וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בהפגנת מגה: "אם תתראיין תהיה לך בעיה, אידיוט"

אילנית חיות

2.7.2015 / 9:49

בהפגנה הביעו העובדים תמיכה בהנהלת החברה, תקפו את הממשלה ובעיקר - נמנעו מלמתוח ביקורת כלשהי על בעלי הבית של מגה. עובדים: חוששים שאם נתקוף את הבעלים - נפוטר. וגם: האם ראשי הוועד מאיימים על עובדים?

עובדי מגה, בימ"ש המחוזי לוד, יולי 2015. שלומי גבאי
עובדי מגה, בימ"ש המחוזי לוד, יולי 2015/שלומי גבאי

האם הנהגת ועד עובדי מגה מטילה אימה על העובדים? אתמול (ד') במהלך ההפגנה שערכו עובדי מגה ברחבת בית המשפט לקראת הדיון בבקשת מגה לקיום אסיפות נושים, פרצה תגרה בין מ"מ יו"ר ועד עובדי מגה שמעון יוסף, לחבר הוועד סטפן אטלן עובדים נוספים, שבמהלכה איים יוסף על אטלן שביקש להתראיין לתקשורת.

ההפגנה כולה נערכה ביוזמת ועד העובדים, בתיאום עם הנהלת מגה. בהפגנה הביעו העובדים תמיכה בהנהלת החברה, תקפו את הממשלה (למרות שאין לממשלה כל יד ורגל בקריסת מגה) ובעיקר - נמנעו מלמתוח ביקורת כלשהי על בעלי הבית של מגה - איש העסקים שרגא בירן, איש העסקים ומנכ"ל קבוצת אלון לשעבר, דודי ויסמן והקיבוצים.

בזמן שהנהגת הוועד ניסתה להציג חזית אחידה של העובדים, משיחות שערך "גלובס" עם עובדים עולה כי יש להם טענות קשות ביותר כלפי בעלי המניות של הקבוצה אך הם חוששים למתוח ביקורת בפומבי פן יבולע להם. אחת העובדות מסרה ל"גלובס" כי היא חוששת שבמידה והיא תתראיין בשמה בתקשורת, היא תהיה זו שתפוטר וכי מסר ברוח זו עבר בין העובדים בימים האחרונים.

אתמול היה זה אטלן שביקש לשבור שתיקה אך נחסם פיזית על ידי יוסף, עד שעובדים נאלצו להפריד בין הצדדים, תוך שהם מוחים על האיומים שהפעיל יוסף.

"אני אומר לך כאן ליד כולם: אם אתה תתראיין - תהיה לך בעיה", הטיח יוסף באטלן מספר פעמים בצעקות קולניות. "מה זה אל תתראיין? זו הפרנסה שלי", השיב לו אטלן. עובדים שנכחו במקום מחו על האיומים, תוך שהם הודפים פיזית את יוסף: "אל תאיים עליו", הטיח אחד העובדים ביוסף ואחר אמר לו: "לך מפה. מה זה אתה מאיים?". יוסף לא הרפה והגיב בצעקות לעבר אטלן: "אידיוט. אתה לא תתראיין".

לפני ימים אחדים קיבלו עובדי מגה הודעה מטעם הוועד שבהם הם מתבקשים שלא לשכור לעצמם ייצוג משפטי. "העובדים מתבקשים שלא לחתום על טפסים של ייפוי כח לאף עורך דין. אנו מעריכים שיהיו פניות של עורכי-דין לעובדים בסניפים ובמטה על מנת להחתים אותם".

יצוין כי מרבית חברי ועד עובדי מגה אינם מעודכנים כלל במתרחש. גם במסיבת העיתונאים שכינסו לפני ימים אחדים ההסתדרות, הנהלת מגה וועד העובדים שבה בישרו הצדדים על ההסכם - התברר כי מרבית חברי ועד העובדים שומעים על פרטי ההסכם לראשונה, יחד עם העיתונאים. את המו"מ מול הנהלת החברה ניהל יו"ר הוועד, אייל אלי, והיו לו שותפי סוד מעטים.

לאחר חתימת ההסכם נאלץ אייל אלי להיעדר מהעבודה מנסיבות אישיות ולכן מינה תחתיו את שמעון יוסף שהוא כאמור, פיקח את מול אישית שאף עובד לא יתראיין לתקשורת וכך מנע השמעת ביקורת על בעלי המניות של מגה.

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully