וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת הסלולר הגרמנית מובילקום תפטר שליש מעובדיה כדי להימנע מפשיטת רגל

רן דוידוב

27.9.2002 / 13:14

החברה תשהה גם תוכניות לבניית רשת 3G, על מנת להביא לחיסכון שנתי של 127 מ' יורו שייסיעו לה לזכות ביתרת חבילת הסיוע הממשלתית



מובילקום, חברת הסלולר הגרמנית שעמדה לפני פשיטת רגל וזכתה לסיוע ממשלתי, תקצץ שליש מכוח העבודה ותשהה תוכניות לבניית רשת סלולר בת הדור השלישי, צעד שיביא לחיסכון שנתי של 127 מיליון דולר. מניות החברה מזנקות בפרנפקורט ב-15%.



מובילקום תפטר 1,850 מ-5,000 עובדיה ומתכננת להחזיר את חטיבת השירותים שלה לרווח במחצית הראשונה של 2003.



באמצעות התוכנית הדרסטית לקיצוץ עלויות מקווה החברה להבטיח את הזרמת יתרת חבילת סיוע הממשלתית בגובה 400 מיליון יורו (391 מיליון דולר). עד עתה זכתה החברה ל-50 מיליון יורו בלבד, שיאפשרו לה להמשיך ולפעול עד אמצע אוקטובר. ממשלת גרמניה נחלצה לעזרתה של חברת הסלולר לאחר שבעלת המניות הגדולה בחברה פראנס טלקום החליטה לנטוש אותה לפני שבועיים.



חבילת הסיוע הממשלתית, שאושרה בין היתר הודות למערכת הבחירות הצמודה שניהל הקנצלר גרהרד שרודר, הביאה את הנציבות האירופית לתבוע הסברים מברלין. לנציבות יש היכולת לחסום הזרמת כספי סיוע לחברות השרויות במצוקה, אם הוא סבור שהיא מעניקה להם יתרון תחרותי בלתי הוגן.



למובילקום, הכורעת תחת נטל חובות של 6 מיליארד יורו, נותר חודש בלבד בטרם תיאלץ לפרוע הלוואה בגובה 4.7 מיליארד יורו ל-17 בנקים נושים, דיווח "פיננשל טיימס". ההלוואה נועדה במקור לפיראעון ביום שני אך מובילקום זכתה לארכה של חודש נוסף. מובילקום טוענת שפראנס טלקום עריבה להלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully