וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ג'נרל אלקטריק יורדת ב-5% ופיליפ מוריס נופלת ב-12%; גוררות את הדאו לירידה של 1.2%

רן דוידוב

27.9.2002 / 19:21

GE איכזבה אתמול בתחזית הרווח לרבעון השלישי ופיליפ מוריס פירסמה אזהרת רווח; חברת הטלקום SBC הודיעה על ירידה בהשקעות ההון - יורדת ב-7% וגוררת אחריה את מגזר ציוד התקשורת



המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים בעקבות אזהרת רווח שפירסמה ענקית הטבק פיליפ מוריס. הורדת דירוג לענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק והודעתה של חברת הטלקום SBC (סימול SBC) על פיטורי עובדים מאסיביים והפחתת השקעות ההון מדרבנות אף הן הזרמת פקודות מכירה לשוק.



נתוני מקרו: כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בקצב שנתי של 1.3% - מעט יותר מנתוני הצמיחה הראשוניים שפורסמו בחודש שעבר, שעמדו על 1.1%. התיקון נבע בעיקר מגידול בסעיף היצוא. ברבעון הראשון צמח התמ"ג האמריקאי בקצב שנתי מרשים של 5% לאחר שלושה רבעונים שליליים ב-2001.



מרבית הכלכלנים מעריכים שהמשק האמריקאי צומח בקצב העולה על 3.5% ברבעון הנוכחי, הודות לצריכה פרטית מוגברת, אך חוששים מהאטה כלכלית ברבעון הרביעי, שיחל ביום חמישי. התחזיות הנוכחיות עומדות על צמיחה צפויה של 2.5% בקצב שנתי ברבעון הרביעי.



ענקית מוצרי הטבק פיליפ מוריס (סימול MO) נופלת ב-12% לאחר שיצרנית סיגריות מרלבורו חתכה את תחזית הרווח השנתית והגדילה את הוצאות קידום המכירות ומבצעי ההנחות ב-300 מיליון דולר כדי למנוע ממעשנים לעבור למותגים זולים יותר. רווחי החברה יצמחו השנה ב-3%-5%, לאחר שבחודש יולי חזתה החברה צמיחה של לפחות 9%. R.J ריינולדס (סימול RJR), מתחרתה הגדולה ביותר, מאבדת 7%.



SBC קומיוניקיישנס יורדת ב-4% לאחר שדיווחה על ירידה במכירות הרבעון השני על רקע התגברות התחרות בענף והאטת הצמיחה הכלכלית. חברת הטלפון המקומית השנייה בארה"ב מסרה שמכירותיה ברבעון השני יירדו ב-5.5%. SBC הודיעה על פיטורי 11 אלף עובדים, שיובילו להוצאות חד פעמיות שלא צוינו ברבעונים השלישי והרביעי.



מניות ציוד התקשורת מגיבות בירידות שערים. קורנינג מאבדת 1.2% לאחר שקרדיט סויס פירסט בוסטון הוריד את תחזית המכירות שלה ל-2003. לוסנט יורדת ב-2.2%.



ג'נרל אלקטריק נופלת ב-5% לאחר שאתמול איכזבה את המשקיעים כשהודיעה שתצליח לעמוד בתחזיות הרווח לרבעון הנוכחי רק הודות למכירת חטיבה והטבות מס ייחודיות להן זכתה. ליהמן ברדרס הוריד את המלצתו למניית החברה ל"נייטרלי" מ"ממשקל יתר" והפחית את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי ולשנה הבאה.



יצרנית התרופות ווייאת (סימול WYE) צונחת ב-18% לאחר שהודיעה שרווחיה ב-2002 יעמדו על 2.22 דולרים למניה בלבד - 11% פחות מהערכות האנליסטים. ווייאת סבלה מתוצאות ניסויים בתחליפי ההורמון הנשיים שבפיתוחה שחוללו בהלה לאחר שהסתבר שנזקם רב מתועלתם. החברה נאלצה גם להפריש סכומים נוספים לכיסוי תביעות שהוגשו נגדה בשל גלולות הדיאטה שפיתחה.



ענקית הפיננסים סיטיגרופ (סימול C) קרובה להסכם עם רשויות הפיקוח האמריקאיות, במסגרתו תפריד את פעילויות בנקאות ההשקעות מניתוח המניות ותשלם קנס בגובה כמה מאות מיליוני דולרים. מניית החברה נפלה עד עתה השנה ב-37% על רקע החקירות המתנהלות כנגדה. מניית החברה עולה כעת ב-0.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully