וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר של ה-G7 מנסים להביא להתאוששות כלכלית על רקע הלמות תופי מלחמה ונסיקת מחירי הנפט

רויטרס

27.9.2002 / 19:19

המפגשים יתקיימו החל מהיום במשכן נופש של ממשלת ארה"ב; המפגינים שהפכו לחלק קבוע של נוף ההתכנסויות, כבר מצויידים בתופים ובכרזות



שרי האוצר של המדינות העשירות יתכנסו היום, תחת צילה המאיים של מלחמה מתקרבת וסחרחרת עליות במחירי הנפט, בכדי לנסות ולהעריך כיצד למנוע את ההתאוששות הכלכלית הגלובלית הצולעת מלהיבלם.



שרי האוצר של מדינות ה-G7 ייפגשו היום במשכן נופש של ממשלת ארה"ב לא רחוק מן הבית הלבן, תחת אבטחה כבדה.



שר האוצר האמריקאי פול אוניל, המארח את ההתכנסות, אמר אתמול לכתבים שבכוונתו להודיע במפגש שכלכלת ארה"ב מצויה בדרך לצמיחה בקצב שנתי של 3%-3.5%, וברצונו לדעת מה בדעת עמיתיו לעשות על מנת להאיץ את צמיחת כלכלותיהם.



מדינות ה-G7 כוללות את ארה"ב, בריטניה, קנדה, צרפת, איטליה, גרמניה ויפאן. מדינה שמינית, רוסיה, תיטול חלק במרבית הדיונים, המתנהלים בשולי המפגשים השנתיים של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי.



משטרת וושינגטון נערכת להתמודדות עם מפגינים. כבר אתמול יצאו כמה עשרות מהם, מצוידים בתופים ובכרזות אנטי קפיטליסטיות לפארק ספוג גשם סמוך למתחם רחב הידיים של מטה קרן המטבע. קציני משטרה מעריכים שמאות מפגינים ינסו לשבש את התנועה היום עם המשך מפגשי ראשי קרן המטבע והבנק העולמי.



ערב פגישת שרי האוצר, אמר מנכ"ל קרן המטבע הורסט קוהלר, שתחזית הצמיחה הגלובלית התעמעמה ללא ספק מאז חודשי האביב, "אך לא יהיה זה פרודוקטיווי כעת לגלוש לפסימיות בלתי מוצדקת או לתחושת קדרות ועצב".



במקום זאת, לדעת קוהלר, "יש עדיין סיבות טובות לצפות שההתאוששות תימשך בתקופה הקרובה. אנו זקוקים כעת לערנות ולצעדים לשיקום הביטחון".



החשש מפני מלחמה קרובה בעיראק ועלייה חדה במחירי הנפט אל למעלה מ-30 דולר החבית, הגבירה את החשש שקצב הצמיחה האיטי של כלכלת אירופה והקיפאון הממושך של כלכלת יפאן יוחרפו אף יותר.



אוניל אמר שברצונו ללמוד יותר על ההצעה האחרונה שהעלתה ממשלת יפאן, לפיה ירכוש הבנק המרכזי מניות ישירות מן המגזר הבנקאי השרוי במצוקה בשל נטל עצום של חובות מסופקים.



שר האוצר האמריקאי הביע ספקנות מסוימת באשר לצעד זה. אוניל יבקש מעמיתו היפאני מסג'ורו שיאוקאווה להסביר מה תהיה תוצאה מהלכים אלה אם "כל חלומותיו אכן יתגשמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully