וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: הרשת שלא מחזירה עודף בכסף קטן

2.7.2015 / 9:05

לקוחה שרכשה בחנות סאקל בדיוטי פרי ושילמה בדולרים, נדהמה לגלות שהם אינם מחזירים עודף בסך 10 סנט - משום שמדובר במטבע אמריקאי. אלא שגם במטבע ישראלי לא הוחזר לה עודף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות סקאל בדיוטי פרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו ישראלים רבים, העבירו לנה ושני בניה את שעות ההמתנה שלפני הטיסה במתחם הדיוטי פרי שבנתב"ג. כשחלפה המשפחה ליד חנות הצעצועים של רשת סקאל, ביקש אחד הילדים שתרכוש עבורו צעצוע שמחירו 14.90 דולר. לנה שילמה במזומן 15 דולר והמתינה לעודף, אלא שאז סגרה המוכרת את הקופה וציינה כי על פי מדיניות החברה היא אינה יכולה להחזיר עודף קטן במטבעות אמריקאים. "נעמדתי נבוכה אל מול הקופאית והייתי בהלם ממה שאני שומעת", מספרת לנה. "אמנם מדובר בכסף קטן, אבל העיקרון שלפיו החנות יכולה לגבות בדולרים ולא יכולה להחזיר לי עודף בדולרים, עיצבן אותי מאוד".

לנה דרשה לדבר עם מנהל החנות. "האחראי שהגיע התנצל בפניי על המקרה ופתח את הקופה כדי להוכיח לי שהם לא מחזיקים בה מטבעות כסף אמריקני", נזכרת לנה. "ציפיתי שלפחות יציע להחזיר לי את העודף בשקלים, אך גם זה לצערי לא קרה". בעקבות התקרית, החליטה לנה לכתוב פוסט זועם בדף הפייסבוק של חברת סקאל דיוטי פרי, שבעקבותיו התנצלה החברה והודיע כי תחדד את הנהלים בעניין לכל עובדי הרשת. הפוסט של לנה, אגב, נמחק מעמוד הפייסבוק של החברה.

מרשת סקאל נמסר כי "כאשר הלקוחה פנתה לחברה בפייסבוק, הנושא טופל מידית, כולל בקשה לכתובת מגוריה על מנת שתקבל בחזרה את 10 סנט. מדיוניות חנות הצעצועים של סקאל בדיוטי פרי, הנה להחזיר עודף בדולרים או בשקלים, אך כמו במקרה זה, עודף מתחת ל-1 דולר אמריקאי יינתן בשקלים. כמו כן אנו כמובן פועלים על פי חוק ובמקרים שצריך לעגל, תמיד מעגלים מעלה, לטובת הלקוח".

במועצה לצרכנות מכירים לא מעט שבם בתי עסק אינם מחזירים עודף של 10 אגורות. כך, למשל, בדצמבר האחרון הוגשה בעניין תביעה ייצוגית נגד רשת קסטרו. מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי "גם החוק וגם עיקרון ההגינות מחייבים לתת לצרכנים את העודף המגיע להם, שהרי אחרת אין שום משמעות למחיר המוצג לציבור, ויש בו כדי להטעות ולשבש את תחשיבי כדאיות הקנייה של הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully