי תל אביב הושלמה אף היא לצורך הקמתו של המגדל הראשון במתחם החדש, וכי העסקה להקמתו של המגדל השני צפויה להיות מושלמת בחודשים הקרובים.

מחוץ למסיבת העיתונאים התקיימה הפגנה מצומצמת בת כ-20דיירי "פרויקט המרפסות" בחדרה, הטוענים כי מאז קרסו המרפסות בפרויקט, בשלהי 2013, החברה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפיהם. מנור גינדי, מבעלי החברה, התייחס להפגנה ואמר: "מאז 2013, אז קרסה המרפסת, פעלנו בנחישות יותר מכל חברה אחרת בארץ ובעולם. הבניין שבו קרסו המרפסות זכה לחיזוקים, עבדנו עם מהנדסים ועל פי כל ההנחיות והדיירים גרים בו היום, והם חברים שלנו". גינדי הוסיף כי המפגינים שהגיעו למקום אינם דיירי הבניין שבו קרסה המרפסת ואמר: "המפגינים פה הם מהבניין הסמוך שלא קרה בו כלום. הם משתמשים בתקשורת ובתעמולה כדי לפגוע בחברה, אבל המצפון שלנו נקי".

סוללת עורכי הדין שהיו מעורבים בסגירת עסקת המימון הם משרד עורכי הדין AYR (עמר, רייטר, ז'אן שכוטוביץ ושות') ייצג את מגדלי גינדי תל אביב, כאשר את הקונסורציום בראשות בנק לאומי וחברות הביטוח ייצגו משרדי עורכי הדין מיתר ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות', משרד פישר, בכר, חן, וויל, אוריון ושות' ומשרד ראב"ד מגריזו ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully