וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: כמה באמת עולה ארוחה בבית מלון?

ספיר פרץ

26.6.2015 / 10:33

רבים מתלוננים על מחירי החופשה בבתי המלון בארץ, אך יש דרך להורידם: לא לאכול במלון אלא מחוצה לו ■ החיסכון משמעותי במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים

מלצר מחייך מגיש קפה. ShutterStock
מלצר מחייך מגיש קפה/ShutterStock

ישראלים רבים מזמינים חופשה במלון על בסיס חצי פנסיון או חשבון מלא באופן כמעט אוטומטי. הרי הכי נוח לתפוס מעלית היישר אל חדר האוכל, במיוחד אם נופשים עם קטנטנים חסרי סבלנות, וליהנות מבופה שופע.

אבל על הנוחות הזו משלמים - והרבה. בתי-המלון גובים מאורחים שקנו חופשה שאיננה כוללת ארוחת צהריים או ערב כ-150 שקל למבוגר וכ-100 שקל לילד לארוחה.

"מדובר בהוצאה נוספת המייקרת את עלות החופשה הבסיסית, ולכן ישראלים רבים מעדיפים לקנות חופשה על בסיס ארוחת בוקר או על בסיס חצי פנסיון, ולסעוד צהריים או ערב בבית-קפה או במסעדה עממית מחוץ לבית-המלון, וכך לחסוך מאות שקלים לתא משפחתי - אלא אם נופשים במקומות כמו ים המלח, שם אין היצע מסעדות מחוץ למתחם המלונות; או לחילופין באילת, המציעה שפע של חבילות נופש בסגנון הכול כלול ופנסיון מלא", אומר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס.

לדבריו, תוספת של כ-500 שקל (ללא שתייה) למשפחה בת 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים, לפי חישוב של כ-150 שקל למבוגר וכ-100 שקל לילד) - איננה הוצאה של מה בכך.

"בחצי מהמחיר הזה אפשר לאכול ארוחה מלאה בבית-קפה", הוא אומר, "ויש לקחת בחשבון שילדים לא אוכלים בכמות כזו שמצדיקה כ-100 שקל לארוחה. שניצלונים וצ'יפס אפשר לאכול בחוץ בהרבה פחות. מצד שני, אם האורחים אוהבי אוכל וחובבים את ז'אנר הריפיל - אז כמובן שארוחה בבית-מלון משתלמת יותר עבורם".

ארוחה במלון. גלובס
ארוחה במלון/גלובס

כמה יקר?

בכמה חופשה על בסיס פנסיון מלא יקרה יותר מאותה חופשה בדיוק על בסיס ארוחת בוקר? בדקנו את הפערים בין ארוחת בוקר, חצי פנסיון ופנסיון מלא - ואלה, כצפוי, עומדים על עשרות אחוזים.

כך למשל, זוג החפץ בלילה באמצע חודש יולי במלון השרון בהרצליה, ישלם עבור לינה וארוחת בוקר 1,020 שקל, זאת לעומת 1,860 על בסיס חצי פנסיון - פער של כ-82% ביניהם. הפער מזנק ל-137% אם הולכים על בסיס פנסיון מלא (2,410 שקל).

גם בעיר הנופש הדרומית, אילת, הפערים עומדים על עשרות אחוזים בין בסיסי האירוח השונים. כך למשל, 3 לילות בחודש יולי במלון דן פנורמה באילת יעלו לזוג 825 שקל על בסיס ארוחת בוקר, 1,050 שקל על בסיס חצי פנסיון ו-1,360 שקל לפנסיון מלא - פער של כ-32% בין חצי פנסיון לארוחת בוקר ופער של כ-64% בין פנסיון מלא לארוחת בוקר.

כך גם בבירה ירושלים, שם שני לילות בחודש אוגוסט במלון לאונרדו פלאזה על בסיס ארוחת בוקר יעלו לזוג 1,190 שקל, זאת לעומת 1,740 שקל לאירוח על בסיס חצי פנסיון - פער של למעלה מ-46% ביניהם. ואילו המחיר לשני לילות במתכונת של פנסיון מלא מזנק ל-2,300 שקל - פער של כ-32% בין חצי פנסיון לפנסיון מלא ופער של כ-93% בין ארוחת בוקר לפנסיון.

שלומי טחן, סמנכ"ל התפעול של רשת מלונות ישרוטל, מסביר כי אוכל היא ההוצאה השנייה בגודלה אחרי שכר עובדים. "מלון כמו המלך שלמה באילת, למשל, מאכיל כ-30 אלף איש בחודש. יקר מאוד להאכיל כמות כזו של אנשים בשיטת המזנונים, המציעה כמות אדירה של אוכל, והיא השיטה הרווחת כיום בענף בתי-המלון בישראל. אנשים ממלאים צלחות ואוכלים כמה שהם רוצים.

"ברור שעדיף היה להגיש ארוחת צהריים וערב בהגשה אישית, שמוזילה את עלויות התפעול של המלון, וכפועל יוצא גם את עלות החופשה לאורחים - אבל זה לא מקובל".

לדבריו, האוכל מהווה רכיב משמעותי בתמחור החופשה. "מלונות עירוניים רווחיים יותר ממלונות באילת, כי הם לא מאכילים כל-כך הרבה אנשים. אין להם את האופרציה הענקית הזו של מזון ומשקאות".






לשאלתנו כמה עולה למלון ארוחת ערב למשל, השיב טחן כי העלות לבית-המלון נעה בין 50-60 שקל, "ולסכום זה מוסיפים את כל ההוצאות מסביב כמו כשרות, חשמל וכו'. הלוואי וזה היה מסתיים רק בהכנת האוכל".

עוד לדבריו, שיטת המזנונים אמנם מייקרת את הסיפור, אך מייצרת ותומכת מאידך בחוויית לקוח. "שיטת ההאכלה הזו בעצם מספקת לאורחים את מה שאין להם בבית: שפע ומגוון אדיר של אוכל שקשה לחקות בבית.

"מלונאים הבינו שאוכל הוא מכשיר מדידה גדול בעיניי האורח, אפילו יותר מרמת החדר. האוכל עובד על העיניים, על החוויה ועל הרצון של האורח לחזור בעתיד לאותו מלון. אנשים מעריכים חדר יפה - אבל אוכל יותר. ועובדה שיש מלונות באילת עם תחזוקת חדרים באיכות ירודה אבל נהנים מתפוסה מלאה. כשבודקים את המלונות הללו, מוצאים את התשובה בחדר האוכל, שמגיש כמות מטורפת ומגוונת של אוכל".

שרית וולף-בכר, מנהלת סחר שירותי קרקע ותיירות פנים בגוליבר, סבורה כי יש תמורה בעד האגרה. "הפערים בין בסיסי האירוח השונים אולי נראים גדולים, אבל התמורה שאורחים מקבלים בבתי-מלון בארץ היא ווליו פור מאני. הארוחות המוגשות בבתי-מלון בארץ, ובפרט באילת, הן עשירות, איכותיות ומגוונות מאוד.

"בופה גדול, עמדות להכנת אוכל טרי במקום ואפילו צילחות אישי - טרנד שתופס תאוצה וקונה את הישראלים - זה משהו שאין בהרבה בתי-מלון מעבר לים. לכן התמורה מצדיקה את המחירים. ואסור לשכוח שהישראלים אוהבים להעמיס צלחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

  • עוד באותו נושא:
  • בתי מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully